27 Aralık 2015

, ,

After Ever Happy - Anna Todd (After, #4) | Kitap Yorumu

Kitap Adı: After Ever Happy
Yazar: Anna Todd
Dil: İngilizce
Sayfa Sayısı: 512
Goodreads Puanı: 4,15/5
Benim Puanım: 5/5

Arka Sayfa;

TESSA VE HARDİN TÜM İHTİMALLERE MEYDAN OKUDULAR,
AMA ONLARIN PERİ MASALI GERÇEKLEŞEBİLECEK Mİ?

EBEDİ MUTLULUKTAN SONRA
HAYAT BİR DAHA ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK.

Tessa ve Hardin yeterince sürpriz yaşadılar. Bu sefer ki bağları hiç olmadığı kadar güçlü ama her yeni meydan okuma ilişkerinin temelini sorgulamak zorunda kalmalarını sağlıyor ve Hardin'in anlaşılmaz dış cephesi de cabası. Aileleri hakkındaki şok edici bilgiler ikisinin birbirinden çok da farklı olmadığını açık bir şekilde ortaya koyuyor. Tessa artık Hardin'le tanıştığı zamanki tatlı, kolay, iyi kız değil. Hardin ise artık Tessa için zalim ve karamsar değil. Tessa tüm sorunların Hardin'le beraber harmanlanıp daha beter bir hal aldığını ve patlamaya hazır olduğunda Hardin'i sakinleştirebilecek tek kişinin kendisi olduğunu çok iyi biliyor.

Hardin'in Tessa'ya ihtiyacı var. Ama geçmişten karşına çıkan tüm yeni şeyler onu daha çok karanlığa çekiyor ve Tessa'yı daha sert iterek hayatındaki herkesin uzaklaşmasını sağlıyor. Tessa, bunca şeyin ardından kendinden ödün vermeden Hardin'i kurtarabileceğinden emin değil. Aşk, kendi benliğini kaybetmesine değer mi? Mücadele etmeden yerle bir olmayı reddediyor. Ama asıl mücadele ettiği şey Hardin mi yoksa kendisi mi?

Hüzünlü bir Betül ile merhabalar! After serisinin son kitabı After Ever Happy yorumumla karşınızdayım. Baştan söylemeliyim ki çook uzun bir yazı olacak ve bu yazı baya vaktimi alacak. Öncelikle After Ever Happy kitabı mükemmeldi. Hatta mükemmelden de öteydi. Beni mahvetti. Nasıl ağladım anlatamam. 3. kitabın sonu çok karışık bitmişti ve artık Tessa ve Hardin'in aile ilişkilerini okumaktan gına gelmişti. En sonunda Hardin'in ailesine dair büyük bir sırrı okuduktan sonra her şey tuzla buz oluyor. Hardin'in öğrendiği sırrın Tessa ile aralarındaki aşkla hiçbir alakası olmadığı halde Hardin, Tessa'ya sırtını çeviriyor ve her şey o anla beraber değişiyor. 
"You almost had me believing that I could be normal." The lighter still rests dangerously in his palm.
"No one is!" I cry. "No one is normal--I don't want you to be. I love you now, I love you and all of this!" I look around the living room and back to Hardin.
"You couldn't. No one would, or ever has. Not even my own mum."
Kitap mükemmeldi. Bir sürü nedeni var ve her birine değineceğim ve ayrıca kısa bir aradan sonra bu kitap için de spoiler kısmı yapıp içimi dökeceğim. Evet, çok ağladım ve inanın bu kitaba böyle ağlayacağım aklımın ucundan geçmezdi. Çünkü nasıl desem? Her zaman aynı şeyler oluyordu. Hardin ve Tessa birbirlerinin canını çok fena yakıyor ve biraz uzak durmaya karar verdikleri anda ihtiyaçları yüzünde kendilerini yine sarılırken buluyorlardı. Ama bu sefer Tessa çok kararlıydı. O yüzden Tessa beni çok ağlattı. Sadece Tessa değil aslında genel olarak dördüncü kitap aşırı duygusaldı bana göre. Dediğim gibi ilk 100 sayfa yine aile ilişkileri ve Hardin'in öfkesine yenik düşüp Tessa'yı kırıp kendini içkiye verdiği benim de sinirlendiğim sayfalardan mevcuttu. Ama sonra 200 sayfa boyunca sürekli yanaklarım ıslak okudum. Sürekli satırlar buğulu gözlerim yüzünden tekrar okumam için bana bakıyordu. Tessa'nın acısına şahit olurken Hardin'in onu bu hale getirdiğini düşünerek mahvolması beni de mahvetti. Ayrıca aile ilişkilerinde Hardin ve babasının birbirlerine açılmaları, Tessa'nın annesinin neden bu kadar değiştiğini anlamamız derken hiç susamadım. Her yeni satır daha çok hüzne boğulmamı sağladı. Kitabı okurken o kadar çok sayfa screen aldım ki hatırlamıyorum bile sayısını.
Not slowing, "no, no, no, no, no...
What was left of my heart snaps into too many pices to count.
"No, please, no!" she cries on the end of the line.
Kitaba dün çok başlamak istiyordum ama misafirler ve çeviriler derken gece saat üçe kadar başlayamadım. Cumartesi gecesi olduğu için saat üçe kadar çeviri yaptıktan sonra sonunda kitabı okumaya başladım. Dördüncü kitaba başlarken içimde büyük bir heyecan yoktu. Sadece aklımdaki sorulara cevap alabilecek miyim, kitabın sonu tahminim doğrultusunda mı bitecek diye çok meraklıydım. Sonra sabah altıya kadar kitabı okuduktan sonra hafif bir baş ağrısıyla uyudum ve bugün iki saat önce kitabı bitirdim. Nasıl bitirdim ben de anlamadım. Oysa neredeyse hiç atlamadım çünkü her satır çok önemliydi. Öyle işte kitabı pat diye bitirdim anlayacağınız.
We stay this way for a long time, her crying into my chest, telling me in different ways with different words that she hates herself because she's glad that he's dead. I can't find words to comfor this woman, but for he first time since I met her, I can see the broken woman behind the mask. (Tessa'nın annesi hakkında)
Bu dördüncü kitap o kadar mükemmeldi ki nasıl daha öveyim? O kadar çok duygu yoğunluğu yaşadım ki anlatamam. After Karşılaşma yani ilk kitabı hiç övememiştim çünkü çok klişeler vardı. Sanki dördüncü kitabı Anna Todd yazmamıştı. Sonra biraz üzerinde düşündüm ve ilk kitap konusunda Anna Todd'a haksızlık yaptığım kanısına vardım çünkü ilk kitap klişe olmak zorundaydı. Klişe olmasaydı seri bu kadar harika olamazdı. Hani after after diyoruz ya gerçekten de Anna Todd bir kelimeyi kitap ismi için o kadar mükemmel kullanmış ki hayranım ona.
"I dont't have anything to left, Hardin. I don't have anyting left to give you. You've already taken it all, and I'm sorry, but there's just nothing left."
After serisi gözümde çok farklıydı. Çünkü bir erkeğin bir kıza nasıl bu kadar derinden aşık olabileceğine tanık oldum. Çünkü aşk hikayelerinin normalde o kadar da basit olmadığına tanık oldum. Çünkü bir kızın sevdiği çocuk için neleri feda edebileceğine tanık oldum. Çünkü bir erkeğin sırf bir kız için kendini nasıl değiştirmek için çabaladığına şahit oldum. Çünkü bir kitap serisini sadece ilk kitabı okumakla yargılamam gerektiği kanısa varmış oldum. Daha çok nedeni var ama nedense beynim duruyor şu anda, çok duygusalım sanırım. Kitapların beni bu kadar hassas yapmasını severken bir yandan da öfkeleniyorum.
"I'm sorry that I couldn't fix you," I tell him while softly stroking his damp hair.
"Me, too," he cries against my legs.
Spoiler kısmıma geçmeden önce biraz daha sizleri aydınlatmak istiyorum. 1. kitap After Karşılaşma çok fazla kitap okuyanlar için basit bir aşk kitabı gibi görünebilir. Kitap hakkında bir çok yorum okudum ve ilk kitabı okurken içimden o kadar kişi bu kitabı mı okudu diye geçirip öfkelendiğimi çok iyi hatırlıyorum. Sadece 4. kitaba mükemmel diyorum ama 2. ve 3. kitapları da nasıl övdüğüme şahit oldunuz. Bu kitap beni biraz yaraladı açıkçası. Çünkü ben her zaman Tessa ve Hardin'in asla birbirlerinden uzak durabileceklerine inanmamıştım. Tessa'nın bu kadar soğuk olabileceğine... Ama iyi ki öyle oldu. Öyle olmasaydı sonu da öyle bitmezdi. Hardin'in Tessa için nasıl değiştiğini okumak çok güzeldi. Asla evlenmeyeceğine eminken sırf Tessa'ya olan hisleri yüzünden bunu kabullenmesi çok dokunaklıydı. Daha çok şey dokunaklıydı. Dördüncü kitap mükemmeldi. Sonunda öyle ağladım ki. Hem mutluluktan hem de aşklarının nasıl derin olduğunu tekrar anladığım için. Dördüncü kitap o kadar mükemmeldi ki "After" kelimesini o kadar güzel işledi ki hiç aklımdan çıkmayacak. İşte bendeniz Betül ve bir kitabın ve karakterlerin beni ne hale soktuğu...
Even in the midst of the inevitable tragedy that was our relationship, I would never take a second of it back. I wouldn't do it again, but I don't reger a moment I spent with him.
Son olarak tekrar söylüyorum ki kesinlikle ilk kitaba bakarak seriyi kafanızdan silmeyin. Kesinlikle diğer kitaplarını okuyun. Hani Pegasus bastığı zaman kitaplarını alırım herhalde diye ihtimal vermiştim ya. Şimdi tek diyebileceğim "Are you kidding me? Of course I will buy all of them!" Çünkü After serisini kitaplığımda gördükçe Tessa ve Hardin'in aşkını hatırlamak istiyorum. İki karakterin ve o kitaplardaki satırların bana ne kadar farklı duygular yaşattırdığını hatırlamak istiyorum. O yüzden kesinlikle Pegasus bastığı gibi diğer kitapları satın alacağım ve tekrar okuyacağım! Evet, tekrar okuyacağım. Hatta önce After Karşılaşma ile başlayıp baştan sona tekrar okuyacağım. Sonuçta size seri boyunca kaç kez kavga ettiklerine sayacağıma dair söz verdim, okumam gerek :) Anna Todd'un yine bizim Tessa ve Hardin'in aşkını anlatan Before kitabını hemen okumayacağım. Bu biraz Jojo Moyes kitaplarını kendime saklamam gibi. Anna Todd'un kalemini biraz kendime saklamak istiyorum. Hemen okumak değil, biraz özleyip okumak istiyorum. Biliyorum, bir deliyim. Ayrıca Before'un kapağına bir bakar mısınız? Mükemmel resmen!
"No, there isn't. There are over a thousand pictures of you and an entire album of your bullshit music, and if you reaaly want to see how pathetic I am, you could check the call logs and see how many times I've called your old number just to hear that robotic bitch voice tell me that your number is no longer in service."
Spoiler; Evet, gelelim içimi dökeceğim kısma. Ağır spoiler olacak bu arada. Üçüncü kitabın sonunda işlerin karışmasıyla dördüncü kitabın başında aslında Hardin'in babasının Ken olmadığını öğreniyoruz. Aslına bakarsanız bu beni çok üzmedi önce ama sonra bazı satırlar da ağlamamı sağladı. Hardin ve babasının ilişkisi her zaman çetrefilliydi. Hardin, küçükken onları terk ettiği için her daim babasına öfkeliydi. Hiçbir zaman yakınlaşamamışlardı. Ama bir sayfa vardı ki Hardin babasına sarıldığında ve babası da onun kollarında ağladığında ben de kendime tutamadım. 
"I knew it." He's trying not to cry, but failing. I cringe and look away from the tears on his cheeks. "I knew. How could I not have? You looked just like him, and as each year passed, your mum would cry a little harder, she would sneak off with him a little more. I knew. I didn't want to admit it becase your mum; I never really did. Since I met her, she was his. You were all I had, and as I allowed my anger to take over, I ruined that, too. You would have been better offf with him, I know you would have been, but I loved you-I still love you as if you are my own flesh-and I can only hope that you will let me stay in your life."
As I do so, I feel him shake, and then he really begings sobbing with his whole body.
Asıl olayımız Hardin'in asıl babasını öğrendikten sonra kendini mahvetmeye başlaması ve Tessa'ya Amerika'ya tek başına yollamasıyla başladı. Tessa, Hardin'e son bir şans vermek istedi ama Hardin her zaman ki gibi sen mükemmelsin laflarıyla ve kendini içkiye vermekle Tessa'yı kendinden çoook ileriye itti. Tessa, Amerika'ya geri döndüğünde Hardin'in evinde babasını ölü olarak buldu. Babasının ölmesi de elbette beni ağlatmadı, zaten adama gıcık oluyordum. Tessa, babasını ölü bulduktan sonra şok geçirdi ve günlerce yatmaya başladı. Etrafında herkes endişelenirken ve Hardin Londra'da onu unutmaya çalışırken büyük bir acı çekiyordu. Acı çekiyor diyorum ama Hardin'in ona geri dönmesini istemiyordu. Asıl olay da bu ya. Artık Hardin'i hiç istemiyordu.
"Get off!" Tessa screams again, and Noah begins to protest behind me. Tessa's hand hits my solid cast, and she cries out again. "I hate you!"
Hardin'in Tessa'ya görmeye gitmesiyle ağlamaya bir başlamışım bir daha yarıya kadar susamadım çünkü Hardin'i görmekle korkudan çığlık atan Tessa'yı okumak beni mahvetti. Tessa'yı öyle görüp parçalara ayrılan Hardin beni mahvetti. Bu sefer Tessa'nın gerçekten onu istemediğini anlayan Hardin ona sürekli evlenme teklifi etmeye başladı ama artık Tessa bunu bile istemiyordu. Birbirleri için iyi olmadıklarına kendisini inandırmışken Hardin'e bunu anlatmak çok zordu. Tam Tessa iyileşmeye başlarken ve ben de bir umut beraber olacaklarını beklerken ki- ben her zaman Tessa'nın küslüğünü uzatmasını ve Hardin'in bir daha aynı şeyi yapmamasını isterken- Tessa'nın onu affetmesini deli gibi istiyordum. Ha işte tam da beraber olmalarını umut ederken Tessa hamile kalamayacağını öğrendi. Hep aklımda Hardin'in asla babası gibi berbat bir baba olmayacağı ve her zaman çocuklarını deli gibi seveceğini düşünüyordum. Tessa'nın hamile kalamayacağı olayı beni çok üzdü.
"I fucking hope not, because you know damn well you'll make the best mum ever.
She whimpers, holding her hands over her stomach. "I can't."
Her neyse, uzatmıyorum o sayfalarda baya ağladım. Sonra Tessa'nın isteği üzerine birbirlerinden uzak durmaya karar verdiler. Tessa Los Angeles'a gitti ve Hardin de okulu bitirmek için geri döndü. Aylar boyunca çok az görüştüler ve sonunda Landon evlendi. Onun düğününden sonra tekrar sevgili olmaya karar verdiler ki zaten öyle gibi bir şeylerdi her zaman için. Son bombalara doğru ilerliyorum.
Dördüncü kitabın sonlarına doğru bunca zaman boyunca Hardin'in Tessa'yla başından geçen her şeyi bir kitap olarak bastırdığını öğrendik. Peki ya sizce kitabın ismi? Elbette "After" :)
He wants to remind her that whatever their souls are made of, his and hers are the same. Their favorite novel said it best.
En sonunda Tessa mezun olduktan sonra birlikte yaşamaya başladılar. Tessa bir kere hamile kaldı ki aşırı mutlu oldum fakat sonra çocuğunu düşürdü.
"Yeah? was all I could say.
"Yeah." She nodded, her voice small but full of life. I looked down at her, and she listed her hands to my face. I hadn't even felt the hears there until she wiped them.
En sonunda Emery ve Auden adlarında iki tane çocukları oldu. İki ve altı sene arayla kesitler okuyarak hayatlarının nasıl devam ettiğini okuduk. Hardin'in nasıl harika bir baba olduğunu okuyunca gözlerim doldu. Kitabın sonu mükemmeldi. Bitirdiğimde resmen mutluluktan ağlıyordum.
"We need a miracle." She nodded, trying to joke, but she came off so serious.
Seven mounths later, we had a blond little miracle named Emery."
Before kitabı ise kitap boyunca karşımıza çıkan tüm karakterlerin ağzından çiftimizin yakınlaşmasını anlatıyor anladığım kadarıyla. Spoiler kapmamak için çok yakından bakamadım. Son olarak seriyi e-bup okumak için internette bulamazsanız bana mail atmanız yeterli. Hemen yollarım, silmeye hiç niyetim yok. After Ever Happy (ellinci kez söylüyorum) mükemmel bir kitaptı.
She sank back, relaxing immediately. She turned to me, her blue-gray eyes still holding so much love for me after all these years.
Tam puanı o kadar çok hak ediyor ki defterime okuduğuma dair ismini yazdığımda yanına yüzlerce yıldız koymak istiyorum. Çok uzun bir yazı oldu eminim. Haftaya kendimi tutup hiç kitap okumayacağım çünkü baya derslerime çalışmam gerek. Ocak ayında görüşmek üzere..
AFTER EVERYTİNG, we made it. Whatever the hell our sould are made of, they are the same.
Anna Todd'un kalemini özleyeceğim!

19 yorum:

  1. sanırım ingilizce okuyorsun? Bende yabancı dilde okumayı çok isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, okumak istediğim kitapları yayınevlerinin çıkarmasını bekleyene kadar İngilizce okumaya başladım. Sana da öneririm İngilizce okumanı :)

      Sil
  2. Hardin yazar mı oldu :D o iş nasıl oldu ya,iddiayı filan hepsini kitabında mı yazmış :D 4.kitap bu sene içinde çevrilir umarım ama daha 3 u bile çıkaramadılar :(( keşke bende ingilizce okuyabilseydim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçü çıkardılar, dördü de kışın çıkarırlar :)

      Sil
  3. Merhabalar sizde 4. Kitabın çevirisi mevcut mu?

    YanıtlaSil
  4. 4 cü kitabın e kitapta Türkçesi varmı siz i gilizcesinimi okudunuz bnde hü seriyi başında hiç beyenmedim sonra 4 gözle bekliyenkerden oldum lütfen cvp yazın varsa bana link atın

    YanıtlaSil
  5. Merhaba kitap tamamen türkce dildemi. Çünkü 3 tane kitabi bende devam kitabi olarak bu kitabin turkce dilini yana yakila ariyorum. Dr.com.tr 'e ve diger butun kitap firmalarinda hep ingilizce dilinde sizde %100 turkce dilinde ise ya sitenizden yada yeriniz var ise gelip almak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dördüncü kitap daha çevrilmedi. Hala Türkçe mi diye soruyorsunuz bu yorumu buraya bırakana kadar üst yorumları okusanız ya da kitap yorumuma göz atsanız zaten ing okuduğumu anlayacaksınız. Kitap çevrilmeden hiçbir yerden türkçe halini bulamazsınız

      Sil
  6. Upuzun bir after yazısı görmek beni çok mutlu etti! Ve dördüncü kitabı okumamama rağmen yazdığın spoilerları okudum ve hiç pişman değilim. Harika bir son olmuş. Mutsuz sonlar sevdiğim için ve de bu kitap ta mutsuz biter diye sandığım için hem şaşırdım böyle bitmesine, hem de böyle bitmesine sevinmeme şaşırdım :) İngilizcem iyi ama after çok fazla betimleme içeren bir kitap, sürekli sözlüğe bakmam gerekebilir diye Türkçeye çevrilmesini bekleyeceğim ve beklerken bu yazını görmek okumak çok mutlu etti, güzel yazın için teşekkürler. Bu arada yurtdisinda 5 kitap olduğunu gördüm resimlerden. (Before veya landon kitabı dışında) . Kutu set halinde 5li olarak satılıyordu after. Bi konuda bilgim var mı? Sonuçta after 4 kitap dmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kontrol ettim Brezilya basimi 5 kitap mis. Orijinal after 4 kitap :)

      Sil
    2. Ben seriyi okuduğum zaman ing forumlarla falan hiç aram yoktu ve seriyi ing okuyan Türk başka bir blogger daha vardı fakat kendisi hiç yorum yazmamıştı. Ben de ondan aldığım gazla her kitaba methiyeler düzdüm :) Seri dört kitaptan oluşuyor bir de novella tarzı Before kitabı vardı, sanırım erkek karakterin gözünden anlatılıyordu net hatırlamıyorum

      Sil
    3. 2022-yılına yakın bitirmiştim, ama keşke daha önceden okusaydım.gerçeoden müqdü))))

      Sil
  7. Merhaba, epub olarak halen elinizde var mı

    YanıtlaSil
  8. merhaba epub olarak paylaşabilir misiniz, mail adresinizi bulamadım.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Betül, yorumunu çok beğendim :) eline kalemine sağlık . Ben after serisini ilk 3 kitabını İngilizce okudum fakat 4ü bulamadım Türkçe de okumak istemiyorum o yüzden eğer mümkünse ePub halini yollayabilir misin? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba peki o değil de London kimle evlendi :))

    YanıtlaSil
  11. Kitabı almayacaktım araştırdığımda bazıları beğenmemiş sonra senin yazını okuyunca dedim ki hiç bir fikir beni bu kitabı okumaktan vazgeçiremez teşekkürler

    YanıtlaSil