28 Haziran 2014

,

Gap Dong/Cinayet Günlükleri (2014) | Kore Dizisi

Başlangıçta şunu söylemeliyim ki aylardır bir diziyi övmüyorum. Ve beni geri döndürmeye teşvik eden bir çok diziden biri oldu. Umarım Gap Dong'a yazdığım gibi diğer dizilere de üşenmeyip kısaca özet geçip güzelce övebilirim. Öncelikle bir imdb top listesi manyağı olarak  Memories of Murder filmini listemden bir yıl sonra çıkarıp izlemiştim. Sanırım o zaman Gap dong daha yeni çekiliyordu yahutta başlanmamıştı bile. Filmi izlememe vesile olan tabii ki imdb listesinin içinde bulunup yüksek bir puanı kapmış olmasaydı. Fakat öyle bir filmdi ki bitirdikten sonra her taraftan spoiler aramaya çalıştım. Önce sinemalar.com'u talan edip sonra yepp'deki tüm yorumları süpürdüm. Filmi çoğu kişi beğendiği ve haliyle imdb'ye girdiği için kendimi beğenmek zorunda hissettim. Sanırım hala da o durumdayım. Gap Dong'a başladığımda ise umarım filmi gibi sonunda soru işaretlerine boğulmam demiştim. He sorarsanız  hiç mi dizinin oyuncu kadrosu ilgimi çekmedi diye hayır çekmedi. Sevdiğim takip ettiğim hiçbir oyuncu yoktu. Fakat tüm oyuncuları elbette tanıyordum. Her neyse diziyi geçen hafta finalledim ve şimdi keşke finallediğim gece yazsaydım diyorum. Baş rol abimizi herkes Secret Garden'dan tanır.
Baş rol ablamızı da çok fazla kişinin tanıyacağını sanmıyorum ama ben kendisini Azap Kuşları adlı bedbaht bir yapımda geçen yaz izlemiştim. O kocaman gözleri ve dudakları yüzünden neredeyse hiçbir sahnesini tamamlayamamıştım. Gap Dong'da ilk başlarda bir kaç kendini bilmiş tavırlarıyla beni izlerken sinir etse de bölümler ilerledikçe gözüme çok daha güzel görünmeye başladı. Hele de ağlama sahneleriyle oyunculuğunu gerçekten kanıtladı.
Dizinin asıl izlenme sebebi Lee Joon olabilir, yakışıklı çocuk lafım yok. Hatta söylemesi ayıp kendisini kuzenime çok benzetiyorum. Ayrıca psiko rolünü harika oynamış daha ilk dizisi olmasına rağmen. Bu gülüşü herkesten görebileceğimi hiç sanmıyorum.
Bir diğer tatlı yan rolümüz Ma Ji Wool yani Kim Ji Won bu diziyle gözüme çok fena girdi. Artık tüm yapımlarını rahatlıkla izleyebilirim. Dudaklarını büzüp deli keşiş demesi yok muydu zaten..
Devam etmeden şuna değinmek isterim ki ben sıkı bir KBS taraftarıyımdır. Bir diziyi izlemem için KBS kanalının ismini görmem benim için kafidir. Bu nedenle tvN benim için son kanal sıralamama giriyor. Bir kaç yapımda beni şaşırtıp kendini sevdirse de tamam tvN bu yapımdan sonra tereddüt etmeyeceğim dizilerini izlerken demek isterim.
Şimdi devam ediyorum. Dizi sadece ilk beş bölümüyle kalite farkını belli ediyor. Bir yandan polislerin arasında geçen olaylar diğer yandan hastanede olanlar derken hiç sıkmadan ilerliyor. Hele de dizideki ıslık kısmını çok sevdim. En çokta bu şahsiyete yakışıyordu.
Dizinin konusu zaten belli. Gap Dong adı takılan bir adam yıllar önce bir cinayet işliyor. Bu cinayetin ardında baş rol abimizin deli babası suçlanıyor. Bu suçlamanın sonunda hem polisin hem de deli babanın canı çok yanıyor. Yıllar sonra bu suçlamayı yapan polisin geri dönmesiyle Gap Dong tekrar bir cinayet işliyor. İşte böylece olaylar içinden çıkılamaz bir hal alıyor. Harika kurgulanmış sağ gösterip sol vuran bu diziyi alkışlamak istiyorum. Uzun süredir atlamadan dizi izlemiyordum. Fakat bu dizide sonra oturup konuları anlamayıp kendimi anladım diye kandırmak istemediğimden sakin kafayla yavaş yavaş izledim. Bir oturuşta sizde izlemeyin hafif yorucu bir dizi. Bilirsiniz kdrama izlemekte en önemli yanlardan birisi de ost parçalarıdır. Bu dizide genel olarak çalan tüm şarkılara bayıldım. Özellikle bölüm sonları girdiğinde çalan şarkı yok mu...
Bu ikilinin sahnelerini hele sakın atlamayın. Hiç belli olmuyor ağızlarından ne çıkacağı.

Dizide geçen bir kaç güzel sahneleri yazmak isterim. Ne yazık ki caps yapacak zamanım olmadığımdan buyurun replik halinde okuyun. Bu konuşma yan rollerimiz arasında geçiyor. Konuşmayı başlatan ise kızımız Ji Wool.
-Birinden hoşlanmak nasıl bir şey? +Birinden hoşlanmak mı? -İyi bir şey değil herhalde?Şu yüzünün haline baksana. +Doğru.Adamın canını okuyan bir şey.Ölümüne canını yakar, felaket derecede seni üzer. Rahatsız edicidir ve kendini değersiz hissetmene sebep olur. Değmez aslında. -Öyleyse neden insanlar bunu yapıyor? +Elinde olan bir şey değil ki bu. Oldu mu oluyor işte.
Gene yan rollerimiz arasında geçen bir diyalog. Burada kızımız psikopatımıza duyguları keşfetmesini gösterirken bir kaç tüyo veriyordu. Sonrasında ne zaman sinirlenirse bu çekiçle kutuya vur deyip ardından tüm çivileri kendi çıkarıp işte bunu söylemesi de çok güzeldi. 
Bir k-drama izleyeni olarak ne yazık ki dizinin son bölümlerinde bunların bir çift olması gibi düşünceler çok geçti aklımdan. Fakat psikopatımız bu düşüncelerimi bana iyi yedirdi. 
******
Araya giriyorum ama bunlar da çok tatlı bir çiftler. Öhü öhü yani :D

*****
Gene yan rollerimizden bir replik yazayım. Kızımız ağlayarak başlar. 
+Sana duyguları öğretmemi istemiştin. Bu bir tuzak mıydı? Cevap ver.
- Evet.
+ Polisler yakında burada olur. Bu yüzden bırak gideyim. Deli Keşiş bunu yapacağını önceden kestirmişti. 
- Bunu bile bile peşimden mi geldin? Neden?
+ Değişip değişmeyeceğini... gözlerimle görmek istedim.

Benden bu kadar dizi bir harika. İzlemezseniz çok şey kaçırırsınız. Bir an önce başlayın. Kendimi o kadar kaptırmışım ki Gap Dong'a şimdi God's Gift'e başladım. Umarım en az Gap Dong kadar beni tatmin eder. Ha dizinin finaline gelince beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı. Tam istediğim gibi bitti. 

Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder