3 Ocak 2017

,

Kağıt Ev - Carlos Maria Dominguez | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Kağıt Ev
Orijinal Adı: The House of Paper
Yazar: Carlos Maria Dominguez
Yayınevi: Jaguar
Sayfa Sayısı: 94
Goodreads Puanı: 3.73/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Bazı insanlar kitap okumaz, bazıları okur ve kimileriyse okumakla kalmayıp onlarla birlikte yaşar.
Kâğıt Ev, işte bu kitap tutkunlarından Carlos Brauer’in ve onun -bir edebiyat profesörü olan- Bruma Lennon’la olan gizemli ilişkisinin, bu ilişkinin gün yüzüne çıkmasına neden olan bir Joseph Conrad cildinin, kitap ve okuma aşkıyla dolu yaşamların hikâyesi..
Arjantinli yazar Carlos Maria Dominguez’in, yayımlandığı her ülkede büyük ilgi uyandıran novellasını Seda Ersavcı İspanyolca aslından çevirdi. Peter Sis’in çizimleri ve Cem Ersavcı’nın kapak fotoğrafıyla, kalın ciltlerin arasında saklanacak bir mücevher...
Kısacık ve harika öyküsüyle elden düşmeyecek çok güzel bir kitaptı. En ufak bir kitap sevdalısının bile kesinlikle eline alıp göz gezdirmesi gereken bir eser olduğunu düşünüyorum. Kitap boyunca ana konu olan bir adamın elindeki kocaman kütüphanesi konusunda daha ne kadar gereğinden fazla hassas davranabilir diyerek merakla okuyoruz. Bu adamın kitap sevdasını okudukça; fazla okur biri olarak benim de yer yer düşüncelere boğulmamı sağladı. Ayrıca bir diğer bakımdan da insanların sırf kültürlü ve sofistike görünmek için kitapları nasıl kütüphanelerinde bulundurduklarını, bu yapmacık gösterişi nasıl başardıklarına dair örnekler okuyoruz. Sayfalar elimde ilerledikçe değindiğim gibi ben de farklı düşüncelere savruldum. İnsanlar hiç okumadığınızda sizi yadırgıyor, sürekli okuduğunuzda ise ayrı yadırgıyorlar. Ne yazık ki bunun bir ortası yok ve çok okur biri olarak hep bu ikilem arasında kalarak karışıklığa maruz kalıyorum. Kitapta ise bu deliye çalan kitap aşığı adamın eserin ismini alan evi nasıl yaptığını okumak; arkadaşının ağzından dökülürken onu tekrar tekrar şaşkınlığa uğrattığı gibi beni de çok şaşırttı. Kitap okumakla ilgili gerçekten çok güzel yerlere değinen ve benim okumaktan büyük zevk aldığım bir eser oldu. Şayet varsa umarım yazarın başka kitapları da dilimize çevrilir. Keyifli okumalar diliyorum..

0 yorum:

Yorum Gönder