23 Mayıs 2016

,

The 100 - Kass Morgan | Kitap Yorumu

Kitap Adı: The 100
Orijinal Adı: The 100 (The 100, #1)
Yazar: Kass Morgan
Sayfa Sayısı: 300
Yayınevi: GO KİTAP
Goodreads Puanı: 3.55/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
Onlar Yalancı, Onlar Hırsız, Onlar Asi, Onlar Kahraman Onlar İnsanlığın Kaderini Belirleyecek 100 Genç...
Yaşanan nükleer felaket dünyanın sonunu getirmiş, bu büyük felaketten sağ kurtulan insanlar 300 yıl boyunca Dünya’nın yörüngesindeki bir uzay gemisinde varlıklarını sürdürmüştür. Tükenmeye yüz tutan kaynaklarla koloniyi ayakta tutmaya çalışan yöneticiler, nüfusu kontrol altında tutmak için en sert tedbirleri almakta, hafif suçlar için bile idam cezası uygulanmaktadır. Öyle ki çocuk suçlular on sekiz yaşına geldiklerinde idam edilmektedir. Ama ölümlerini bekleyen bu gençlerin artık çok önemli bir görevi vardır. Gözden çıkarılmış genç suçlulardan oluşan 100 kişilik bir ekip, geçen zaman içinde yerleşime hazır hale gelip gelmediğini test etmek için Dünya’ya gönderilecektir. Koloninin geleceği, onların elindedir.
100 ekibi farklılıklarını, geçmiş hesaplaşmalarını bir kenara bırakıp birleşmeli ve bilinmezlerle dolu Dünya’da hayatta kalmaya çalışmalıdır. Ama ihanetler, sırlar, henüz bitmemiş ve yeni başlayan aşklar gün yüzüne çıktıkça bir arada kalmaları gittikçe zorlaşacaktır.
Dizi uyarlamasının üçüncü sezon finalini yapmasıyla herkesin bayıldığı ve benim de artık başlamak istediğim The 100 dizi serisinin önce kitaplığımdaki kitaplarını okumak istedim. Genel olarak bu seri hakkında çok iyi övgüler duyamadım. Bu yüzden elimde olmadan "beğenmeyeğim sanırım" yargısıyla başladım ama aksine gerçekten beğendim. Konunun farklılığı ve işleniş tarzı, karakterler ve yazarın kalemi tahminimden çok daha güzel çıktı. Sadece ufak kusurlar bulabildim. Onlara da değineceğim. Diziyi izledikten sonra kitap serisini okuduğunuzda belki hayal kırıklığına uğrarsınız ama o konuda bir şey diyemem çünkü önce seriyi okuyorum ve bence daha iyi yapıyorum. Belki de dizi çok mükemmel olduğu için seri böyle çok beğenilmiyor diye de aklımdan geçirmiyor değilim. Öncelikle kitabı elimden bırakamadım. Çok büyük bir heyecanla okumadım ama yine de gerçekten elimden bırakmak istemeyecek kadar akıcı olduğu için çok az ara vererek okudum. Kitapta en çok sevdiğim şey herkese kısa kısa değinip sadece ana konuyu anlatarak sıkmamasıydı. O yüzden hiç atlamadan okudum. Ayrıca değindiği tüm karakterlerin hikayesini okumayı da çok sevdim ama ben özellikle Bellamy'nin hikayesine çok üzüldüm. Wells karakterini de çok sevdim ama başta bana baya kılıbık geldi. Önce sırf bir kız için alacağı karşılığı bildiği halde bu kadar duygularını çekinmeden belirtmesi biraz tuhaf kaçtı ama sonra asıl nedenlerine inildediğinde onu da önceki kadar garipseyemedim.
Yazarı eleştirebileceğim kısımlar ise; aslında bir bakımdan bir konu üzerinde çok uzun durmaması güzel olmuş ama diğer bakımdan okuyucu sarsacak kadar hüzünlü yerlere değinmişti. Gerçekten üzüldüğüm satırları uzatarak daha keskin belirtseydi gözlerim dolabilirdi. Buna ek olarak kız karakter olan Clarke'i da sevdim. Onun da bir eksiği etrafında dönen iki erkek olması. Aslında Clarke'e biraz bencil demek istiyorum ama sonra utanarak geri alıyorum çünkü yaşadıkları kolay şeyler değil. Sonra Wells'i suçlamak istiyorum ama iyi niyetini düşünerek onu da yapamıyorum.
Yalnız kitap yorumlarını okurken yanlışlıkla çok güzel bir spoiler yedim. O yüzden ikinci kitabın nasıl ilerleyeceğini az çok tahmin ediyorum. Yani sonuç olarak ilk kitabı gerçekten çok beğendim. Özellikle son elli sayfası çok güzeldi. 100 kişi deyince gözüm korkmuştu ama sadece dört kişinin üzerinden olayı gördük. Bu arada tam gereken yerde geçmişe dönüp, tam yerinde şimdiki zamana devam ediliyor olması da güzeldi. Ayrıca bölüm boyunca aksamadan başta geçen kişinin gözleriyle bölümü okuduk, bazen başka bir paragrafta yeni bölüme geçilmeden başka karaktere geçiliyor. Sadece bir bölümde Clarke deyip Wells'in gözünden okudum ama oranın karıştırıldığını düşünüyorum. The 100 serisi muhtemelen favorilerime girecek. Seri okurken gıcık bir huyum var. Çoğunlukla ilk kitabı çok beğenip ikinci kitabı o kadar beğenmiyorum ve sonuncu kitabı yine çok beğeniyorum. İçimden bir his bu seri de öyle olacak diyor. Her neyse, ikinci kitapta karakterlerin başlarına ne gelecek çok merak ediyorum. İlk kitap da çok heyecanlı bitti. Sonuç olarak merak ediyorsanız seriye başlamanızı gerçekten öneririm.

0 yorum:

Yorum Gönder