19 Ocak 2017

,

Ruhsuz - Jodi Meadows | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Ruhsuz
Orijinal Adı: İncarnate (Newsoul #1)
Yazar: Jodi Meadows
Yayınevi: Dexpub
Sayfa Sayısı: 352
Goodreads Puanı: 3.74/5
Benim Puanım: 4/5
Arka Sayfa;
Deneyimli Ruhlar Ve Ruhsuzlar
Binlerce yıldır Sınırda milyonlarca ruh yeniden yeniden dünyayageldi her bir yeni yaşamda da geçmiş yaşamlarındaki anılarınıve deneyimlerini beraberinde getirdi. Ana ise bir Yeniruh yaniAna doğduğunda bir başka ruh yok oldu. Kimse bunun ebebinibilmiyor ve bu bir felaketin habercisi olabilir. Ananın bir Yeniruh olmasından rahatsız olmayanlar da var. Bunlardan biri olan Sam yalnızca bir kez yaşayabilecek bir ruhusevebilecek mi Peki Ananın düşmanları insanlar ve yaratıklar onl arın birlikte olmalarına izin verecek mi Ana varoluş sebebini açığa çıkarmak zorunda. Fakat onun bu arayışı reenkarne olup olamayacağını öğrenmek için gittiği Kalpşehrini ve reenkarnasyon yasalarını sonsuza dek yok edebilir. Jodi Meadows insan ruhuna bambaşka bir bakış açısı getiren buhikayede fantazya ve macerayı birleştirirken reenkarnasyon veruh kavramını sorgulamamızı sağlıyor.
Sadece değindiği aşk hikayesi ve karakteriyle bu kitabı çok beğendim. Bence harika bir giriş yapılmıştı kitaba. Kurgusu bugüne kadar okuduklarım arasında çok güzel bir şekilde sıyırılabilecek türdendi ve kitaba giriş yaptığımız gibi on sekiz yıllık hayatı boyunca hor görülmüş Ana'nın yaşadıklarından ipuçları okumaya başlıyoruz. Özellikle annesi denilen kadınla arasında geçenlerin arka planını öğrenme isteğim beni büyük bir merakla doldurdu. Kitap gerçekten yavaş ilerliyordu ve tür bakımından dram ve fantastik kısmına girse bile öyle patlak veren olaylar, oradan buraya savrulan karakterler içeren hızlı ve çok dolu bir tarzı yoktu. Bunun aksine içerdiği aşk hikayesinin yavaş yavaş filizlenmesi ve asıl kurgunun içeriğini okumamızla beraber yavaş ilerleyen bir tattaydı. Fakat sabırla okuduğum bu kitabı çok beğendim çünkü her zaman her kitabı büyük bir heyecana boğularak okumamın şart olmadığı kanısına da varmış oldum. Çok kırılgan karakterlerle dolu bir kitaptı. Ana karakterini o kadar sevdim ki.. Gözleri dolsa, mutlu olsa, ona bir şey dokunsa bana da geçirmeyi başardı. Yazarın kalemi gerçekten çok güzeldi. Betimlemeleri, benzetmeleri ve naif anlatım tarzı kaliteliydi. Kitaba asıl bu harika havayı katan en büyük etken de müzikti. Diğer yandan Sam ve Ana'nın arasında geçenler ayrı duygusaldı. Hayatı boyunca her lafı korkudan dudaklarından dökmeden önce defalarca kez düşünen Ana'nın gerçekten ona değer veren bir insanla tanışmasını okumak kitabın en güzel kısımlarından biriydi. Ayrıca ana kurgu olan ruhlar ve ruhsuzlar olayıyla, ölen her ruhun tekrar doğması ve bunu defalarca kez yaşamalarının döngüsünü okumak da ayrı beğenimi kazandı. Anlayacağınız üç kitaptan oluşan serinin ilk kitabını çok beğendim. Tam anlamıyla mükemmel değildi ama sıradaki kitapların daha çok canımı yakıp bayılacağımı umuyorum. Pek göze batmayan ve büyük beğeni kazanmayan bir seri fakat ben diğer kitapları için de ayrı heyecanlıyım.

0 yorum:

Yorum Gönder