5 Şubat 2016

Fethi Paşa Sosyal Tesisleri | Üsküdar

15 tatil yazımda Üsküdar'a geçmeyi ne kadar çok istediğimi belirmiştim. Ve sonunda çarşamba günü gidebildim. Kuzenimde kaldığım için bir de tee Başakşehir'den Üsküdar'a gittik. Yolun uzunluğunu ne siz sorun ne ben yazayım. Fethi Paşa sosyal tesislerine bu seferle birlikte üç kez gitmiş oldum ve bayılıyorum buraya! Ulaşımı da oldukça basit. Marmaray ya da vapurlar Üsküdar'a geçince direk ana caddenin aşağısına Paşa Limanı caddesine doğru dümdüz yürüyorsunuz. Bu sefer iki durak için otobüse bindik. Fethi Paşa'ya ilk geldiğimde diğer kısımdaki açık bölümde oturmuştuk. Fiyatları aşırı uygundu. İkinci gidişimde kuzenlerimle sosyal tesislerde yemek yemiştik. Bu sefer de açık bölümde oturduk ve sahlep içtik. Kahvaltı için gitmek de gayet uygun. Fiyatları yakınlarındaki mekanlara göre daha uygun.
Tabii bir de Fethi Paşa korusu var yukarısında. Hemen yemekten sonra ufak bir yokuşu çıktıktan sonra harika bir manzara çıkıyor karşınıza. Ne zaman oraya çıksak bir sürü fotoğraf çekiliyoruz. Sadece arkadaşlarımla değil, kendi başıma da gidip uzun uzun oturmak istediğim bir yer. Fakat annem tek başıma karşıya geçmemem konusunda hala ısrarını koruyor. En son gittiğimde çektiğim manzarası ise;
Pazar günleri ailecek gitmek istediğim bir yer ama arabayla karşıya geçmek konusunda babamın sıkıntılı kuralları var. Bu yüzden henüz ailecek gidebilmiş değiliz. Bir cumartesi sabahtan annemlerle gitmeyi planlıyorum bu sene. Kısacası Fethi Paşa gitmeyi çok sevdiğim manzarası mükemmel bir mekan. Hem fiyatları uygun hem de sıcak bir ortamı var tabii kalabalık olmadığında. On beş tatilden ötürüydü sanırım çünkü bu sefer dışarıda zor yer bulabildik. Bu arada yarın Taksim'e gidiyorum yine. Aslında yarın tekrar Karaköy'e gitmek istiyordum ama hava çok fena yağmurlu. Bir diğer "geziyorum" yazılarım muhtemelen Otağtepe, Hafız Mustafa 1864, Boon Cafe, Nev-i Cafe, Paşalimanı, Lena Cafe ve Grand Cafe hakkında olacak. Tabii bir de Karaköy'e gidebilsem Press hakkında.
Not: Kitap olarak Winter'i okuyorum fakat epub olarak 1300 pageden oluşan kitabın henüz 350'sini ancak okuyabildim. Çok akıcı ama kendimi başka bir kitaba kaptırmış durumdayım. Pazar akşamı olmadan Winter yorumumum blogumda olacak!