23 Ekim 2016

,

Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak - Leila Sales | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak
Orijinal Adı: This Song Will Safe Your Life
Yazar: Leila Sales
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Goodreads Puanı,: 3.96/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
Elise Dembowski için zorlu işler korkutucu değildi. Aslına bakarsanız zorlu işleri tercih ediyordu. Hayatı boyunca büyük işler, tüm enerjisinin gerektiği projeler üstlenmişti. On beş yaşına geldiğinde hayatının en önemli, en büyük projesine atılmıştı: Havalı olacaktı. Ama ne yazık ki başarısız olmuştu. Feci halde. Ve etrafındaki her şey hızla paramparça oluyordu.
Artık Elise’in sosyal hayatı eskisinden de berbat durumdaydı, tabii bu mümkündüyse. Ve bir gece sokaklarda başı boş dolanırken bir gece kulübüne rastladığında, varlığından haberdar bile olmadığı bir dünyanın kapılarını aralamıştı. Âdeta bir gecede her şey değişmiş ve okulun ezik lise ikinci sınıf öğrencisi en popüler DJ’e dönüşmüştü. Elise nihayet her zaman istediği şeylere sahipti: Arkadaşlar, popülerlik ve hatta belki aşk… Ta ki gerçek hayat tüm bunları elinden almaya kalkana kadar.
Şaşırtıcı derecede keyifli ve farklı bir anlatıma sahip Leila Sales’tan kişilik, ilişkiler ve müziğin birleştirici gücü hakkında hayat dolu bir roman.
Bazen insanlar sizi tanıdıklarını zannederler. Hakkınızda birkaç şey öğrenirler bunları kendilerine mantıklı gelen bir şekilde birleştirirler. Eğer kendinizi çok iyi tanımıyorsunuz, haklı olduklarına siz bile inanabilirsiniz. Ama işin doğrusu, o kişi siz değilsinizdir. Hem de hiç.
Çooook güzeldi! Bu kadar beğeneceğimi tahmin etmiş miydim diye sorarsanız asla aklımdan geçmemişti. Hakkında birkaç güzel yorum okumuştum ama böylesine genelliği klişe gibi göründüğü halde bu kadar farklı bir konu ve işleniş tarzına sahip olacağını, okudukça elimden bırakmak istemeyeceğimi tahmin etmemiştim. Sıradan bir gençlik romanı kesinlikle değildi. Yazarın kalemine bayıldım çünkü benim en sevdiğim şeyi yapıp klişe bir konuyu orijinal yapmıştı. Elise harika bir karakterdi. Onu okudukça kendimle çeliştim ve ne kadar şanslı olduğumu düşündüm çünkü Elise'nin aksine ben çok çabuk arkadaşlık kuran bir insanım. Oysa Elise sırf dost edinebilmek için olduğundan daha farklı gözükmeye bile çalışıyor. Şahsen onun samimiyetini, mantıklı davranışlarını çok severek okudum. Aşk konusunda kitap bence çok iyiydi çünkü öyle "alın sonunda mutlu kalın bari" diyerek bir aşk koymak yerine mantıklı bir seçim okumamız çok hoşuma gitti. Baştan aşağı gözümde çok güzel farklılıklarla süslenmiş bir gençlik kitabıydı. Vicky ile arasında geçenler, en sonunda istediklerine kavuşmuşken aslında bunların değerini ölçmesi, değindiği arkadaşlık kavramı, Elisa'nın ailesiyle yaşadıkları ve daha sayabileceğim bir sürü şeyle kitabı elimden bırakmadan okudum. Bu tür gençlik romanlarını beğenerek okuyorsanız kesinlikle öneririm.

0 yorum:

Yorum Gönder