25 Aralık 2014

, ,

Bir Güzel Hint Filmi / Khoobsurat


Yine 'Bir Güzel Hint Filmi' lafzı altında öneri yapmaya geldim. Şansıma bu da çevirdiğim bir Hint filmi oldu. Zaten güzel film bulduğum gibi çevirisini kapmaya çalışıyorum. Fragmanlarını izleyince çevirmeye karar vermiştim. Çok da güzel vakit geçirmiştim çevirirken. Filmimizin konusu kızımız bir fizyoterapist. Hatta son zamanlarda baya ünlü bir fizyoterapist olmuş bulunmakta. Fakat aşk konusunda hiç şansı yok. Annesi tarafından da evlenmesi konusunda baskı görüyor. Bu sırada oğlumuz da nişanlı ve kendini işlerine gömmüş şekilde. Fizyoterapist kızımız oğlumuzun babasını tedavi etmek için evlerine geliyor. Sonra da neler oluyorsa öyle film gidiyor.
Baş roldeki kızı Mausam filminde izlemiştim ve ona karşı bir ön yargım vardı, bu filmle biraz daha silinmiş oldu. Fawad Khan'ın zaten ilk film performansı.

Filmde kültür farklılıklarına da değiniliyor. Zaten kızımızın ailesi filme ayrı bir sıcak yan katmış. Başrollerin uyumu çok güzeldi çok yakışıyorlardı. Filmi beğendim mi? Evet beğendim. Fakat eksikler vardı. Birbirlerine aşık olma sürecini çok hızlı geçtiler, ne ara oldu ne ara başladı anlaşılmadı. Hatta bazı satırları çevirirken gülmedim değil. İçten konuşmalar falan hoştu ama gene de bazı diyaloglar basitti.
Ama gene de bu kusurunu bastırıyor film. Hafif klişeler mevcut bulundursa da sıkılmadan izlenecek güzel bir romantik komedi. 

He tabi yeri bende ayrı olacak. Filmi çevirdikten sonra baktım boş boş takılıyorum kız kardeşime açtım filmi. Onla beraber izlerken bende hatalarıma bakarım diye. Sonra annemde takıldı bize. Bende ben çevirdim deyince annem alt yazıya daha çok odaklandı tabii. Bazı yerlerde türkçemle dalga geçmedi değil. Bir kaç yerde redakte sorunu vardı onu da yüzüme vurdu hemen :D 
Ama deyinmeden edemeyeceğim kızın aşırı rahat hareketline biraz ayar olmadım değil. Onun dışında Fawad Khan abimizin yolu açık olsun. Daha bissürü projelerde bekliyorum onu.

Son olarak en sevdiğim ost parçası bu oldu. Çok güzel bir şarkı ve durgun olması ayrı bir hoş.


Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder