26 Şubat 2017

,

İçimdeki Müzik - Sharon M. Draper | Kitap Yorumu

Kitap Adı: İçimdeki Müzik
Orijinal Adı: Out of Mind
Yazar: Sharon M. Draper
Yayınevi: Timaş
Goodreads Puanı: 4.37/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Şimdiye kadar tek kelime konuşmadım. Neredeyse on bir yaşındayım. 
İngiltere'nin saygın edebiyat ödüllerinden Coratta Scott King ödüllü yazar Sharon M. Draper'dan hüzün ve umut dolu soluksuz okunacak bir roman. Gerçek bir yaşam öyküsünden ilham alınarak kaleme alınmış. 11 yaşındaki Melody'nin hastalığının adı Spastik ikili kuadripleji yani beyin felci. Yürüyemiyor, konuşamıyor, tekerlekli sandalyeye mahkum. Hiçbir uzvuna komut veremeyen bu küçük kızın beyni ise mükemmel işliyor. Hikâye Melody'nin öğretmenlerine, arkadaşlarına, komşularına kısaca dış dünyaya kendini kanıtlama çabasını anlatıyor. İncelikli, naif, akıcı, komik ve ilham verici bir eser. Sesini asla unutamayacağınız bu cesur kızla tanışmaya hazır mısınız? 
Herkes övdü durdu ama ben nedensizce elime almadım ve elbette buna çok pişmanım. Mükemmel bir kitaptı. Zaten çocuk kitabı denilince hemen içimde bir şeyler filizleniyor. Bu kadar masum düşünen herhangi bir karakterin ağzından bir şeyler okumak beni her zaman çok fazla etkiliyor. Melody'in ağzından okuduğumuz her satır ayrı değerliydi. Kesinlikle insana gereğinden fazla çok şey katan bir kitap çünkü Melody'in hayata geliş şeklini okuyup gün içinde değerini bilmediğimiz sahip olduğumuz tüm özelliklerimizi düşündükçe satırlar arasında ara verip insanı derin fikirlere kaptıran bir kitap. Bir çocuk kitabının masumluğundan bahsediyoruz ama yine Melody'nin yaşadıklarıyla benim de yanaklarım kızardı, öfkesiyle ben de dişlerimi sıktım ve elbette hüzün dolu kısımlarıyla burnumu sızlattı. Baştan sona bir solukta okudum ama bundan seneler sonra tekrar tekrar okurum yeniden. Her seferinde aynı hislere bürüneceğime de eminim. Sadece aklımızdan geçen hislerimizi, kelimeleri, her şeyi ne kadar basit dile döküp kendimizi ifade edebildiğimizi düşündükçe yine şükrediyorum. Bir an önce elinize alın ve o kapağındaki balığın neden fanusundan dışarı zıpladığını, Melody'nin içindeki müziğin ne kadar derin olduğunu okudukça siz de aynı hislere bürünüp zihninizden atamayacağınız bir kitap okuma zevkine varın.

0 yorum:

Yorum Gönder