21 Şubat 2014

,

Sen neymişsin be Empress Ki


   Bu aralar üç favorimden birisi oldu empress ki hatta diğer favorim uzaylıyı bilene geçti. (Diğer favorimde Age of feeling) Zaten kendisini çıktığı günden bu yana takip ediyorum. Empress ki yi izlememde ki büyük etkin Ji chang wook namı diyar Togon. Kendisini bir kaç kez görmüştüm ve yakışıklılığı dikkatimi çekmişti. Ama beni diziyi izlememek için etkilen baş isim ise Ha ji won kendisinden hiç haz etmem. Secret Garden ve The King Two Heart adlı yapımlarda izlemiştim kendisini belki de daha fazla yapımını izlemiştim. Kendisinin beğendiğim tek karakteri As One adlı fimdeydi. Orada olgun davranıyordu sanırım o yüzden beğenmiştim. Kadının kendisine laf atmak istemem fakat gençliğinde yani yirmili yaşlarında daha çirkinmiş. Yaşlandıkça güzelleşmiş sanırım, zaten kendinden küçük kişilerle oynayan kadınları hiç sevmem. Herhalde öyle yapımları kimse haz etmiyor. Ha ji won da sağolsun hep kendinden küçüklerle oynuyor. Bana göre aham şaham hiçbir güzelliği yok varsa da o tatlı olma çabalarıyla kendini küçük düşürüyor. Ama gene de bir afrası var fiziği falan güzel bir kadın.

   Her neyse dizimize geçersek Togon baş rol değil dizide fakat baş rolden daha çok gösteriliyor. Diziye başlayan herkes Empress ki nin yani Nyang hiçbir zaman gerçekten de Togon u sevmeyeceğini kabullenmişlerdir. Şayet ben pek fazla yan rolleri tutmasam da koyu Togon cuyum bu dizide. Yan rol dediğime bakmayın kendisi baş rolümüzden daha çok gözüküyor :D

  Şimdi dizinin konusuna işleyişine dönersek kendisi tam tamına 50 bölüm.. Şimdiki zamanda çok bölümlü üç dört yapım bitirdim fakat tarihi hiç izlememiştim. Her hafta yayınlanıp izleyince gözümde hiç büyümedi, tereddütsüz başladım tabii diziye. Nyang rolüne baştan ısınamadım artık Ji won oynuyor diye mi bilemiyorum hehe Ama ilk bölümden togon cu oldum sonuçta dizinin tadı tuzu tamamiyle o .. Ama bazen düşünüyorum da Togon diyip duruyorum ama kendisi tırsağın teki. Ama düşünürsek kendisinin arkasında kimseciklerde yok. Dizinin ilk bölümü ilk sahne zaten kendini konuşturuyor. Dizinin başında alakası bile olmayan bir yer konulmuş. Tabii ki bölümler geçtikçe anlaşılıyor konunun gidişatı. Bu aralar en son 30. bölüm çıktı. Şu aralar bir harika gidiyor. Tırnak kalmadı bende :D

  Ben tarihi dramalarda çok ağlarım. Tabii baş rolü sevmem de lazım o duyguyu almak için. Dizide bir çok şey yaşandı ve sonucunda herkesin canı çok yandı. Doğrusu Togon' un gözleri zaten her iki bölümde bir gözleri doluyor. Napsın çok duygusal çocuk :D Togon ağladı ama hiç etkilenmedim. Sonra Wang Yoo namı diğer eski kral bu ağladı ben zaten bu adamı hiç sevmem, ağlamam gelse de izin vermezdim zaten ağlamam :D :D Ama bu Nyang bir ağladı benim içim dağlandı. O zaman dedim ki kadın çirkin falan ama oyunculuğu iyi gerçekten zaten beni As One filminde de ağlatmıştı. Ha Ji Won a biraz ısınmış bulunmaktayım yoksa kendisi nefret ettiğim oyuncular arasındaydı. Ama anladım ki kadın oyunculuğunun hakkını veriyor. Hatta bu aralar cariye olduğu için beyazlara bürünmüş bir şekilde çıkıyor karşıma o yüzden hoşuma gidiyor o halleri. Bu dizi beni ağlatır mı bilmiyorum fakat Togon sonunda mutlu olacak mı kararsızım. Kesin olarak bir şey söylemiyorum buna sebep olan da ilk bölümün ilk sahnesi.

Şimdi biraz karakterler hakkında yazayım bari :D Çok uzattım lafı...
İşte sevimlilikten ölen, diziyi seyrettiren baş unsur, karşınızda Çona Ta Hwan;


Haklıyım ama değil mi gerçekten sevimli ^-^

İşte meşhur Empress ki; Nyang
Kendisinin güzel bir fotosunu bulmaya çalıştım bu resimdeki hali hoşuma gitmişti. Abarttığım kadar çirkin değildir belki de :D Ama aralarında 11 yaş var sanırım. 

Bu da dizinin kara kralı; Wang Yoo (Evlere ırak :D )
Kendisi Tal Tal; Ne kadar çok gözükmese de sempatiktir.
Böyle tatlı harem ağası da görülmedi :D

Bir de Hatun Park ı görün istedim kendisini de severim.


Dizideki herkesi tanıtmıyor daha kimler var diye sorarsanız. Cadaloz bir kraliçe, çok sevdiğim bir kadın olan ana kraliçe bir de bir kaç tane daha sinir olunası karakter var. 

Bu diziyi seviyorum ve bu kadar iyi olduğu için seviniyorum. Çünkü bir daha ki sene Allah ömür verir de yaşarsak ki birileri bu seneki diziler güzel dediklerinde sen ne diyorsun geçen sene Empress ki diye bir şey vardı diyebileceğim. Son olarak en sevdiğim şu favori sahneleri paylaşmadan gidemiyorum. 

Bu caps i de kendi elcağızlarımla yaptım :D


Umarım dizinin finalinde sonra da bir yazıyla buralarda olurum.
Sevgililerle Betül Tosun

21 yorum:

  1. Healer'ı bugün bitirdim, dizi arıyorum, yenilerin bölümleri az, beklemesi gıcık oluyor.
    Hııım karar veremedim :)
    Bende sevmiyorum hatunu yaa, en son time we were not in love da izledim, bayılacaktım :)
    Bölüm sayısı çokmuş, tarihi dizileri de sevmiyorum :(
    Güzel anlatmışsın, gözüm korkmasa başlardım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Healer candır ya. Ben izlerken heyecandan kalp krizi geçirecektim. Sanırım bu yorumumu daha diziyi yarılamadan yapmıştım ama emin ol dizi diğer yarı da daha da iyiydi. Eğer daha kısa bölümlü bir diziye bakıyorsan gözüm kapalı Tree With Deep Roots'u öneririm. 24 bölümden oluşan mükemmel bir efsanedir.

      Sil
    2. aaa bakayım ben ona daha yeni görüyorum tavsiyeni :)))

      Sil
    3. İki gün önce başladım harika kaliteli yapım arıyordum ve bu diziyi hep erteliyordum gerçekten çok güzel pişman olmaz izleyen 👌

      Sil
  2. Ben Empress Ki'ye çok tereddütlü başlamıştım. Tarihi dizileri çok izlemem ama buna bayıldım ve tarihi dizi ön yargım bir kez daha kırıldı :) İyi ki de izlemişim :) Ha Ji Won çok iyi bir performans sergiledi gerçekten :) Ji Jang Wook zaten şirinlik abidesi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihi dizileri daha çok izlemelisin. Valla onların tadı ayrı bir güzel oluyor. Ha Ji Won'u pek sevmiyorum ama oyunculuğuna lafım yok. Ji Jang Wook zaten bulunduğu her yapımı bal yapıyor resmen :D

      Sil
  3. Bir diziden duygu kapmak empatiyle alakalidir zaten. Elbette sevdigin oyuncuyu takip edeceksin ama bu yuzden asil olani kacirmayacaksin. Kral wang yoo dizinin en iyisi suphesiz. Mutsuz olacagini bile bile yaninda tutacak imparatordansa adam gibi adam wang yo dizinin en iyisidir. Dizide tiplere gore degil olaylara gore taraf tutulmalidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, sanırım diziyi o zamanlar izlediğimde karaktere olan hayranlığımı pek belirli bir çizgide tutturamamışım :)

      Sil
  4. Gerçekten ruh ikizim gibi özetlemişsin Empress Kİyi Ha ji wonu ne hikmettir sevmem çok fazla tarihi dizi izlemiş biri olarak söyleyebilirim ki tüm dizilerde hizmetkarların sadakati tartışılmaz ve efendileri ve hanımları için canlarını verirler ama harem ağasının biricik imparatorumuzu zehirlemesi kraliyet dizilerinde görülmüş ilk ve en önemli ihanettir

    YanıtlaSil
  5. Nyang kraldan hamile snra noluyr çona ta hwomla evleniyor mu asik oluyor mu ona o kızın bebeği noluyr

    YanıtlaSil
  6. Ben bu diziyi yeni bitirdim. Ne kadar da geç kalmışım. Bir ara yorumunu yazıcam sakin kafayla çünkü son sahne beni çok sarstı. Hiç brklediğim gibi bitmedi. Bende başından beri Togonu tutdum. Korkaktı ama hep nyangı korudu. Ölüm korkusuyla yalamasaydı çevresindekiler kötü olmasaydı o da cesur olurdu. Ah ah

    YanıtlaSil
  7. Togon Temür Han'ın ve eşi Empress Ki (İmparatoriçe Ki)'nin hayatını anlatan bir dizi aslında. Ve Togon Temür Han'ın tarihte Bilge Kral diye bahsedilmesi çok hoş. Moğol İmparatorluğunun son kralı ayrıca (Yuan kolu oluyor bu). Dizi güzel. Sonradan keşefetmiş olmamım verdiği pişmanlık da var elbette. TRT'de dublajlı gösteriliyor olması ayrı bir güzel. Seslendirmenlerimiz ise her zamanki gibi muhteşem seslendiriyor. Togon Han seslendirmesi hoşuma gitti mesela :).

    YanıtlaSil
  8. sunnyangın korya kralından ne zaman çocuğu oldu. o hamilelik süreci ne zaman oldu ve bitii. seyrettim ama bu sahnelere rastlamadım. ipucu verir misiniz

    YanıtlaSil
  9. Şimdi bu sayfadaki film önerilerini toplarsak:
    Uzaylıyı bilene geçti
    Age of feeling
    Healer
    ve Tree With Deep Routes
    mi oluyor?
    İmparatoriçe Ki bitti onunla eş değer veya daha fazla güzel bir dizi bakıyorum da.
    Önerilerinizi dikkate alacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. King's Daughter Soo Baek Hyung ve Quenn For Seven Days dizilerini öneririm

      Sil
    2. King's daughter soo baek hyang biraz sıkıcı geldi bana uzun bi dizi zaten ama Queen for seven days mutlaka izlenmeli

      Sil
  10. 2. Kez bitirdim diziyi ve Ha Ji Won'u da Nyang'ı da çok seviyorum. Pis yorumlarınızla kirletmeyin. En sevdiğim dizi ve siz sadece Ji Chang Wook için izlediğiniz için Nyang'ın Wang Yo'dan sonra Togonla yaşadığı şeyleri anlamamış, eleştirmişsiniz. Rolleri yüzünden Ha Ji Won'u suçladınız! Nyang iyi olsun diye ölen Wang Yo'yu göklere çıkarıp, sırf yakışıklı diye Togon'a laf etmemiş, üstüne üstlük övmüşsünüz. Togon'un yaptığı bencillikleri de görmezden gelmeyin o zaman! Yapmazsınız ama... Çünkü yakışıklı, bu yeterli bahane. Dış görünüşü iyiyse suçlanmaz değil mi sizin için? Sizin pis beyninize tüküreyim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu diziyi izlediğimde dizi-film sektöründe taze bir izleyiciydim ve çoğu genç kız gibi diziyi bazı karakterlerin yakışıklığı üzerinden hayran olarak yanlı izlemiş olabilirim ama bu hakaretleri hak ettiğimi düşünmüyorum. Umarım başka herhangi bir forumda bu tarz basit bir üslupla yorum yazmazsın, aksi halde bir daha ki sefere benim kadar saygılı karşılanmayabilirsin.

      Sil
  11. Dizi cok uzun ve bizim Turk dizilerindeki uzun uzun bakismalar var. Bir de zaman mefhumunu kaybediyorsunuz. Bi sahne geciyor, ama saat mi gun mu ay mi gecmis belli degil. Zaman kavramini hamilelerin karnina bakarak anlamaya calistim ama cik orayi da mantiksiz kurgulamislar. Ilk defa bir kore dizisini yarim biraktim. Zaten tek dayanagim da dizinin ilk sahnesi nasil gelisti sorusuydu.

    YanıtlaSil
  12. diziyi izlerken bakış açınızi değiştirip Yang Ki 'yi sinsi ve kötü biri gibi düşünerek izlerseniz dizi daha keyfli olacak.Simdi daha iyi anlıyorum tarihte kurulan Asya Türk imparatorluklarinin neden Çinli prensesler yüzünden yıkıldığını anladım. Ben Kraliçe Ki yi sevemedim.. Bana antipatik ve sinsi geldi zavallı kral Tagon sevilmedi. Etrafındaki herkes onu kullandı ihanet etti..

    YanıtlaSil
  13. Ya sevmiyor degil togonu asik oluyor artik zaten bastada beri oyleydi oluyor gercektende asik

    YanıtlaSil