28 Aralık 2014

,

12 Years Slave (12 Yıllık Esaret) | Film Yorumu

Filmi izlemeden önce bu yazım kesin pişmanlığım hakkında olur demiştim ama durumlar değişti. Filmi izlemeyi uzun zamandır izliyordum fakat bu ben... Her zaman romantik komedi tipi filmleri önce izlerim en sona böyle filmleri bırakırım. Pişmanlık konusuna en son deneyeceğim.

Filmin konusu Solon Norhup'un 12 yıl boyunca kaçırılarak köle yapılmasını ve geçirdiği kölelik yıllarını anlatıyor. Filmin başrol karakteri Solomon Northup'un gerçek hikayesinden alıntı bir film.
Bu sene en iyi film ve en iyi yardımcı kadın oyuncu dalında Oscar kazanmıştı. 
Kölelik hayatının ne kadar zor olduğunu ve zencilerin ne kadar küçük görüldüğünü anlatan bir film. 
Irkçılık konulu filmleri çok beğenerek izlerim. Örneğin; American Historia X, The Help, Malcolm X gibi filmler, bunlar aklıma gelenler sadece. Hatta daha bu tip konulu filmleri çok izlemek istiyorum. 

Film güzel mi? Evet. Ama bir eksiklik var. Beni o kadar benden alan, çok dokunaklı bir sahne bulamadım. Sadece bir sahnede gözlerim çok doldu. Bunu dememe rağmen güzel ilerleyen sıkmayan bir film. Fakat film bittiğinde bu kadar mıydı? dedirtti bana. Sanırım beklentim daha yüksekti. Bu yüzden bu yazımda filmi geciktirdiğime dair pişmanlığımı anlatacağımı sanmıştım ama öyle olmadı. Filmi de annemle izledik. O da kızdı bana, bana niye böyle şeyler izletiyorsun diye? Biraz ağır sahneleri vardı, yani acımasız sahneler.
Böyle işte, fakat gene de favorilerime girdi. Güzel vakit geçirdim izlerken ama bir boşluk vardı tekrar belirteyim. Ayrıca filmin kadrosu gerçekten harikaydı.
İyi seyirler dilerim.
Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder