26 Şubat 2017

,

Geçmişin Yankısı - Diana Gabaldon | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Geçmişin Yankısı
Orijinal Adı: An Echo in the Bone (Outlander #7)
Yazar: Diana Gabaldon
Yayınevi: Epsilon
Goodreads Puanı: 4.42/5
Benim Puanım: 4/5
Arka Sayfa;
Diana Gabaldon milyonları büyüleyen YABANCI serisine Geçmişin Yankısı ile devam ediyor. 18. yüzyılda yaşayan İskoç savaşçısı Jamie Fraser ile 20. yüzyıl İngiltere’sinden gelen eşi Claire Randall’ın olağanüstü hikâyesine bir kez daha hayran olacaksınız. GEÇMİŞİN YANKISI KISIM I Bir zamanların II. James yanlısı Jamie Fraser, Amerikan ayaklanması hakkında üç şeyden emindir: İlki kazanan tarafın Amerikalılar olacağı, ikincisi kazanan taraf adına savaşmanın hayatta kalmayı garanti etmeyeceği ve üçüncüsü ise namlunun diğer tarafında İngiliz ordusu için savaşan, evlilik dışı doğan oğluyla yüzleşmektense ölmeyi tercih edeceği. Claire ise Amerika’nın kazanacağını bilse de bedelinin ne kadar ağır olacağından habersizdir… Bu sırada, on sekizinci yüzyıla kıyasla daha güvenli olan yirminci yüzyılda, Brianna ile eşi Roger MacKenzie, iki yüzyıl öncesinden kalan mektuplar aracılığıyla Jamie ve Claire’in dramatik hikâyesini adım adım takip ederken, hiç beklemedikleri büyük bir tehlikeyle karşı karşıya kalacaklardır.
Arka sayfasını okuduğumda bu kitabı seveceğime o kadar emindim ki içimde filizlenen çok büyük bir heyecanla başladım. Zaten kitaba direk William'ın savaşta yaşadıklarıyla başlıyoruz ki seriye üçüncü kitapla giren William karakteri devam kitaplarında ne zaman ortaya çıksa beni her zaman mutluluğa boğmuştu. Çünkü ana karakterlerimizden birisiyle içinde bulunduğu derin bağlantı; olayların gidişatında gizli sırlar ortaya çıkacak mı merakıyla her kitabı dopdolu hislerle okumamı sağlardı. Bu söylediklerimden sonra William'ın arka kapakta öyle vurucu bir cümleyle yedinci kitapta geçecek olmasının benim için ne kadar değerli olduğunu tahmin edebilirsiniz. Fakat bu kısım benim beklediğim kadar keskin dile getirilmedi. Evet, ikinci kısmın son bölümünde en sonunda gelişme yaşandı fakat savaş kısmında bu iki karakterin karşı karşıya gelmesi düşündüğüm kadar nefes kesici değildi. Bir diğer yandan Brianna ve Roger'a da değinip durduk ama ikinci kısmın sonlarında olaylar öyle bir dağıldı ki ikisi henüz rahata varmış şekilde bitmedi. Ki düşünün outlander serisinin her kitabının sonunda karakterler nihayet refaha kavuşurlar. Fakat bu seferinde devamı için çıldıracak kadar ortada kesilmiş oldu.
Ian'a her kitapla beraber daha da aşık oluyorum. O asi ruhu, yaşadıklarının ağırlığını taşıyan duygusal tavrı ve diğer her şeyiyle bayılarak okuyorum. Ne zamandır yazara artık onun tekrar aşık olmasını sağlaması için yalvarıyordum ki en sonunda öyle bir kısım geçti ki inanamayarak defalarca kez okudum. Claire ve Jamie'den hiç bahsetmiyorum fark ettiyseniz. Öyleyse artık içimi dökmeliyim. Öncelikle ilk kısmı çok severek okudum ama benim için havai fişekler patlatacak güzellikte değildi. İkinci kitabın gündelikten ziyade daha derin anlatımı sayesinde kesinlikle tam puan vermeyi düşünüyordum çünkü beni öylesine öfkelendirecek bir olaya şahit olmamıştık.Tam da böyle derken son yüz sayfada öyle bir şey oldu ki can evimden vuruldum. Ben ki aylardır bu seriyi okuyorum ve Claire ile Jamie'yi okumaktan bir an bile vazgeçmemişken yazarın bu yaptığını nasıl affedebilirim? Hem de bu ikilinin arasına öyle birini soktu ki gerçekten bıraksalar ağlayacak durumdayım. Efsaneye dönüşmüş iki karakterin aşkından bahsediyoruz ve yazar bu hislere nasıl kıyabildi, kalemi böyle bir şeyi yazmayı nasıl kaldırabildi anlam veremiyorum. Daha okuyacağımız yazılmamış kitaplar var ve bundan sonra Claire ve Jamie'nin aşkına nasıl aynı bakabilirim? Bu satırları yazarken gerçekten gözlerim doluyor. Evet, en başından beri iki karakterimizin de başına gelmemiş şey kalmadı. Hapse girdiler, sürgüne gittiler, defalarca kez ölümle yüzleştiler ama sanki "bakın bunu bile yazabilirim" dermiş gibi kanıtlamaya çalıştığı bu olay neydi öyle? Gabaldon bu sefer öyle bir batırdı ki gözümde nasıl tekrar aynı parçaları bir araya getireceğini düşünüp taşınıyorum ama bir sonuca varamıyorum. Sekizinci kitap umarım en yakın zamanda çevrilir çünkü Jamie ve Claire'in aklımda böyle kalmasını kaldıramıyorum. Keşke tüm yorumum sadece yedinci kitabın mükemmelliğini vurgulamakla geçseydi ama kabullenemiyorum. Keşke tüm bu saçmalığı kitabın sonlarına doğru kucağımıza atmasaydı. Her ne kadar bahsettiğim kısım beni öfke krizine soksa da onca sayfa boyunca okuduklarımı elbette çöpe atamam. O yüzden çok fazla puan kırmıyorum. Umarım sıradaki kitap ikili arasında geçenler bakımından kaldırabileceğim türden devam eder.

3 yorum:

  1. spoiler olarak son kısmı eklermisin böyle diyince çok merak ettim ama şuan kitabı alma imkanım yok :(((((((

    YanıtlaSil
  2. gerçekten bende çok merak ettim claire ve jamie olayını lütfen ne olduğunu yazın

    YanıtlaSil
  3. biliyormusunuz 8. kitap son mu yazar devamını yazmayacakmı sanki bir 10 seri olacak diye bir yerde okudum ama emin olamıyorum 8. kitabı okudum ama sonu sanki yarım gibi hissettim devamını yazacakmı acaba

    YanıtlaSil