19 Ocak 2017

,

Çöl Rüyası - Ayşe Ebru Tezcan | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Çöl Rüyası
Yazar. Ayşe Ebru Tezcan
Yayınevi: Dexpub
Sayfa Sayısı: 376
Benim Puanım: 3,5/5
Arka Sayfa;
“Dünyaları versen beni satın alamazsın.” Dedi Serap. “Yerinde olsam bu kadar büyük konusmazdım.” Dedi Omar. Omar hiç reddedilmemisti, Serap hiç bu kadar asagılanmamıstı. Ama ask atesi, İstanbul Boğazı’ndan bedevi çöllerine... ikisini de yaktı.
Arka kapağının oldukça kendinden emin yazısından sonra kitaba karşı içim pır pır etmişti. Okumaya başladığım gibi dilinin güzel olmasıyla şaşırdım. Bariz klişeler vardı ama yazar en baştan beri bunları bir şekilde göze batmayacak halde kitaba iliştirdi. Bu benim kitapta en sevdiğim şey oldu çünkü yazar herhangi bir olayı uzatarak ya da rahatsız edecek şekilde yapay bulduğum cümlelerle kitabı süslememişti. İlk yarıya kadar kitabı çok beğendim çünkü Omar ve Serap arasında geçenler okumaktan keyif aldığım bir şekilde devam etti. Hatta bazı yerlerde beni güldürmeyi başardı. Özellikle de dansöz bölümünde Omar'ın verdiği tepki çok iyiydi. Kitapta arada sırada sırıtan olaysa Omar'la Serap'ın sürekli İngilizce konuşması ama ikidebir bunu Türkçe söyledi, bunu da Arapça söyledi şeklinde geçen satırların karışıklığıydı. İlk yarıdan sonra kitabı aynı heyecanla okuyamadım. Akıcı ama farksız geçti benim için. Bazı can alıcı olaylar oldu ve yazarın bunları anlatış şekli de gayet güzeldi. Anlayacağınız ben keyifle okudum ve eleştirebilecek çok bir şey bulamadım. İlk kitapta bu kadar şey yaşandıktan sonra ikinci kitap dolu dolu olmaz diyordum ama arka sayfasını okuyunca vazgeçtim. İkinci kitabı da elime geçtiği gibi okuyacağım umarım.

0 yorum:

Yorum Gönder