9 Mayıs 2016

Outlander | Dizi Yorumu

Blogumu takip ediyorsanız gözlerinizi kırpıştırabilirsiniz. Betül dizi yorumu giriyor hem de YABANCI bir dizi yorumu giriyorum. Oysa bu blogun sahibi son üç aydır adam gibi film bile izlemiyor. Tabii ki bu diziyi izlememi sağlayan yine kitap aşkım oldu. Uzun zamandır kitaplarını görüyorum ve okumak aklımdaydı ama henüz satın alamadım. Dizisini izlemeyi de istiyordum ama düşünmüyordum açıkçası. Son zamanlarda o kadar çok karşıma çıktı ki dayanamadım ve cumartesi gecesi oturup izlemeye başladım. Bir gecede sekiz bölüm izledim ve bu saat itibariyle yeni sezonun da 5. bölümünü bir güzel yutup bitirdim. MÜ-KEM-MEL bir dizi gerçekten. Tek kelimeyle bayıldım. Hafif eleştirilerim olacak ama genel olarak bu yazı övgülerimi ve dizide neleri beğendiğimi özetleyecek.

Öncelikle konusu aşırı orijinal bir dizi. Hele de dizi için "What if your future was the past" diye bir başlık geçiyor ki bu kadar güzel özetleyebilir koca diziyi. Aslında ben bu Claire'i ciddi ciddi hiç sevemedim çünkü bana hem soğuk, hem çok bilmiş, hem de itici gelmişti. Ta ki ilk sezonun sonuna kadar. Jamie'ye olan aşkının derinliğini anlayınca tamam testten geçtin dedim kendi kendime. Jamie desen onu sevmemem imkansızdı sanırım. Historical aşk romanlarını okumaya bayılıyorum ve okuduysanız bu tür kitaplarda bazen İskoç erkekleri geçer. Onların aksanlarını hep merak ederdim ve işte hayalimdeki aksan resmen Jamie'de bütünleşmiş. Bugün öğrendiğime göre aksanı gerçekmiş yani harbi harbi İskoç'muş. Cidden çok şaşırdım ve sevindim. Jamie'nin oyunculuğuna böyle methiyeler düzebilirim çünkü özellikle de ilk sezonun sonunda resmen ölüp bittim onu izlerken. Gözlerinden dökülen her bir yaşla mahvoldum. O yüzden oyunculuğu bakımından kesinlikle gözümde Claire'i geçti. Claire'i başta zaten hiç sevemedim çünkü Jamie'ye birkaç beden büyük görünüyordu. 
Dizinin konusunu çok kısa özet geçmek gerekirse; Claire'nin zamanda yolculuk yapması ve kendini eski İskoçya'da bulmasıyla başlıyor. Ama Claire gelecekte çok sevdiği kocasını arkasında bırakmış olur. Tabii geçmişte Jamie ile karşılaşıyor. Ben ikilinin hemen yakınlaşacağını sanmıştım ama yakınlaşsalardı sinirlendim çünkü Claire gelecekte kalan kocasını gerçekten seviyordu, ilk bölümlerde bunu görüyorduk. Bu yüzden basit bir kadın olup hemen Jamie ile birlikte olursa diziyi basit bulabilirdim. Ama o bakımdan beni baya şaşırttı. Hatta evlenene kadar aralarında hiçbir şey geçmedi.
Evet, arkadaşlar geldik eleştiri bölümüne. Bu dizi ciddi anlamda tüm saflığıyla çıplaklık içeriyor. Zaten bunu ilk bölümden anlıyorsunuz. Yakınlaşma sahnelerine kadar normal bir sahnede bile kadının ne kadar düşük kullanıldığına tanık olduğumuz sahneleri görüyoruz. O yüzden tek başınıza izleminizi öneririm. Aslında o sahneler beni rahatsız etmedi ama artık her tarihi dizide böyle şeylerle karşılaşmamız ve gözümüzün alışması beni asıl rahatsız eden oldu. Onun dışında Claire'nin daha genç biri olmasını tercih ederdim. Daha sonra Claire'i de sevdiğim yerler oldu ama beni tüm dizi boyunca bir Jamie kadar etkileyemedi.
Aralarında geçen aşk hikayesi mükemmel gerçekten. Hem Jamie'nin hem de Claire'nin aşkları için göze aldıkları şeyleri izlerken nefes nefeseydim. Sezon finali tek kelimeyle mükemmeldi. Ne yazık ki ikinci sezondan henüz beş bölüm çıktı. O beşinci bölümün sonu zaten ayrı manyaktı. Nasıl bekleyeceğim şimdi bir hafta hiç bilmiyorum. Sonuç olarak bu diziye bayıldım. Beş senedir güncel yabancı dizi takip etmiyordum. Artık altyazı geldiğinde mailime bildiri gelmesini sağlayacağım. Diziyi torrent olarak izliyorum, sizi de öyle öneririm. Üç günde 21 bölümünü bitirdiğim bu çok ama çok güzel diziyi kesinlikle izlemenizi öneririm. 
2. sezonda 5. bölümde bu sahneyi izleyip benim gibi çığlık atmanız dileğiyle kendinize iyi bakın!

8 yorum:

  1. İzlenmesi gereken onlarca dizim olmasına rağmen beni bu diziye başlattın ya. Böyle güzel yorumlamamalısın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok mutlu oldum başladıysan. Hemen izlemelisinn :)

      Sil
  2. Ben diziyi duymuş, kitabını duymamıştım. Diziyi izledikten sonra ilk kitabını okudum. Dizi kitaba çok sadık uyarlanmış, olaylar birebir aynı. Bu açıdan beğendim ama diziyi sevmemin asıl sebebi tabii ki Jamie Fraser. :-) Uzun zamandır bir dizi karakterine bu kadar çabuk ve bu kadar çok hayran olmamıştım. Aksanı, kıyafetleri, karakteri ve yakışıklılığı ile mükemmel bir karakter. Onu izlemek için diziye devam edeceğim :-)

    Bu arada Claire'i ben de pek sevmiyorum. Bana da itici geliyor ama dizide Jamie'den büyük göstermesi bilinçli olarak yapılmış çünkü Claire kitapta da Jamie'den 4 yaş büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jamie'ye tutulmamak elde değil. Kitap serisine henüz başlamadım ama okusam sanırım aklımda aynı onun gibi biri belirirdi. Kitaptaki 4 yaş durumu daha da üzücüymüş :(

      Sil
    2. Merhaba..bende ilk bölümde hayalet iskoc kısmına takıldim..claire için kayıp ilanları bayısildinda çizim aynı jamie di ama sonra hiç bir şey geçmedi 5.sezon 8 bölüme kadar..acaba kitapta bunla ilgili bir şey var mi..

      Sil
    3. Kitapta buna dair bir şey hatırlamıyorum ne yazık ki, sanırım yoktu.

      Sil
  3. Blogunuzu büyük bir ilgiyle takip ediyorum. Paylaşımlarınız ve tasarımınız harika. Yayın hayatınızda başarılar dilerim.

    Bu arada birbirinden güzel yerli diziler için online dizi sitemize bekleriz. Türkiye'nin en sevilen tv programlarını ücretsiz yayınlıyoruz. Tek parça dizi videoları izlemek için lütfen web sitemizi ziyaret ediniz.

    ▶ canlidizihdizle.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben de bu dizinin hastasi oldum ancak bugun icim icimi yiyiyor.1.sezon 16.bolum bitirdim ve şoka girdim cunku Claire eski hayatina yani Frankle olan hayata dondu bu nasil oldu ya bir daha Iskocya Jamie yok mu bi yerden sonra bunlar hayallerde mi birlesiyor???cunku dayanamayip finale ufackk baktim nasil birlesiyorlar? 2.sezon 1.bolum ingiltereye dondu ya ama sonra yine Jamie ile olan hayat anlatildi ya biri yazsin nolur?

    YanıtlaSil