3 Ocak 2017

,

Posta Kutusundaki Mızıka - A. Ali Ural | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Posta Kutusundaki Mızıka
Yazar: A. Ali Ural
Yayınevi: Şura Yayınları
Sayfa Sayısı: 206
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
                                                                Sevgili Dost!
Bu sabah kuş sesleriyle uyandım. Ne güzel değil mi? Hayır, güzel değil! Açık penceremden ok gibi dalıp yastığıma saplanan
karga sesleriydi. Kuş sesleri dediğimde aklına asla karganın gelmediğini biliyorum. Bu, karganın da bir kuş türü olduğunu
bilmediğinden değil, karganın türünün en önemli özelliği olan güzel bir ötüşten mahrum oluşundan elbette. Yüzümü yıkarken
acaba diyordum; acaba türümüzün en önemli özelliklerini taşıyor muyuz? Hareketlerimiz ve sözlerimiz nerelere saplanıyor?
Acaba ‘insan’ denince hatırlanıyor muyuz?
Gerçekten harika bir kitaptı. Henüz şiir ve mektup tarzında bir eser okumadığım için ağzımda ayrı bir tat bıraktı. Hakkında uzun bir yorum yapmayacağım, sadece bir an önce elinize alıp okumanızı, sayfaları çevirdikçe hem tebessüm edip, bir yandan da kitapta geçen cümleler karşısında farklı düşüncelere savrulmanızı öneriyorum. Mektupların içinde geçen kısa öyküler büyük beğenimi kazandı. Anlatım tarzı desen baştan sona zengin bir betimlemeyle süslüydü. Ayrıca içinde örnek verilmiş ve not düşülmüş bir sürü yazar ve kitap ismi vardı. Baştan sona harika bir eserdi. Fakat kitap gibi bir günde başına oturup bitirmenizi değil, biraz daha sindirerek ve mektupları özleyerek okumanızı öneriyorum. Umarım benim kadar beğenirsiniz, yazarın diğer eserlerini de bu kadar beğenmem dileğiyle.

0 yorum:

Yorum Gönder