10 Ekim 2016

,

Hayvan Çiftliği - George Orwell | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Hayvan Çiftliği
Yazar: George Orwell
Sayfa Sayısı: 152
Yayınevi: Can Yayınları
Goodreads Puanı: 3.85/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
İngiliz yazar George Orwell (1903-1950), ülkemizde daha çok 1984 adlı kitabıyla tanınır. Hayvan Çiftliği, onun çağdaş klasikler arasına girmiş ikinci ünlü yapıtıdır. 1940'lardaki 'reel sosyalizm'in eleştirisi olan bu roman, dünya edebiyatında 'yergi' türünün başyapıtlarından biridir. Hayvan Çiftliği'nin kişileri hayvanlardır.
George Orwell, bu romanında tarihsel bir gerçeği eleştirmektedir. Romandaki önder domuzun, düpedüz Stalin'i simgelediği açıkça görülecektir. Öbür kişiler bire bir belli olmasalar da, bir diktatörlük ortamında yer albilecek kişilerdir. Romanın alt başlığı Bir Peri Masalı'dır. Küçükleri eğlendirecek bir peri masalı değildir; ama roman, bir masal anlatımıyla yazılmıştır.
Akıcı dili ve okuyucuya kitaba bağlayan mükemmel konusu sayesinde çok kısa bir süre içerisinde bitirdiğim bir eser oldu. Konusunu okuduğumda az çok bir şeyler tahmin ediyordum ama ahırdaki hayvanlarla, insanlar aynı hikayede nasıl bir gözlemle anlatılacak diye merak ediyordum. Bu kadar açıklayıcı olacağını düşünmemiştim. Biraz kafamı patlatır diye tahmin ederken tam tersi oldu. Sonunu böyle beklemiyordum, beni tatmin etse de daha keskin olsa ve bana bir oh dedirtse de çok güzel olurdu. Kitapta çoğunlukla beklemediğim ama şaşırmadığım da olaylar vardı. Vermek istediği mesajı ustaca veren, hayvanlar üzerinden canlıda bu üste çıkma isteğini bu kadar güzel kaleme döken harika bir kitaptı. Kitapta okuyucuya hikayeyi en övgüyü hak ederek geçiren satırlar da sonradan değişen kurallardı. Beni en çok sinirlendiren Boxer oldu ama yazar başta da onun çok çalışkan fakat pek akıllı biri olmadığını belirtmesi bu sinirimi yenmemi sağladı. Henüz okumadıysanız kesinlikle bir an önce elinize alın.

0 yorum:

Yorum Gönder