13 Temmuz 2016

,

Demir Kraliçe - Julie Kawaga | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Demir Kraliçe
Orijinal Adı: The İron Quenn (The Iron Fey #3)
Yazar: Julie Kawaga
Sayfa Sayısı: 416
Goodreads Puanı: 4.25/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
YAZ BİTER.
BUZLAR ERİR.
İŞTE GERİYE KALANLAR…
Bittiğini sanmıştım. Perilerle geçirdiğim günlerin, vermem gereken zorlu kararların, sevdiklerim için yapmam gereken fedakârlıkların sona erdiğini düşünmüştüm.
Bir fırtına yaklaşıyor ve kimsenin sağ çıkamayacağı kadar büyük bir çatışma beni çağırıyor.
Bu sefer geri dönüşü olmayacak.
Aşklarından vazgeçmeyerek Olurolmaz’dan sürülen Ash ve Meghan, fâni dünyada nasıl var olacaklarını düşünürken Demir Divan’da hak iddia eden bir sahte kral, Yaz ve Kış Divanlarını yok etmeye karar vermiştir. Onu engelleyebilecek tek kişi hem Yaz hem Demir büyüsüne sahip olduğu halde ikisinden birini kullandığında güçsüz düşüp hastalanan Meghan’dır.
Demir zehri Olurolmaz’ı hızla yutarken peri ve insan melezi Meghan, hem eski yoldaşlarından yardım alacak hem de sahte krala karşı durmaya çalışan direnişçi Demir perilerle işbirliği yapacaktır. Tehlikelerin kol gezdiği Demir Diyar’da çaresizlik, kayıp ve büyük fedâkarlıklarla dolu bir mücadele onları beklemektedir.
Seride en çok ilk kitabı beğeneceğimi düşünüyordum ama üçüncü kitap kesin favorim olacak. Yazarın yavaş yavaş ana karakterlerdeki değişikliği size yansıtması benim bu seride en çok sevdiğim şeylerden biri. Tabii ki Ash'in karakter değişimden bahsediyorum çünkü o kısımları okumaya bayıldım. Bu yüzden ilk yarı baya romantizm, Ash'den beklemediğimiz yumuşak tavırlarla doluydu. Diğer yarıyı da sonu sayesinde çok beğendim. Artık bildiğimiz imkansız bir aşk söz konusu ve seri kötü mü bitecek tırsmaya başlıyorum. Dördüncü kitabı da yakın zamanda okuyacağım. Seride en sempatik karakter kesinlikle huysuz kedi. Bir de her lafa burun kıvırıp "Ben bir kediyim, insan." demesi çok hoşuma gidiyor. Bu kitapta Puck ile Meghan'ın arası çok bozuluyor ve Meghan babası sayesinde duygusal bir dönemden geçiyor. O kısımların da okuyucuya etkili bir dille geçmiş olması bu kitabı favorim yapmamı sağladı. Bir de seriye ilk başladığımda bu yaz ile kış krallığı olduğu halde neden seride demir kelimesinin kilit olduğuna anlam verememiştim. Ama basit bir sözcüğü yazar mükemmel bir şekilde seride vurgulamış. Biricik Ash'ciğimin ağzından dördüncü kitabın yorumuyla görüşmek üzere..

0 yorum:

Yorum Gönder