21 Ekim 2016

,

Ölü Ozanlar Derneği - N. H. Kleinbaum

Kitap Adı: Ölü Ozanlar Derneği
Yazar: N.H. Kleinbaum
Yayınevi: Bilgi Kültür Sanat
Sayfa Sayısı: 136
Goodreads Puanı: 4.2/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Geleneklere olan bağlılığı ve katı disiplin kurallarıyla ünlü Welton Akademisi’nin öğrencilerinin okul ve yatakhane arasında geçen tekdüze hayatları yeni İngilizce öğretmenleri John Keating’in okullarına gelmesiyle bir anda değişir. İyi birer üniversiteye girmeleri için onları çok yoğun bir tempoda çalışmaya zorlayan öğretmenleri ve ebeveynlerinin aksine,bu ele avuca sığmaz adamın onlardan tek bir isteği vardır:Anı yaşamaları ve hayatlarını olağanüstü kılmaları. Byron, Shelly, Keats ve Shakespeare ile edebiyatın büyülü dünyasına dalan gençler Keating’in öğrencilik yıllarında üye olduğu gizli bir kulüp olan Ölü Ozanlar Derneği’ni de yeniden canlandırırlar. Ne var ki daha yeni kavuştukları özgürlüklerinin trajik sonuçları olabileceğini çok geçmeden farkına varacaklardır. “Acaba Ölü Ozanlar Derneği’nin bu yeni nesil üyeleri hayallerini yıkmaya kararlı otoritelerin baskısından kurtulmayı başarabilecekler midir?”
Filmini geçen kış izleyip bu kadar tehir ettiğim için pişman olmuştum, kitabı da aynı şekilde bu kadar geciktirdiğim için pişmanım. Filme bu kadar güzel adım adım uyarlanmasını çok sevdim. Filmde ağladığım gibi elbette sonlara doğru kitapta da gözlerim doldu. Tek bir kişiden değil tüm karakterlerden kitabı okuyor olmamız çok güzeldi. Benim en sevdiğim karakter Neil idi ve tabii ki kitapta da öyle oldu. Bu kadar kısa bir kitaba böyle kocaman yürekli harika karakterleri ve böyle bir öyküyü sığdırmak gerçekten övgüyü öylesine hak ediyor ki... Filmini de kitabını bir an önce hevesle başına oturmanızı şiddetle tavsiye ederim. Bu kadar kısa olmasa kalın bir roman olup bu güzel karakterleri ve Keating'i sayfalarca anlatsa yine aynı şevkle okurdum.
Bize bir fırsat verin, yine beğenmezseniz, en yalancı Puck deyin, şimdi sizlere iyi geceler; Verin ellerinizi, anlaştıysak eğer.
Robin hepinize sağlık ve esenlik diler.

2 yorum:

  1. Ve hala uyuyoruz
    Ve hala uyuyoruz
    Ve hala korkuyoruz
    Ve hala dua ediyoruz .
    Erkek kardeşim geçen hafta okuyordu bu kitabı arkasında yukarıdaki sözler yazıyordu .
    Çok sevmişti kardeşim kitabı ama tabi ben hala okuyamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de bir an önce okumalısın, hatta önce filmini de izleyebilirsinn :)

      Sil