17 Haziran 2016

,

Mekanik Melek - Cassandra Clare | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Mekanik Melek (Cehennem Makineleri #1)
Orijinal Adı: Clocwork Angel (The Infernal Devices #1)
Yazar: Cassandra Clare
Sayfa Sayısı: 536
Goodreads Puanı: 4.33/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Büyü tehlikelidir ama aşk kadar değil!
On altı yaşındaki Tessa Gray, ağabeyini bulmak için okyanusu aşıp
Kraliçe Viktorya’nın hükmü altındaki İngiltere’ye geldiğinde, onu korkunç bir sır bekliyordu. Londra’nın Aşağıdünya’sının ıssız sokaklarını vampirler, büyücüler ve diğer doğaüstü yaratıklar ele geçirmişti. Kaosun yerine düzen getirmekse yalnızca Gölgeavcıları’na, kendilerini dünyayı iblislerden kurtarmaya adamış savaşçılara düşüyordu.
Pandemonium Kulübü’nde çalışan Kara Kardeşler tarafından kaçırılan Tessa, sonunda kendisinin de bir Aşağıdünyalı olduğunu öğrenecekti.
Üstelik ender bulunan bir yeteneğe sahipti.
İstediği zaman bir başkasına dönüşebiliyordu.
Kulübün kendini sır gibi saklayan yöneticisi Magister’ın niyeti ise,
Tessa’yı ve gücünü ele geçirmekti.
"Onu kaybetmenin veya ona zarar vermenin cezası ölümdür."
Tessa sanki alev almış gibi, kitabı kendinden uzaklaştırdı. "Ciddi olamazsın."
"Haklısın, ciddi değilim." Will merdivenden aşağı atladı ve kızın önüne kondu. "Söylediğim her şeye inanıyorsun. Sence çok güvenilir birine mi benziyorum yoksa gerçekten saf mısın?"
Bildiğiniz üzere geçen ay Ölümcül Oyuncaklar serisini okumuştum ve son iki kitabını çok beğenerek favorilerime sokmuştum. Mekanik Melek çoğunlukla Ölümcül Oyuncaklar kadar beğenilmiyor fakat ben kesinlikle çok daha fazla beğendim. Ölümcül Oyuncaklar serisinde de çok beğendiğim unsurlar vardı fakat bu serinin ilk kitaptan beni bu kadar etkilemesine çok şaşırdım. Öncelikle Cassandra bana sorarsanız bu seride kalemini çok fena geliştirmiş. Betimlemeleri ve karakterlerin özellikleri, kurgu ve işleniş mükemmeldi. Ne yazık ki Ölümcül Oyuncaklar serisi ile karşılaştırma yapmak zorundayım. O seride kitap boyunca geçen olayları çok büyük bir heyecanla nadir okuyordum ve geçen olay da bana bazen mantıklı gelmiyordu. Ve tabii bir de beni çok ama çok bariz bir şekilde rahatsız eden kardeş ilişkisi vardı. Tüm bunların aksine Mekanik Melek'de beni rahatsız eden hiçbir konu yoktu ve zırnık atlamadan okumak istedim hep.

"Bir lambanın üzerini hangi renkte, hangi biçimde, hangi tasarımda gölgeliklerle örtersen ört içindeki aynı kalır. Sen o ateşsin." O zaman gülümsedi, hafif utanmış göründü. "Ben buna inanıyorum."

Uzun bir kitap olmasına rağmen hiç sıkılmayarak büyük merakla okudum çünkü her karakterin kendine ait sırlı bir geçmişi vardı. Özellikle de Will'in geçmişinde neler yaşadığını, aslında kişiliğinin ardında nasıl bir kötülük barındırdığını çok merak ediyorum. Son yüz sayfada gelişen olaylar sayesinde inanamıyorum ama ilk kitaptan gözlerim fena doldu. O yüzden Cassandra'ya bir alkış alalım! Ağır bir fantastik kurgusu olmasına rağmen çok beğenerek okudum, bu sefer hiçbir şey gözüme absürt gelmedi ve aksine bu kitapla beraber gölge avcıları ve aşağı dünyalılar olaylarını düşününce ne hayal gücü ama harika bir kurgu oluşturmuş yazar dedim! Ayrıca bu kitapta işaretleyecek çok hoş yerler bulmam da beni ayrı mutlu etti.
"Aslında öyleler, yanılıyor muyum? Senin bu kadar sevdiğin bir şey yok mu? Ama lütfen tenis oynamak gibi aptal bir yanıt verme."
"Aman Tanrım," dedi oğlan yalancı bir şaşkınlıkla, "bu kız beni çoktan çözmüş."
Karakterlere bayıldım. Tessa'yı çok ama çok sevdim. Cassandra'nın ilk serisinde Clary'i bana aşırı itici geliyordu ve mantıksız hareketleri deli olmamı sağlıyordu (tabii onu da sonradan sevmiştim.) Tessa onun tersine daha sakin, cesur ama naifti. Will desen o huysuz hallerini okurken çok eğlendim. Jem'e gelirsek yazar resmen ilk kitaptan "sizi çok fena ağlatacağım" diyordu onun yüzünden. Bir de bu kitapta en çok beğendiğim ve etkilendiğim şeyse yan karakterler tarafından fena dumara uğramam oldu. Hiç beklemediğim olaylar gerçekleşti. Anlayacağınız çok ama çok beğendim. Serinin diğer kitapları belki bunun kadar güzel değildir ki inanmıyorum kesin güzeldir. Yine de bu kitaba canı gönülden tam puan veriyorum. Benim bir fantastik kitaptan beklediğim her şeyi barındırıyordu. Çok severek okudum, kitaba dair her şeye ayrı ayrı bayıldım. Seri devamında neler olacak okumak için sabırsızlanıyorum. Serilerde ilk kitaba tam puan vermeyi çok özlemişim ve kesinlikle bu güzelim puanı, bu tamamımın harika olacağını umduğum serinin ilk kitabı hak ediyor.

1 yorum:

  1. Acaba kitabı ingilizce mi okudun? Bir de bloğunu yeni keşfettim kesinlikle çok başarılısın. Tebrikler ^^

    YanıtlaSil