6 Ekim 2016

,

Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat - Stefan Zweig | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
Yazar: Stefan Zweig
Sayfa Sayısı: 80
Goodreads Puanı: (Bulamadım)
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Zweig bu novellası’nda bir kadının yaşamını bütünüyle değiştiren yirmi dört saatlik deneyimini anlatırken, insanda içkin saplantıların ve dayanılmaz arzuların sınırlarında gezinir. Özgürce ve tutkuyla içgüdülerinin peşine takılan bir kadının bu kısa ve yoğun hikâyesi, kadın kalbinin sırlarına ermiş ustanın kaleminde olağanüstü bir anlatıya dönüşür. Yapıtı için mekân olarak muhteşem atmosferiyle Fransız Riviera’sını seçen Zweig, 1920’li yılların sonlarında Avrupa’nın “kibar” tabakasının ikiyüzlü ahlak anlayışına yönelik eleştirel tavrıyla dikkat çeker.
Yorumum;
Yine mi elden düşmeden kendini harika bir şekilde hikayeye çekip bayılarak okunan bir kitap! Yazardan okuduğum üçüncü kitabıyla kalemine yine hayran kaldım. Hatıralardan paragraflarca bir karakterin ağzından okuduğumuz öykü gerçekten çok güzeldi. Sonlara doğru hiç beklemediğim satırlarla karşılaştım. Kitaba başladığımdan beri ismiyle uyuşan nasıl bir yirmi dört saat dilimi okuyacağız diye çok merak ediyordum ve o yirmi dört saatin her saniyesini dizginlenemez duygu yoğunluğuyla doluydu. Her kısmını büyük beğeniyle okudum, bir an önce elinize almanızı öneririm.
Ama tam bir genç kız gibiydi, hatıraların bir geline yakışır şekilde mahcup kıldığı, kendi itirafından utanmış halde karşımda duruyordu.

0 yorum:

Yorum Gönder