6 Ekim 2016

,

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları - Ransom Riggs | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları
Orijinal Adı: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children #1
Yazar: Ransom Riggs
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 360
Goodreads Puanı: 3.85/5
Benim Puanım: 4/5
Arka Sayfa;
Gizemli bir ada
Terk edilmiş bir yetimhane
Tuhaf fotoğraflar
16 yaşındaki Jacob, dedesinin başına gelen felaketin ardından hiç bilmediği bir adada keşfe çıkar. Burada Bayan Peregrine’e ait bir çocuk yuvasının darmadağın olmuş kalıntılarıyla karşılaşır. Evin metruk koridorlarını, yatak odalarını araştırırken duyduğu bir sesle dehşete düşer, gördüğü şeyin peşinden koşarken birden zamanın hiç akmadığı, diğer insanların asla göremeyecekleri bir dünyaya ayak basar.
Akıllardan çıkmayacak eski fotoğraflarla bezenmiş bu roman yetişkinlerin, gençlerin ve karanlıkta geçen bir serüvenden
haz duyan herkesin hoşuna gidecek.

Kitap giriş bölümüyle bile beni etkilemeyi başardı. O kadar çok bayan karakterin ağzından kitap okuyorum ki erkek karakterin ağzından okuduğum kitaplar bir sıfır önde başlıyor. Jacop karakterini yavaş yavaş sevdim. Kitap harika bir merak kurgusu üzerine kurulmuş. Özellikle de tahmin ettiğim üzere herkes gibi Abe yani büyükbaba hakkında çok fazla şey merak ediyordum. İlk kitaptan tüm sorularıma cevap almış olmam sevinmemi sağladı. Yazarın kalemini ve betimelerini de beğendim. Kitapta en çok sevdiğim kısımlar kitapta anlatılan fotoğrafları merakla incelememdi. Kitabın yarısına kadar yetimhanedeki çocuklarla Jacop kavuşamayacak mı diye düşünsem de tatmin eden bir cevap aldım sonradan. Ayrıca kitapta bana en çok dokunan kısımsa Abe ve Emma'nın mektuplarıydı. Özellikle de Abe'in son mektubunda "İşte bu yüzden" demesi ve Emma'nın Abe için oğluna "baban çok şerefli bir adamdı" demesi beni çok duygulandırdı. Kitapta sevmediğim tek kısım tuhaf bir şekilde bana yavan gelmiş olmasaydı. Asıl kurgunun arkasındaki gerçekler ortaya çıktıktan sonra çok az heyecanlanabildim. Kitabı severek okudum ama sürekli sayfaları kontrol ederek ne kadar kaldı diye düşündüm. Akıcılığı konusunda sıkıntı yaşadım, o yüzden de bir puan kırıyorum kendimce. Kitabın sonu da suratımda tatlı bir tebessüm belirmesini sağladı. İkinci kitabı da yakın zamanda okuyacağım umarım. Ayrıca filmini çok ama çok merak ediyorum. Mükemmel bir oyuncu kadrosu yapmışlar, sinemaya girdiği gibi biletimi kapacağım.

0 yorum:

Yorum Gönder