21 Haziran 2016

,

Ben, Earl ve Ölen Kız - Jesse Andrews | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Ben, Earl ve Ölen Kız
Orijinal Adı: Me, Earl and Dying Girl
Yazar: Jesse Andrews
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 320
Goodreads Puanı: 3.59/5
Benim Puanım: 3,5/5
Arka Sayfa;
Ben
Adım, Greg Gaines. On yedi yaşındayım. Bu kitabı ben yazdım. Pek hoş göründüğüm söylenemez ve büyük olasılıkla bir mantar beynimi yiyor. İnsan olduğumdan bile emin değilim.
Earl
Earl Jackson, arkadaşım sayılabilecek tek kişi. Birlikte vasat filmler çekeriz. Werner Herzog en büyük ilham kaynağımız. Earl genellikle şiddetli bir öfkeyle doludur.
Ölen Kız
Son sınıfta, annem beni kanser hastası bir kızla arkadaş olmaya zorladı ve bu, tüm hayatımı mahvetti.
Bu kitabın film uyarlamasını çok ama çok severek izlemiştim ve sonunda beni ağlattığı için de canı gönülden favorilerime sokmuştum. Kitabını uzun süre İngilizce almayı düşündüm ama en sonunda Pegasus'un baskısıyla satın alabildim. Genel olarak beğenilmeyen bir kitap ama ben tahmin ettiğimden daha çok beğendim. Çok yüksek bir puan veremem çünkü kitap boyunca beni rahatsız eden çok fazla unsur vardı. Ama yine de beklediğimden daha çok beğendiğimi nedenleriyle anlatacağım. Öncelikle rahatsız olduğum kısımlara geçelim. Hayatımda okuduğum iki kişi arasında en ufak bir cinsel sahne barındırmayıp bu kadar çok cinsellik öğesi içeren ilk kitaptı. Bu durum beni rahatsız etti mi? Şayet bunu iğrenç bir şekilde yazar sürekli önümüze koymasaydı rahatsız etmezdi. Ama itiraf ediyorum birkaç kez bu espriler beni güldürdü. Özellikle yastık esprisi ki filmde o konu çok komik ve filmin sonunda da baya manidar işlendiğinden dolayı yastık esprisinde güldüğüm doğru. Fakat yiyecekler ile yaptıkları o benzetmeler ve en iticisi de sürekli kusmuk sözcüğünü geçmesiydi. Sırf bu yüzden o satırları kitaba gıcık olarak okuduğum için eksi puanı hak ediyor zannımca. Ayrıca okuduğum en acayip kurguya ve anlatım tarzına sahip kitaptı. Herkes bir kız ölürken Greg'in bu kadar vurdumduymaz davranmasını yadırgamıştı ama ben bunu yadırgamadım. Çünkü Greg gerçekten tuhaf bir karakter ve kitabın sonlarında gördüğünüz üzere Rachel'in ölümünün üzerinde hiçbir etkisi olmadığını söylersek yalan olur. Hem hatırlarsanız üzülemediği için bu durumdan rahatsız olduğunu kendi ağzıyla belirtiyordu.
Hayatımın o anına kadar karnımı diğer insanların önünde konuşturduğum hiç olmamıştı. Birilerini güldürmek için kendimi bu kadar küçültmeye değeceğini hissetmemiştim. Bu, Rachel'in gülmesini ne kadar istediğimin göstergesi olmalı. Ama o gün Rachel'dan ne kişneme ne de gaklama sesi geldi.
Bana sorarsanız filmi kitaba göre müthişti. Kitap boyunca geçen rahatsız edici durumlar filmde çok da komik bir şekilde belirtilmişti. Mesela özellikle Madison'un ortaya çıktığı sahnelerde Greg'in yaptığı sincap benzetmesi her ne kadar kitapta okurken de beni tebessüm ettirse de filmde baya güldürmüştü. Ayrıca tahmin ettiğimden daha çok yerini işaretledim kitabın. Bu durum da bende artı puan yaptı. Özelikle çok beğendiğim yerlerden biri de Earl'in Greg'i sarsıp ona bağırdığı bölümdü. Her ne kadar Greg çoğunlukla espri yapma konusunda kendini kassa da absürt cinsellik ve kusmuk içermeyen esprilerine çoğunlukla güldüm. Çok garip bir işleniş tarzına sahipti. Yazarın kalemi de en az Greg'in kafası kadar garipti. Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum. Her ne kadar komedi ve gençlik kitabı gibi görünse de kesinlikle belirli bir yaşa hitap ediyor. O yaşın altındaysanız kitaptan nefret etmeniz ve bu kadar cinsellik içerikli espriler ve cinselliğe kafası çalışıp duran bir karakteri okumak sizi epey zorlayabilir. Kitaba harika diyecek kadar beğenmedim ama beğendim. Yani yeteri kadar olmasa da beklediğimden iyi çıktı. Final kısmı daha çarpıcı olsaydı daha çok beğenirdim elbette diyeceğim ama bu yazın finali çarpıcı yazmasını nasıl bekleyebilirdim ki? Özellikle Greg'in bazı şeylerin farkına vardığı bir satır vardı ve orayı okurken duygulanmadım desem yalan olur. Sonuç olarak söylediğim gibi çok beğenmedim, hayal kırıklığına uğramadım aksine bir tık daha çok beğendim ama bu da yeterli değildi. Okumayı merak ediyorsanız lütfen belirttiğim rahatsız edici satırları göze alarak okuyun ve okuyabileceğiniz en garip kitap için kendinizi hazırlayın.

6 yorum:

  1. Ben de yeni başladım ve sadece başına bakarak seveceğim gibi demiştim ama senin yorumundan sonra dedim ki dur bir bakalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani hep bazı yönlerden beğendim hem de bazı yönlerden beğenmedim. Sen anladın işte :D

      Sil
  2. çok büyük değilim fakat yaşımdan büyük kitapları okuyabiliyorum ( yine ben ) kitap tavsiye eder misin ya da bu konuda bir yazı yazar mısın betül abla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi canım çok argo ve cinsellik içerikli espriler mevcut ve ana karakterin kafası da oldukça bu konularda çalışıyor. Ona göre seni rahatsız etmeyecekse okuyabilirsin :) Bu konu derken tam olarak nasıl bir yazıyı kast ediyorsun bu arada?

      Sil
  3. ayrıca şeftali kokan bir yazı okudum ve bayıldım devamını okuyu kitaptan soğumak istemiyorum ama devamını merakda ediyorum sence alayım mı kalsın mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriden soğumazsın, sadece muhtemelen ilk kitap kadar beğenmezsin o kadar :) Devam kitapları da güzeldi ama ilk kitap kadar değildi :)

      Sil