31 Ekim 2016

,

Kuyucaklı Yusuf - Sabahattin Ali | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Kuyucaklı Yusuf
Yazar: Sabahattin Ali
Yayınevi: YKY
Sayfa Sayısı: 220
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
"Bu manasız ve yabancı hayatta bir tek şeye hakikaten sarılmış, hakikaten inanır gibi olmuştu. Bu da karısı idi. Muazzez'in varlığı Yusuf için büyük, boşlukları dolduracak mahiyette bir şey değildi, fakat onun yokluğu müthişti. Onun bu kadar sebepsiz yere, bu kadar insafsızca Yusuf'un hayatından koparılması çıldırtacak kadar acı idi. Hayatında asıl aradığı şeyin Muazzez olmadığını biliyordu, fakat Muazzez olmadan bunu aramaya muktedir olamayacağını sanıyordu."
Kuyucaklı Yusuf Türk edebiyatının belki de en romantik kahramanıdır. Hayatın ve insanların zalimliği karşısındaki naif duruşu ile bir yandan trajik bir sona ilerlerken, bir yandan da yaşadığı lirik aşk hiyakesinin kahramanı olarak edebiyat tarihinde yerini almıştır.

Elini yavaşça uzatarak genç kızın saçlarını okşadı. O zaman Muazzez bu işareti bekliyormuş gibi doğruldu, Yusuf'un ellerini avuçlarının içine alarak:
"Kimi istiyorum, anladın mı?" dedi.

 "Anladım!" Muazzez hayatında ilk defa Yusuf'un iri kahverengi gözlerinde yaşlar parladığını gördü.

Sabahattin Ali kitapları hep böyle mis gibi dram mı kokuyor... Türk klasikleri konusunda bundan sonra hiçbir yazara güvenmeyeceğim çünkü her biri mükemmel bir kalemle yazarken okuyucuyu nereden vuracaklarını çok iyi biliyor. Kitabın konusundan sonra ilk başları okuduğumda Yusuf'la Muazzez arasında hiçbir kan bağı olmadığını anladığım gibi az çok gidişatı tahmin ettim. Beni asıl şaşırtan beklediğim yerde içimi yakmaması, bunun yerine sonunda boğazıma düğüm oturtmasıydı. Böyle bir son kesinlikle beklemiyordum. Yusuf bugüne kadar Türk yazarların elinden okuduğum en garip karakterdi. Tavrı, suküneti, aşkını ve sevgisini gösteriş biçimi hepsi çok farklıydı. Onun tersine Muazzez de içine sığmayan genç bir kızdı. İkisi arasında yaşanacaklar kaçınılmazdı ama yazarın bunu öyküde işlemesi o kadar güzeldi ki.. Özellikle de başa eklediğim alıntıyı defalarca kez okudum. Yazarın diğer kitaplarını da bir an önce okuyacağım. Bu romanına tek kelimeyle bayıldım. Her duyguyu okuyucuya tattıran, sonunda kapatıp ağlatmasını bilen hatta aynı yoğun hisler için sonunu tekrar okutan harika bir eserdi.

0 yorum:

Yorum Gönder