25 Aralık 2015

, ,

After We Fell (After: Ayrılık) - Anna Todd (After, #3) | Kitap Yorumu

Kitap Adı: After We Fell
Yazar: Anna Todd
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 848
Goodreads Puanı: 3.96/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;

TESSA VE HARDİN'İN AŞKI KARIŞIKTI.
ŞİMDİYSE HİÇ OLMADIĞI KADAR KARMAN ÇORMAN.

HİSSETTİKTEN SONRA
HAYAT BİR DAHA ASLA ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK.

Tessa'nın hayatındaki en büyük kararı vermesiyle her şey değişir. 
Önce kendi ailesi sonra Hardin'in ailesi hakkında geçmişten çıkan tüm detaylar gelecekleri hakkında düşünmeyi daha da büyük bir zora sokar. 

Tessa'nın hayatı tutunamayacağı bir hale gelir. Düşündüğü hiçbir şey aslında öyle değildir. Ne arkadaşları ne de ailesi. Sakladığı sır ortaya çıktığında Hardin, güvenmesi gereken tek kişidir. Hardin ise onu anlamak yerine sabote ettiğinde olaylar tahminince ilerleyemez.

Tessa, Hardin'in onu sevdiğini ve sırf korumak için her şeyini ortaya koyabileceğinden adı gibi emindir ama birini sevmekle, onları hayatında tutmak farklı şeylerdir. 
Kıskançlık, bastırılamaz öfke ve zahmetli affedişler. Tessa, bugüne kadar kimse için böylesine yoğun hisler hissetmemişti. Neşeli öpücükler, önüne geçilemeyen yoğun hisler. Yoksa hepsi bir oyundan mı ibaretti? Aşk, onları bir arada tutmak için yeterliydi. Ama şimdi Tessa kalbini takip ederse... sonuna kadar ilerleyebilecek mi?
My hear is instanly broken, and I begin to wonder just how much one heart can bear. - Tessa
Herkese iyi akşamlar! Millet yanımda tv izlerken Ludovico dinleyerek yazıma odaklanmaya çalışıyorum. After serisinin üçüncü kitabı After We Fell ile karşınızdayım. Seriye dair okuyacağım iki kitap kaldı. Bir tanesi After'in son kitabı After Ever Happy, diğeri ise yine After serisiyle ilgili olan Before kitabı. Yine uzuuun bir yorum ile karşınızda olacağım. After We Collided yorumum Ardında Bıraktığın Kadın yorumuyla kapışır resmen. Serinin üçüncü kitabında baya baya duygu yoğunluğu yaşadım. Hatta itiraf ediyorum bir ara fena gözlerim doldu. Yalnız kitaba başlamadan önce kaç sayfa olduğuna bakmamıştım. 848 sayfa olmasına rağmen iki günde bitirdim. İtiraf ediyorum bazı yerleri çok atladım. Özellikle son 300 sayfa çok sıkıcıydı. Hep bir olay action beklediğim ama beklediğim türde olmadı. Tabii ilk 500 sayfa harikaydı.
As I continue to drive, I begin to wonder: Has there ever been a time in my life when I wasn't a selfish prick? - Hardin
Üçüncü kitapta Hardin, beni Tessa'dan daha çok deli etti. İkinci kitap yorumumda belli etmedim ama 1. kitabın sonundan beri Zed'in başlarına bela olacağını biliyordum. Bir de 2. kitabın sonunda Tessa'nın babası ortaya çıkınca 3. kitabın çok fazla ailevi konuları kaplayacağını tahmin etmiştim. Ha bir de Tessa'nın Seatle'a taşınma durumu var ve tabii Hardin'in de onunla taşınmamakla ilgili kesin kararları. Saçma olan da bu ya. Hardin, Tessa'yı deli gibi seviyor. Tessa sırf aşkına inandığı için defalarca kez yaptığı en büyük hatalara bile eyvallah çekti.Ama Hardin, Tessa'nın hayallerini gerçekleştirmesini desteklemek için onunla taşınmayı reddedip durdu. Hatta üçüncü kitapta Tessa'nın başına Hardin yüzünden çok kötü bir şey geldi. Meraktan çatlayın dermişim :)
"I just wanted you to know that Carol wasn't always like this. I did it to her. I made her the bitter, angry woman she is today. You don't want history to repeat itself, do you?" - Richard
Bu yüzden tüm kitap boyunca Hardin'e öfkeliydim. Tessa'ya o kadar çok kızamadım bu sefer. Elbette çok fazla kavga ettiler yine. 2. kitapta Tessa'ya öfkelenmemin nedeni sırf Hardin için annesini hayatından çıkaracak kadar ciddi kararlar almasıydı. Üçüncü kitabı okudukça Hardin'in değişmesini istiyorsunuz. Deli gibi sevdiği halde hala Tessa'yla evlenme konusunu dalgaya vurduğu için ona gıcık oluyorsunuz. Ve korkmaya başlıyorsunuz. Çünkü Tessa'nın da Hardin'in de babaları alkolik olduğu için zamanında evliliklerini mahvetmişler. Her sinirlendiğinde alkole başvuran Hardin bu özelliğini bırakmadığı sürece onların ilişkileri de ileride öyle bir raddeye gelecek mi diye korkuyorsunuz. Bu yüzden dördüncü kitabı deli gibi merak ediyorum. Evlenecekler mi evlenmeyecekler mi? (Tabii ki evlenecekler, Betül dedi dersiniz) Peki ya Hardin değişecek mi? Kendini Tessa'ya kanıtlayabilecek mi? Ve sonunda birbirlerinin canını yakmayı bırakabilecekler mi? Kafamda deli sorular...
Tessa'ya neden öfkeliydim? Kendisi Hardin'le ufak bir geçmişi olduğu için Molly'den nefret ediyor ama Hardin'in Zed'den ne kadar haz etmediğine defalarca kez tanık olduğu halde sırf istediğimle arkadaş olurum, sen karışamazsın düşüncesiyle Zed ile görüşmeye devam ediyor. Bu da Hardin'i mahvediyor. Zaten ikilinin birbirini kıskandırma durumları son bulmayacak sanırım. Gözlerim doldu demiştim değil mi? Boğazım da düğümlendi baya baya. Keşke son üç yüz sayfa da akıcı devam etseydi de tam puan verebilseydim. Ama artık geçmişten bıktım. Üçüncü kitabın sonu çok sinirlerimi bozdu. Tessa ve Hardin'in ilişkisiyle hiçbir alakası yoktu sonunun. Artık Tessa ve Hardin'in aile üyeleriyle ilgili bir şey okumak istemiyorum.
This is my problem: when it comes to Hardin, my brain doesn't see the difference between right and wrong. - Tessa
Son olarak bu kitabın İngilizcesi de çok akıcıydı. Sağolsun Anna Todd bana sürekli sözlük açtırmadı. Aralık'ın son günlerini yaşıyoruz. Pazar akşamı kitap siparişi vereceğim inşallah-çok heyecanlıyım-. After We Fell kitabı en az After We Collided kadar harikaydı. Hatta bana sorarsanız daha duygusaldı. Kesinlikle okuyun! Şimdi sizler için kitabın konusunu Türkçe'ye çevireceğim ve kitabı okurken beğendiğim satırlara dair aldığım screenları yazıma ekleyeceğim. After Ever Happy yorumumla görüşmek üzere! Güzel bir hafta sonu dileklerimle :)

Edit: After Ever Happy yorumum için; tık tık

16 yorum:

  1. after'ın üçüncü kitabı ne zaman çıkacak acaba?

    YanıtlaSil
  2. Biri cevap verebilir mi acaba cok buyuk after hayraniyim, ucuncu kitabin ne zaman cikacagini bilen var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçüncü kitap muhtemelen kışın başında falan çıkar.

      Sil
    2. 28 mart 2017 de çıkıyor canım

      Sil
  3. Betül hanim bana atabilirmisiniz int indirmeye çalıştım olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail adresinizle mail adresime yazmanız gerek. ohyoulovemetoo@gmail.com'a mail atın

      Sil
  4. Meraba banada acaba kitabı atabilirmisiniz bende indirmeye çalışdım ama olmadı

    YanıtlaSil
  5. Yaa şey acaba after 3ü banada atabilirmisiniz :)

    YanıtlaSil
  6. After 3ü bana da atabilir misiniz ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, sizdeki 3. kitap türkçe miydi? ve neden sildiniz? daha önce 3ün yayın tarihi için kış başı demişsiniz. ancak hala yok, bir bilginiz var mı acaba? :)

    YanıtlaSil