23 Şubat 2016

,

Remember (2016) | Kore Dizisi

Neredeyse on gündür buralarda yoktum. Şubat ayında neler yaptığımı yazınca geçen hafta neden hiç girmediğimi de anlayacaksınız. Remember dizisini normalde izlemeye niyetli değildim ama ortak çeviri projesi olduğu için ve 19. bölüm bana ait olduğu için izlemeye başladım. İzlememin asıl sebebi benim sorumluluğumda olan bölümü çevirene kadar diziye adaptasyon sağlamaktı. Böylece geçen hafta pazar gecesi gibi izlemeye başladım ve ilk bölümle dizinin iyi çıkacağını anladım. Öncelikle dizinin kadrosu mükemmeldi. Başrollerden bahsetmiyorum sadece. Oyunculuk konusunda benim beğendiğim asıl başka iki isim mevcut, onlara da değineceğim.
Yoo Seung Ho'yu en son Miss You adlı mükemmel dizide görmüştük ve kendisi askere gitti. Döndüğünde hemen son hızla yapımlara devam etmeye başladı. Remember dizisinin konusu kısaca; Yoo Seung Ho'nun dizideki karakteri olan Seo Woo Bin'in babasının haksız yere hapse girmesi ve Seo Woo Bin'in babasını kurtarmak için avukat olmayı başarıp babasını hapse sokanlardan intikam almasını konu ediniyor. Tabii bir de bu sırada babasının hastalığı olan alzhaimer ile savaşıyor. Dizide geçen baba oğul sahnelerinin dokunaklılığı öyle yoğun ki defalarca kez gözlerim doldu.
Dizide Park Dong Ho karakteriyle önümüze çıkan Park Sung Woong'un oyunculuğuna hayran kaldım. Bu adamın Running Man'e katıldığı bölümü çevirmiştim ve kendisi bana her zaman soğuk nevale itici bir oyuncu gelmişti ama bu diziyle kalbimin tahtına oturdu. Öyle güzeldi ki oyunculuğu sahnelerini tekrar izledim. O dizideki aksanı, gülümseyişi, yüzünde beliren çaresizlik derken hayran kaldım oyunculuğuna.
Kore sektörünü ayakta alkışlıyorum! Siz bu adamı bundan sonra en ponçik karakter yapın dizilerde, bir daha asla soğukkanlı manyak hallerini unutamayacağım. Ya bu adam ne kadar sevimliydi. Gülümsemesi bile sımsıcaktı. Siz bu adamı ne yaptınız bu dizide! O nasıl bir oyunculuktu! İnsan role nasıl bu kadar mükemmel uyup tüm seyircileri kendinden nefret ettirebilir işte kanıtı; Namgung Min! The Girl Who Can Sees Smells dizisinde de ucundan manyak bir karakterdi ama ben böylesini görmedim. Resmen adamın karakterinden değil kendinden bile iğrendim demek isterdim ama dizinin finalinde bu adam beni hüngür hüngür ağlattı. Dizide asıl masumca acı çekenlere ağlamadığım kadar bu adama ağladım.
Dizinin her şeyi mükemmeldi. Konusu, kadrosu, şarkıları! Hele de bir ost parçası vardı ki ne zaman çalsa tüylerim diken diken oldu; buyurunuz. Diziyi izlerken kendimi fena kaptırdım. Böyle harika bir dizide adım geçip bir bölümünü çevirdiğim için kendimi şanslı hissediyorum gerçekten. Ah dostlar! Bu diziyi izlemezseniz çok şey kaybedersiniz. Bir dizide romantizmi unutup sadece drama ve gelişen olaylara odaklanmaya ayrı bayılıyorum. Bu da o dizilerden biriydi. Romantizm ucundan vardı ama olaylar öyle harika işleniyordu ki romantizm izlemeye ihtiyaç duymuyorsunuz! O halde sizi bu mükemmel diziyle baş başa bırakıyorum. Kesinlikle izleyin. Her an dram dolu bir sahneyle karşılaşabilirsiniz. Aman peçetesiz oturmayın başına :)





26 yorum:

  1. Konu güzel gibi ama Park Min young'un oyunculuğu pek sevmiyrum o yüzden biraz uzak baktığım bir dizi.Elerine sağlıık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim yorumun icin :) Park Min Young dizi boyunca baya arka planda kaliyor. Sirf onun oyunculugunu sevmiyorsun diye bu guzel kadroya kıyma :D

      Sil
    2. yaw hiç bukadar ağlamamamıştım sonuda cok ağlattı :(

      Sil
  2. Betül!!!! ben bu diziyi izlemeye başladım, ay karalar bağladım ilk bölümlerde baktım sinir oluyorum haksızlıklara, etkileniyorum da bi geri durdum tam da çocuk avukat olmuşken :)
    Sensory couple da da manyak bir şeydi o ya, üzerine koya koya gidiyor gerçekten! :) secret hotel de normaldi, eğer karıştırmıyorsam ;)
    Kalemine sağlık! Çok uzaklaşma heee, yarın sana süprizim var ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Secret Hotel de normaldi evet. Ama olmaz ki diziyi kesin bitir sonuna kadar cok guzeldi ya. Ama finalde belki intikamini almistir izle de ogren ;) Bana ne surprizim var cook merak ettim :D Yarin buralarda olacagim insallah

      Sil
  3. Bu diziyi o kadar çok gördüm ki izlenecekler listeme de aldım fakat o kadar çok görünce bir türlü başlayasım gelmedi ama güzel dizi :)) Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler :) Inan cok guzel bir diziydi. Listenin başlarina sıkıştır derim :)

      Sil
  4. Betülcüğüm ya nedir bu kore dizilerindeki cazibe. Ben hangi dünyada yaşıyorum da bu kadar uzağım:))). Bir dönen brezilya dizileri şimdi de. Millete ne olmuş böyle dizilerdeki sanatçıları bile tanıyorlar. Benim tek bildiğim çizgi film karakterleri. Harika kanatlar, itfaiyeci sam, doru girdi şimdi yayına:))) neyse ben kaçtım sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan neyi izlemeyi seviyorsa bir anda o sinemada buluyor kendini. Geçen senelerde koreye takmışken geçen sene hint diyarındaki dizi filmlere dalmıştım. Şimdi hepsini dengede tutmaya çalışarak azar azar tadına bakıyorum diyeyim. Sana da tavsiye ederim. Bir kere kore dizilerine başlayınca insan bir daha bırakamıyor :)

      Sil
  5. Ben de arıyorum arıyorum benım yorumum nedne cıkmamıs dıye, meğerse aynı dızıyı yorumlayan başka bır yere yazmışım sonra sende görünce buraya yorum yazdım zannetmısım ;)
    Kore sektorunu ben de ayakta alkışlıyorum maasallah benım gıbı güncelden haberı olmayan kendı halınde bırını bıle bu kadar ıcıne cektı... Henüz kore dızısı seyretmedim ama cogunu bılıyorum sımdıden ;)

    Bu fılmın de konusunu cok begendım sanırım kore dısıleırnın basarısı bıraz da bolum sayısının az oluşundan kaynaklanıyor. Senaryoyu bızımkıler gıbı 100 bolume çıkaracak dıye cıvıtmıyorlar ;)

    Iyı seyırler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kesinlikle öyle. Bazılarına 16 bölüm çok gelse de tadında bitiriyorlar dizileri böylece uzatmıyorlar. Eskiden bu kadar rağbet görmüyordu ama şimdi herkesin ufak bir bilgisi bile mevcut. Sadece uzaktan bakmakla kalma en çok beğenilen bir kaç yapıma göz at derim :)

      Sil
  6. Merhaba...
    Haftanın bloğu seçilmişsiniz. Bana da sizi ziyaret etmek düştü :) Korefenomeni boşuna seçmemiş sizi, bloğunuz çok güzel.
    Ben de sizi beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hemen takibe aldım sizi. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  7. Selamlaaar!
    buraya Fenomenin önerisiyle geldim. şu sıralar pek zaman ayıramasam da sanırım gece ytmadan önce falan izlerim bunu :) Dersden tek kaçamak yapabildiğim zamanlarım :)
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izlersin. Türünde harika bir diziydi. Takipleştiğimize çok sevindim :)

      Sil
  8. Bitmeseydi yağğ :/ Böyle bu tarz bildiğin başka diziler var mı Betül?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bu konuda bildiğim bir dizi var diyemem ama bunun kadar beğendiğim yine dramı bol sürükleyici çok dizi izledim. Kill Me Heal Me, Pinakio, Healer, Gap Dong, Rooftop Prince, Falling for İnnonce gibi dizileri öneririm. Ama şayet bugüne kadar hiç tarihi izlememişsen ki tarihi dizileri çok ayrı seviyorum. Empress Ki, Tree With Deep Roots, King's Daughter Soo Baek Hyang dizilerini de şiddetle öneririm. Bu önerdiklerimin hepsinde istisnasız ağlamışımdır :D

      Sil
  9. Ben izlemeyi yeni bitirdim ve aynı anda yayınlamışız konuyu :D Sana spoiler vermiycem tabii ki. Sonu hakkında ne diyeceğimi bilemiyorum gerçekten :D Çevirinde kolay gelsin Betül :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 19'u iki oturuşta çevirdim bitti valla. Diziyi geçen gün ben de finalledim ve baya ağladım bildiğin. Böyle dizileri izlemek harika ama bir yandan da insanın spoiler yememeye dikkat etmesi gerekiyor gerçekten :D

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum zaten bir siteye giriyorsun farketmeden dizi hakkında bilgi ediniyosun sonra da izlerken önyargı edinmiş oluyorsun üstelik ama ben artık alıştım :)

      Sil
  10. Bu kadar etkileyici ise ben de izliyorum hemen..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. İzlenecekler listemde olan bir dizi ama henüz fırsat bulamadım. Paylaştığın ost harika bu arada, izlemeden dahi beni etkilemeyi başardı. Ağlamalı şeyleri severim zaten. Koreliler duygusallığı çok güzel yansıtıyorlar ya gerçekten koparıyorlar insanı. Bu diziyle ilgili beklentilerim de büyük, anlattıklarına dayanarak daha da büyüdü :D Bu arada diziye adapte olmak için önceki bölümleri izlemeni de takdir ettim, bazı çevirmenler var konudan habersiz oluyorlar ve bu da çeviride çok belli ediyor kendini. Neyse, eline sağlık ve nice Kore dizilerine :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ost dizide caldiginda yuregim hop hop ediyordu :D Bence kesinlikle izle. Ben soluksuz izledim resmen. Teşekkur ederim. Genel bi sorumluluk oldugu icin diziye bodaslama girip kendi bolumumu izlemeden cevirsem hatalarim fazla olurdu :)

      Sil
  12. Ben de dün bitirdim aslında ilk konu yayınlandığında izlemeliyim demiştim ama arada kaynamisti mükemmel bir diziydi konunun gidisati karakterlerin islenisi mukemmeldi hele babanın öldügu sahne baya ağladım yoo seung ayakta alkışlanir sana da güzel yazın için tskler :))

    YanıtlaSil
  13. Park Dong Hoo lehçesi Busan lehçesi mi acaba çok merak ettim dizi bittikten sonra o adamın konuşmasını kafamdan çıkaramadım bilen cevaplayabilir mi lütfen araştırdım ama bulamadım

    YanıtlaSil