10 Haziran 2017

Taht Oyunları - George R. R. Martin | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Taht Oyunları
Orijinal Adı: A Game of Thrones
Yazar: George R. R. Martin
Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 847
Goodreads Puanı: 4.44/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Buz ve Ateşin Şarkısı I Yazların on yıllar, kışların bir insan ömrü sürebildiği diyarda, dehşetli ve soğuk zamanlar yaklaşmaktadır. Kışyarı’nın kuzeyindeki buzul topraklarda, Yedi Krallık’ı koruyan Sur’un ötesinde tehditkâr doğaüstü güçler toplanmaktadır. Savaşın tam ortasında, doğdukları topraklar kadar sert, boyun eğmez Starklar vardır. Acımasız soğuğun hüküm sürdüğü kuzeyden, uzak güneydeki sıcak zevk yurduna uzanan, leydiler, lordlar, savaşçılar, büyücüler ve katillerle dolu öykü, korkunç kehanetlerin işaret ettiği bir devirde başlamaktadır. Komplo, trajedi, ihanet, zafer ve dehşet dolu olayların ortasında Starklar’ın, dostlarının ve düşmanlarının kaderi bıçak sırtındadır. Hedef, en ölümcül savaş olan taht oyununda muzaffer olmaktır. George R. R. Martin türünün sınırlarını zorladığı Taht Oyunları ile bir şaheser ortaya koyuyor. Dünyanın dört bir yanındaki fantastik edebiyat okurlarını kesinlikle memnun edecek epik serinin ilk cildi gizem, entrika, aşk ve macera dolu sayfalarıyla büyülüyor.
Vay anasını be! Okumadım, okumadım, deli gibi pişmanım derdim ama demiyorum çünkü öncelikle bu seri öyle onca kitap okuduktan sonra karşılaştırma yapıp kalitesini yarıştıracağınız bir seri değil. Bugüne kadar okuduğum fantastik seriler bir yana bu seri bir yana. Evet, daha ilk kitapla bunları söylüyorum çünkü ilk kitaptan paçalarından kalite akan bir seri olduğu çok belli. Seriyi okumadan önce okuyan çoğu kişiye diziyle izlemeden her şeyini anlar mıyım diye sorup durdum ve çoğu kişi diziyi de izle dedi ama tek yapmanız gereken bir iki bölüme göz gezdirip karakterlerin görünüşlerini aklınıza kazımanız çünkü ilk kitabı kesinlikle zor değildi. Diğer türlü diziyi hiç izlemeden de rahatlıkla okuyabilirsiniz çünkü kitabın arkasında upuzun bir karakter listesi var.
Ya da karakterlerin görüşlerini aklınıza kazımak için dizinin kadrosuna göz atmanız yeterli. Kitapta her şey detaylı bir şekilde, sizin unuttuğunuz ipuçları bile önünüze serilecek şekilde mükemmel bir dille yazılmış. Diziyi çok detaylı izleyen biri değilim ama onlarca spoiler yedim. Dizi ne zaman karşıma geçse oturup izledim, o yüzden çoğu konuya hakimim. Serinin en ünlü yanı da kimin ne zaman öleceğinin belli olmaması. Ama kitapları okuduğunuzda aslında o kadar ölümüne şaşırdığımız karakterlerin seride arka planda kaldığını görünce ölümlerine şok olmamak gerektiğini anlıyoruz. Baştan sona neredeyse her bölümde yeni karakterlerle tanışıyoruz ve bir sürü aile olduğu için dikkatli okumak gerekiyor ama mükemmel taraflarından biri de bu. Çok kalın olmasına rağmen üç günde okudum çünkü konusu baştan sona hiç okumadığım bir heyecanda elden bırakamayacak kadar harikaydı. Nefret edilmemesi imkansız olanlar haricinde her karakteri yavaştan çok sevdim. Stark kardeşlerden bir tek Sansa'ya gıcıktım ama kitabı okuyunca onu da çok sevdim. Daha dizi yeni başladığında fanart çalışmalarını gördükçe Jon Snow'a zaten tutuktum. Daenerysy'e karşı diziyi az çok izlediğim kadarıyla hiçbir empatim yoktu. Ama onun görüş açısından okuduğumuz ilk bölümde abisiyle yaşadıkları sayesinde kalbim eridi. 

Bana sorarsanız kesinlikle "önce şu kadar fantastik okuyup bu türe alışayım sonra en ağırlarından biri olan Taht Oyunları'na başlarım" diye kendinizi kasmayın. İlk kitabı okumaya başladığınızda eğer çok zorlanırsanız ki biraz bile fantastik kalın kitapları okusanız zorlanacağınız hiçbir şey yoktu. Yine de zorlansanız bile diziyi izlerken kitapları da okuyun. Ben de ilk kitabı bitirdiğim için ilk sezonu baştan sona detaylı izleyeceğim. Ardından her kitapla beraber bir sezonu izleyerek nefesimi tutarak bu heyecana kendimi kaptıracağım. Şuan sıradaki kitap için deliriyorum çünkü hangi karakterlere veda edeceğimizi ya da hangi karakterlerle tanışacağımızı merak ederken bir yandan da taht oyununda neler gelişecek okumak için sabırsızlanıyorum. Baştan sona mükemmel bulup bayıldığım kitaplarda olduğu gibi rica ediyorum; bir an önce kitapçıda gördüğünüz gibi saldırınız.

1 yorum: