19 Temmuz 2017

,

Alev - Karen Marie Moning | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Alev
Orijinal Adı: Fever
Yazar: Karen Marie Moning
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 538
Goodreads Puanı: 4,12/5
Benim Puanım: 4/5
Arka Sayfa;
MacKayla Lane, ölümcül kitap Sinsar Dubh’a karşı verdiği büyük mücadelenin işe yaradığını sanıyor. Oysa kötülüğün pençesi, hiç olmadığı kadar yakınında. Baştan çıkarıcı, doymak bilmez Fae ile insanların arasındaki duvar yıkıldığında, ölümsüzler, gezegeni mahvetmeye başladı. Dublin artık bir savaş alanı. Şehir, Kırağı Kral’ın buzlarından arınıp ısındıkça hararet artıyor, tehlikeli sınırlar aşılıyor ve tutkuların alevi ortalığı kızıştırıyor.
Mac’in güvenebileceği tek kişi tehlikeli ölümsüz Jericho Barrons, ancak onların arasındaki tutkulu bağ bile ihanetle sınanacak.
Burası hayatta kalmanın hiç bitmeyen bir mücadele gerektirdiği, iyi ve kötünün birbirine karıştığı ve her ittifakın bir bedelinin olduğu, vahşi bir dünya. Ve Mac, karanlık güçlere karşı girişeceği destansı savaşında kime güvenebileceğini seçmek zorunda.
Ateş serinin yedinci kitabıyla beraberiz. Ardı ardına kitaplarını bitirdiğim seride altıncı kitap olan Buz'u öncekilere göre oldukça sıradan bulmuştum. Altıncı kitap zaten Mac ve Barrons odaklı olmadığı için pek bir beklentim yoktu fakat yine de sadece Dani bile yeterli gelmemişti bana. Ardından yedinci kitap Alev'in bizim ikiliyle dolu olduğunu öğrenince elime geçtiği gibi kalp atışlarım hızlandı. Öncelikle üzülerek belirtiyorum ki bu kitap da beklentimi karşılamadı. Hatta daha da üzülerek şunu söylüyorum ki Gölge Ateşi'nden sonraki her kitap yazarın seriyi uzattığı için kendisine kızdığım, bu uzatmaları oynamasının hoşuma gitmediğini hissederek geçiyor. Genel olarak kitabı elbette baya beğendim ama ilk beş kitaptaki tad yok çünkü ilk beş kitapta her şey sır üzerindeydi ve bizim ikili çok soğuk olduğu için ne zaman bir araya gelseler olduğumuz yerden zıplıyorduk.
Bu kitapta Barrons ve Mac'e dair çok şey mi okuduk? Hayır. Bizimkilerin birbirlerine öyle büyük aşk lafları etmediğini ve aralarında o tutkuya rağmen hala bi soğukluk olduğunu duyunca ve tabii bu durumun canımın içi Mac'i üzdüğünü görünce hem üzüldüm hem sevindim. Böylece aşklarında daha çok şeyin kazanılması gerektiği ve ileride buna dair daha derin şeyler okuyacağımızı ümit ederek heyecanlandım elbette. Fakat dediğim gibi bu kitap ikili bakımından oldukça boştu. Zaten seri sıralamasındaki 1,5 olan kısa bölümü okuduysanız Alev'in başında onu okumak tahmin ettiğiniz şoku yaşatmıyor. Diğer yandan bu kitabın artı yönleri Jo ile Lor arasında geçenler ve Jada karakterinin giriş yapmasıydı. Jada olayı hakkında spoiler olduğu için pek konuşmuyorum ama olmasa da olurdu hatta ufaktan keşke olmasaydı da diyorum. Madem illa böyle bir şeyin farz olacağını biliyordun başında bizim kızıl saçlı bücürü biraz daha büyük yazsaydın sevgili yazar. Kısacası anlayacağınız seriye bayıldığım için yine sıkılmadan, severek ve tabii ki beğenerek okudum ama bir şeyler eksitti.Buz'a göre tabii ki daha çok beğendim.Bu kitaptaki eksik hissiyatımı sıradaki tamamlar umarım..

0 yorum:

Yorum Gönder