19 Ocak 2017

,

Piyon - Aimee Carter | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Piyon
Orijinal Adı: PawnYazar: Aimee Carter
Yayınevi: Ephesus
Sayfa Sayısı: 384
Goodreads Puanı:
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
VII olabilirsin. Eğer her şeyden vazgeçersen... 
Kitty Doe için bu seçim kolay görünüyordu. Hayatını ya bir III olarak sefalet içinde geçirecek ve sevdiği insanları terk etmek zorunda kalacak ya da VII olarak ülkenin en nüfuzlu ailesine katılacaktı.
Eğer Kitty evet derse, ameliyatla başbakanın yeğeni olan, sır dolu bir ölümle hayata gözlerini yuman Lila Hart’a dönüşecek ve Hart ailesinin bir ferdi olarak ünlenip hayatına belki de ilk kez bir mana katacaktı.
Bu işin tek bir şartı vardı: Kitty Doe’nun Lila’nın gizlice başlattığı ve onu ölüme sürükleyen isyanı durdurması gerekiyordu.Gelgelelim Kitty de bu isyanın bir destekçisiydi. Aldığı tehditler, tuttuğu sırlar ve kendine ait olmayan bir hayatla Kitty’nin hangi yolu seçeceğine karar vermesi ve yeni anlamaya başladığı bu karmaşık oyunda, piyonun ötesine geçebilmeyi keşfetmesi sandığından da zor olacaktı. 

Kitabı çok beğendim ve en çok beğenimi kazanan kısmı kesinlikle alışılagelmişin aksine işleyen kurgusuydu. Yazarın kalemi distopya tadını verme bakımından çok kaliteliydi fakat diğer yandan çok derin bir betimleme ve karakterlerin hislerini dibine kadar size geçirecek türden aşırı güçlü değildi. Kitaba bir eksiyle başladım çünkü çoktan kazanılmış aşkları okumayı hiç sevmiyorum. Bana göre o aşk kesinlikle kitabı biz okurken şahitliğimiz süresince yavaş yavaş doğmalı. Piyon'da bunun aksine çoktan Benjy ve Kitty arasında bir aşk mevcuttu. Size göre bu çok güçlü bir aşk olabilir. Aslında beni de şaşırtarak baya ileri adım attı fakat ben yine de Benjy ve Kitty'in aşkının sürmesi taraftarı değilim. Ne zaman ki Kitty sınav sonucu ensesine kazandığı numarayla damgalandı ve bunun sonucunda edineceği mesleğe doğru adım atmaya başladı kitap anında büyük bir heyecan kazandı. Zaten odada oturmuş hayatı boyunca unutamayacağı kötü anların bir an önce geçmesi için sabırsızlanırken içeri giren kişiyle beraber kitaptan zevk alacağım kanıtlanmış oldu.
İlerledikçe kabul ettiği anlaşma sonucunda başına gelenler gerçekten farklı bir gariplikteydi. Kitapta distopik hava aslında yaşadıkları döneme ait halkın uğradığı sınıflaşmayı ana konu ediniyor ama bunun haricinde Kitty'in dahil olduğu ailede nefes kesici bir oyun süre geliyor. Kimin arkasından vurulacağı, kimin çoktan maskelendiği ve Kitty'in bu oyunda ne tür bir piyonu oynadığını okuyoruz. Normalde kitapları akıcı olmaları konusunda övmemeye çalışıyorum çünkü akıcılık bir kitabın beğenisini dile getirmek konusunda çok arka planda kalan bir şey bana göre. Fakat kitabın basımında hem puntonun büyük olması hem de bölümlerin insanı daraltacak kadar uzun olmamasıyla beraber övebileceğim bir akıcılıkla ilerledi. Distopik havasında detaya gereğinden fazla detaya girmekle ya da olayları sakız gibi uzatmak yerine bölümler hiçbir şekilde duraksamadı. Aslında bu bahsettiğim kısım işlenen aşka biraz zarar verdi çünkü Kitty'den bir türlü Benjy'e karşı koruma hissiyatı dışında çok derinden bir aşk okuyamadım. Ha bu arada ben kesinlikle Knox ile olmasını istiyorum. Knox'un da gönlü var ama biraz çekingen bir arkadaşımız. Sonuç olarak kitabı baya beğendim ve devam kitabını çok merak ediyorum. Puan kırmamı sağlayan unsur da belki de çoğu kişiyi şaşırtan olayı ben çoktan ihtimal vererek tahmin etmiştim. İkinci kitapta olaylar daha da büyük bir kaliteye bağlandığı takdirde kesinlikle ilk kitabı daha da güzel katlayacağını düşünüyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder