2 Aralık 2015

,

Şeftali Kokan Bir Yaz - Jodi Lynn Anderson | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Şeftali Kokan Bir Yaz
Yazar: Jodi Lynn Anderson
Orjinal Adı: Peaches
Sayfa Sayısı: 368
Yayınevi: Novella
Goodreads Puanı: 3,62
Benim Puanım: 4/5
Arka Sayfa:

Tam bir baş belası olan Murphy
İçine kapanık, masum Birdie
ve sosyetik güzel Leeda...

Birbirlerinden her anlamda farklı olan Murphy, Birdie ve Leeda'nın hayatları hiç beklemedikleri bir şekilde bir yaz Darlington Şeftali Bahçesi'nde kesişir. İlk başlarda her ne kadar üçü de birbirinden uzak durmaya çalışıp birbirlerine karşı soğuk olsa da zamanla aralarında hiç kimsenin ya da hiçbir şeyin kolay kolay koparamayacağı bir bağ oluşur. Acaba bu bağ, bu üç genç kadının hayatındaki sorunları da çözmelerinde etkili olacak mı, dahası içlerindeki hissettikleri boşluğu doldurmaya bu bağın gücü yetecek midir? 
Bu yaz diğer yazlardan çok farklı olacak!
Şeftali Kokulu Bir Yaz, "arkadaşlar güzeldir" sözünün altının çizildiği, bütün farklara rağmen insanın birbirine tutunmasının değerini gösteren sıcacık ve samimi bir öykü.
Birdie durduğu yerden barın kenarına yaslanmış, onları izleyen Murphy'yi de görebiliyordu. Leeda ve Birdie'ye, müritlerini izleyen bir misyoner gibi gururla bakıyordu. Birdie ona karşı inanılmaz bir sevgi hissetmişti bir anda. Ve Leeda'ya.
Sevildiğini hissediyordu adeta. Leeda pek çok insan tarafından beğenilirdi, ama insanların onda buldukları şeyler aslında hiç de önemli şeyler değildi. Birdie ve Murphy onu koşulsuz şartsız seviyordu sanki. Ne kadar süreceğinin önemi yoktu, ama bu his daha önce yaşadığı her şeyden daha gerçekti.
İşte size harika bir kitap önermeye geldim! Şeftali Kokan Bir Yaz zaten kapağıyla satın almak için insanın elini kaşındırıyor. Bu kitabı Tüyap'dan almıştım ve kapağını gördüğümden beri aklımdaydı. Konusunu bile okumadan aldığım kitaplardan biriydi. İyi ki almışım! Dün akşam üzeri okumaya başladım ama kaç gündür düzgün uyuyamadığım için uyuya kaldım sekiz gibi. Sonra beni kimse uyandırmadığından gece 3'te kalktım ama uyuyamıyorum çünkü enerji doluyum. Ben de sadece iki bölüm okuduğum kitabı olduğu yerden devam edip üç saat kadar okudum. Evet, artık gecenin bir köründe kalkıp kitap okuyacak kadar psikopata bağladım! Kitabı övmeden önce sadece tek bir eksi yanı var onu söyleyeyim. O da şu ki kitabı ilk aldığınızda kitabın burnunuzu dolduran şeftali kokusunu çok seviyorsunuz. Ama inanın biraz fazla elinizde tutunca başınız dönebilir. Kokusunun bu kadar ağır olması okudukça beni rahatsız etmedi değil.
Kitabı övmeye başlıyorum şimdi de! Şeftali Kokan Bir Yaz bana biraz Kristen Hannah'ın Ateşböceği Yolu kitabındaki sıcak dostluğu anımsattı. Şeftali Kokan Bir Yaz her bakımdan harika bir karakterdi. Üç karakter de birbirinden çok farklı olduğu için bunlar nasıl yakın dostlar olacak diye merakla okuyorsunuz. İşte ben de onu seviyorum ya! Sayfaları merakla okumayı, bir gözüm diğer sayfaya önceden kayıp en ufak bir spoiler almama heyecanını seviyorum. Bu kitapta o hissi defalarca yaşadım. Hele de sıcak bir tebessümle sırıttığım çok yer oldu. O yüzden kesinlikle kitaplığınızda bulunsun.
Üç karaktere de ayrı bayıldım ama benim favorim Birdie oldu. Onun uysal ve çekingen tavrı çok hoşuma gitti. Ayrıca tabii onun hakkında bayıldığım şeylerden biri de Enrico'ya olan aşkıydı. Diğer karakterleri de çok sevdim elbette. Şeftali Kokan Bir Yaz'ı aldığımda sanırım henüz Şeftali Kokan Sırlar çıkmamıştı. İkinci kitabını görünce çok sevindirik oldum. Bir daha ki ay için sipariş listemde günlerini sayıyor.
Ayrıca üçüncü kitabı da varmış. Çok sevindim Goodreads'da görünce. Novella harika bir yayınevi gerçekten. Orijinal kapağa göre kendileri mükemmel bir kapak çıkarmışlar. İlk defa yabancılara özenerek iç geçirmedim. Novella çok daha harika bir kapak çıkarmış.
Kitabı gerçekten çok beğendim. Beni farklı yerlere alıp götürdü. Böyle bir dostluk bağı çok hoşuma gitti. Ayrıca yan karakterler de çok hoştu. Arkadaşlık ilişkileri nasıl devam edecek çok merak ediyorum. Okuyun derim :)
Yarın kitap siparişlerim geliyor. Çok heyecanlıyım bu yüzden. Ayrıca sıradaki kitabım Benim Balığım Yaşayacak. Umarım güzel bir kitap çıkar. Görüşmek üzere.

1 yorum: