14 Mayıs 2016

,

Türkçe Ekitapları Nasıl İndiriyorum Ve Nasıl Okuyorum?

Herkese merhaba! Her gün istisnasız instagram hesabımdan ya yorum olarak ya da dm yoluyla nasıl ekitapları indirdiğimi ve nasıl okuduğuma dair soru oluyorum ve hepsine istisnasız geri dönüyorum. Artık aynı şeyleri yazmaktan yorulduğum için bu yazıyı yazıp bundan sonra buraya yönlendirmek istedim. İngilizce kitapları nasıl indirdiğimi anlattığım yazı hala deli gibi tıklandığı için bunun da yararı dokunacağına eminim. Öncelikle dürüstçe söylemek istiyorum ekitaplardan haberi olmayan bu kadar çok kişi olduğunu bilmiyordum. Şayet bilseydim böyle bir yazıyı daha önce yazardım. Özellikle de her daim kitap satın alamayan veya her kitabı kitaplığına alamayanlar için kesinlikle öneriyorum. Şunu da belirteyim. Şuan popüler olan yayınevlerinden çıkan her kitabı bir ya da iki ay sonra popüler ekitap sitelerinden elde edebilirsiniz. Normal kitap okuduğumdan daha fazla her ay daha çok ekitap okuyorum çünkü kesinlikle bana göre daha kullanışlı. Bana hep nasıl bu kadar hızlı okuyorsunuz diyorsunuz, ekitap olarak okunan kitaplar her zaman daha hızlı okunuyor. Ekitap okumaya başlayınca siz de bana katıldığınızı göreceksiniz. Son olarak da ekitap siteleri virüslü mü diye soruyorsunuz. İntenette her şeyden bilgisayarınıza veya telefonunuza virüs bulaşabilir. Ben ağustostan beri dört yüze yakın ekitap indirmişimdir ve ciddi bir virüs ile karşılaşmadım. Çok da mükemmel bir laptop ve telefon kullanmıyorum. İkisi de hala nefes alıyorsa emin olun sizin elinizdekilere de bir şey olmaz. Her zaman söylediğim gibi yine de bilgisayarınızı iki ayda bir genel bir virüs taramasından geçirmeniz hayrınazadır. Peki hangi siteleri kullanıyorum?

Tartışmasız benim en çok kullandığım site bizimherseyimiz'dir. Çok eski bir site değil, o yüzden hala kendini güncelleyerek eski ekitapları eklemeye devam ediyor. Neden burayı tercih ediyorum? Çünkü saçma sapan teşekkür yorumu bırakmıyorsunuz veya bekletmeli linklere atmıyor. Bir reklam sayfasında beş saniye bekledikten sonra sizi yandex sayfasına atıyor direk ve indirmeniz normal sitelere göre daha kısa sürede iniyor. Boyutuna bağlı olarak 1 ile 15 dakika arasında indirmeniz tamamlıyor ve diğer önereceğim siteler gibi kesinlikle bedava. Kısaca indirme işlemini özetlersem;
Örneğin siteye son eklenen ekitaplardan biri olan Lola ve Komşu Çocuk kitabını açtığınızda aşağı kısımdaki  bu iki butonu görüyorsunuz ve Pdf kitap indir olana basıyorsunuz. Epub olarak indirirseniz bilgisayardan okuyamazsınız. Epub için de bir uygulamayı önereceğim ama ben yine de Pdf olarak indirmenizi öneririm. 
Bu linke sizi yönlendirdiğinde yukarıdaki "Geç" tuşuna basıyorsunuz ve aynı linkte kalıp diğer sekmede açılan reklamı hemen kapıyorsunuz. Sonradan sizi attığı bu yandex linkinden "indir" tuşuna basarak ekitabı temin ediyorsunuz. Bu kadar basit. Bu siteden başka kitapları üst üste istediğiniz kadar araya süre sokmadan indirebilirsiniz.

İkinci önereceğim site ise; indr.in Bu siteyi de çok severek kullanıyorum. Hatta bu sitenin şöyle bir avantajı ve dezavantajı var. Turtobit linki verdiği için üst üste indirme yapamıyorsunuz ve verdiği linki de beklemeniz gerekiyor. Ayrıca indirme süresi bazen 15 dakikayı aşabiliyor. Güzel yanı ise bazen yandex linkinde sabit olan ekitaplar silinebiliyor. Ama turtobit linkine kayıtlı olan ekitaplar neredeyse hiç kaybolmuyor. O yüzden bizimherseyimiz'de linki silinmiş veya orada bulamadığım bir kitabı direk ind.rin sitesinde arıyorum. Ayrıca indr.in sitesi daha geniş bir ekitap arşivine sahip. İndir.in'deki eski ekitaplar hala güncel olarak bizimherseyimiz'e ekleniyor. İndr.in sitesinden indirme işlemi biraz karışık o yüzden onu da özet geçiyorum.

Aşağıda gördüğünüz gibi turtobit linkine tıklıyorsunuz. Diğer İNDİR linki sanırım hileli link, ona tıklamayın.

Ardından gördüğünüz gibi "Normal Hızla İndir" tuşuna tıklıyorsunuz. Bu tuşa bastığınızda başka bir sekmeden reklam sayfası açılıyor, onu da hemen kapatın.
Size şöyle bir şey gösterdiğinde link hata veriyor falan sanıp sakın kapamayın. Kırmızı kutuya aldığım iki yerden birine basarak bunu kapatın.

Daha sonra robot tipi bir test var. Ben robat değilime işaretleyip "indir" tuşunu seçeceksiniz. Bunu başarabileceğinizden emin olduğun için boşuna onu anlatmadım. Sonra da size verilen bir dakika süreyi bekliyorsunuz. Bazen daha fazla süre veriyor ama sabır edip bekleyin.

Son olarak kırmızıyla kutu işaretini aldığım yere "İndirilecek dosya"ya tıklayarak dosyayı indirmeye başlatıyorsunuz. Oraya tıkladığınızda bir reklam sekmesi daha açacak ve onu da hemen kapatın.
İndr.in çoğunlukla zip dosyasıyla ekitabı indirtiyor. O yüzden telefonuzdan indirmenizi önermem çünkü zip dosyasını telefonunuzdan es dosya okuyucusu olmadan açamazsınız. Zaten bu indr.in'in verdiği turtobit linkleri çoğunlukla telden inmiyor. 
Önemli not: Arkadaşlar indr.in sitesi ne yazık ki son zamanlarda kitap indirmemizi sağladığı halde yetişkin sitelerin oldukça açık fotoğraflarının bulunduğu bir reklam sayfasına atıyor sizi. Sayfayı kapayıp kitabın linkini tekrar açmanız gerekiyor. Ona göre indirme işleminizi yapmanızı öneririm.

Bu ikisinde bulamadığınız takdirde epubkütüphanem sitesi var. Orası da aynı bizimherseyimiz gibi yandex linki veriyor. Yani indirmesi aynı onunki gibi. Bir de hiç bulmadığım iki ekitabı bulmamı sağlayan kitaptanıtımları sitesi var. Burada okumak istediğiniz ekitabı bulup yoruma mail hesabınızı yazıyorsunuz ve site birkaç gün içerisinde ekitap dosyasını size mail aracılığıyla yolluyor. Bunların dışında da bir sürü site var. Zaten bir kitabı deli gibi arıyorsunuz misal; "Efsane - Marie Lu ekitap indir, Efsane - Marie Lu pdf indir" diye google'a yazarsanız tüm ekitapları önünüze dökülecektir. Aradığınız kitap historical roman türündeyse daha ballısınız çünkü üyelik isteyen ve yoruma teşekkürler yazdığınızda size ölmeyen linkler veren beş altı site de mevcut.

Yani sonuç olarak bir kitabı bir yardımsever ekitap olarak çektiyse o kitabı her türlü internette bulursunuz. Çok ama çok uğraşıp da bulamadıysanız o kitabın ekitabı yok demektir, kabullenin yani :) Son olarak da nasıl okuduğumu özet geçeceğim. Telefonuza veya tabletinize ebookreader veya adobe acrobat indirin. Eğer kitabı epub olarak indirirseniz ebookreader olmadan okuyamazsınız. Pdf olarak indirirseniz bilgisayardan da telefonunuzdan da okursunuz. Epub dosyasını adobe acrobat ile okuyamazsınız. Bu iki uygulamayı da play store'dan indirebilirsiniz. İphone hiç kullanmadığım için bir bilgim yok.

Son olarak şunu da belirtmek istiyorum. Arkadaşlar bu sitelerden kitap indirmeyi veya bu sitelerin isimlerini bana kimse söylemedi. Araştırıp defalarca kez deneyerek kendi kendime keşfettim hepsini. Her zaman biraz araştırmanızı öneririm size. Yakın zamanda İngilizcemi nasıl geliştirdiğimi, İngilizce kitap okumak için önerilerimi ve nasıl bu kadar hızlı ve çok kitap okuduğuma dair blog yazılarımı bloguma detaylıca ekleyeceğim. Bu detaylı yazıma rağmen aklınızda sorular varsa yoruma bırakırsanız sevinirim. Sorularınıza aynı itinayla cevap vereceğimden emin olabilirsiniz.
Not: Son zamanlarda bu sitelerin o kadar çok reklamını yaptım ki artık bana bir maaş bağlamalarını bekliyorum :)

26 yorum:

  1. Betül eksik olma, ne güzel anlatıyorsun bizlere... ingilizce kitapları indirmeyi henüz beceremedim zaten çok da yavasim bir gün başaracağım olmayınca kapını çalıyorum zaten... 😉 Teşekkürler paylaşım icin💕

    YanıtlaSil
  2. İngilizcenizi nasıl geliştirdiğinizi en kısa zamanda yazarsanız, yakın zamanda dil sınavlarıyla boğuşacak bu dil fakirini çok sevindirmiş olursunuz :)

    YanıtlaSil
  3. Bizimherşeyimiz candır *-*
    Ben de bir site önermek isterim. İndr.in sitesi Bizimherşeyimiz'e oranla biraz daha iyi. Bizimherseyimiz biraz daha popüler kitaplar paylaşıyor. İndr.in'de harlequin ve kıyıda köşede kalmış kitaplar veya edebi eserler bulunabiliyor. Örneğin Refik Halid Karay'ın birkaç kitabı bulunuyor sitede. Yalnız şöyle bir kötü özelliği var sitenin, indirme için seni Turbobit'e yönlendiriyor. Normal indirme ve turbo mod özellikleri var. Turbo için siteye üyelik lazım ve istediğin süreye göre (1 hafta veya yıllık gibi) ücret ödüyorsun. Normal indirme yaparsan, sonraki kitabı indirmek için 1 saat kadar beklemek zorundasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazinin tamamina bakmadin sanirim :) Zaten indr.in'i de detaylica onerdim

      Sil
  4. Şu an utandım desem. Özür dilerim, indr.in fotoğraflarını nedense bizimherşeyimiz kısmı zannetmişim :D

    YanıtlaSil
  5. En güzelini yapmışsin:D (nereden okuyorsun diye soru da mi geliyordu ya?) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hangi uygulamayla ve nereden temin ettigimi baya soran oluyor instagram hesabimdan :)

      Sil
  6. Ben de ingilizce kitap okumaya bu gibi sitelerden e-kitap indirerek kitap okurdum. Daha sonra bu şekilde kitap okumanın yazarın emeğinin boşa gideceği için haram olacağı haram olduğunu öğrendim. Bir yıldır elimde olan binlerce e kitabı okuyamıyorum. Google play den indirerek okuyorum. Sen ne düşünüyorsun bunla ilgili.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://ebook.bike/ Bu sitede binlerce kitap var.

      Sil
    2. Şöyle birsey var; istedigim her ingilizce kitabi satin alamiyorum. Bu yuzden yabanci sitelerden indirip okuyorum genellikle. Bunun disinda bazen kitap olarak satin da aliyorum ama normal roman fiyatlarindan uçuk oluyor. Haram bakimindan bakarsaniz çok ince olur. O zaman zaten musluman olmayan insanlarin yazdigi kitaplara para vererek onlarin prim yapmasini saglayarak biz de gunaha giriyoruz.

      Sil
  7. Bu sitelerde çizgiroman da bulunabiliyor mu peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç rastlamadım ama internetten araştırırsanız belki rastlarsınız

      Sil
  8. Selam betül, bizimherşeyimizi bir süre kullandım ama üye olmak aklıma gelmemişti. şimdi izinleri kaldırmış herhalde sorun yaşadı. müthiş üzüldüm. eğer üyeysen blog yazarına yazar mısın bir davet istesem. çok severek kullanmıştım. yine de kullanmak istiyorum siteyi :( teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakma yorumu geç gördüm ama sitenin aktarma linki engellenmiş. Bir süre indr.in'i dene, bizimherseyimiz linklerini güncelliyor

      Sil
  9. görebildiğim kadarıyla tesettürlü birisin yani dini hassasiyetleri olan, ya da olması gereken. Ancak kalkıp burada kul hakkına nasıl girilir diye dersler veriyorsun. Binbir emekle yazılan kitaplar illegal şekilde, herhangi bir ücret ödemeden nasıl okunur, yani bir anlamda emek hırsızlığı nasıl yapılır, insanlara anlatıyorsun? Sonra da kendini iyi bir kitap okuru, kitap otoritesi adeta kitap eleştirmeni olarak görüyorsun öyle mi? kusura bakma sen ne kaliteli bir kitap okurusun, ne de kitaplar hakkında konuşabilecek kadar ehilsin... Olsa olsa kul hakkına girmekte ancak otorite olursun! Ayıp yahu Ayıp. Allah'tan kork!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bende ekitap okuyorum ve açıkcası sizin gibi düşünmüyorum.Kitp fiyatları çok ucuz da biz mi almadık acaba???
      Ekitap okuyarak kul hakkına girilecek kadar ince düşünüyorsunuz ne güzel ama şöyle bir şey var.Ekitaplara gelene kadar insanlar ne günahlar işliyor,ne kul haklarına giriyorlar.Şimdi akrabasının,komşunun vs tanıdığının yüzüne gülüp arkasından konuşanın girdiği kul hakkı ile sizin bizi itham ettiğiniz kul hakkı bir midir acaba?

      Biz zaten ekitap olarak okuduktan sonra kitabı beğenirsek kitaplığımıza da alıyoruz siz merak etmeyin o konuda.Sizin tabirinizle emeklerinin hakkını veriyoruz.

      Bir kitap 20 tlden aşağı değilken aldığım kitabı beğenmezsem eğer ona verdiğim paraya yazık olmayacak mı? Şahsen para verip sonradan pişman olacağıma ekitap okurum sonra alırım daha iyi.

      Bizler bir haftada on kitap bitiren insanlarız,kaldı ki Betül daha da çok okuyor,çalışmayan öğrenci olan birisinin bu kadar kitaba para yetiştirmesi mümkün müdür acaba?Birde bu yönden baksanız keşke.

      Birde çok merak ettiğim bir şey var.Bu yorumu yazdığınıza göre kitap okuyorsunuz.Sanırım siz size göre hayatınızı İslamiyeti dört dörtlük yaşıyorsunuz.Bu kadar ince düşündüğünüze göre bunu anladım.Eh madem öyle o zaman yabancı yazarların kitaplarını saatlerce okuyarak vaktinizi israf etmekte günah değil mi? Onu da geçtim yabancı yazarların kitaplarına para vermek günah değil mi?

      Ekitaba,kitaplara gelene kadar insan nelerden sorguya çekilecek,şurda bir kitap keyfimiz var zaten,rica ediyorum onunda içine etmeyin...

      Sil
    2. Bu konu da şayet benim müslümanlığım sorgulanıyorsa çok ince bir yola giriyorsunuz. O zaman ben ki ailemin kazancını müslüman olmayan yazarların yazdığı belki de Allahın varlığını reddeden yazarların yazdığı romanlara veriyorum ve o kadar seviyorum ki tüm günümü onları okuyarak harcıyorum. Bir kere bununla bile kitaplara para harcamak ince düşünüldüğünde sevap sayılmaz. Zaten her zaman okuduğum yazarların en azından içinde bulunduğum dine saygı duyuyor olmasını dilerim. Ayrıca hadi ekitapları okuduğum kadar kitap satın alıp bu işin emeğini hak eden insanlara para vermesem neyse diyeceğim. Bu kadar kitap okuyan biri olarak her aklıma esen kitabı okusam da israflık edip günaha gireceğim. İnsanları buna teşfik ettiğimi söylüyorsunuz ama bu ortama girdiğimden beri bana gelen mesajlarda bazılarının ailelerinin kitap almasına izin verilmediğini gördüm. O zaman bu kişiler ekitapları da parayla satın alamazlar. Bu kişileri kolay bir yoldan kitap okumakdan da men etmiş oluruz. Ayrıca ben muhafazakar bir aileden geliyorum ve öyle aklıma esen her kitabı alamıyorum çünkü ailem ne okuduğumu merak ediyor. O zaman bazı kitap türlerini ekitap okumam suç mu oluyor? Bu kadar çok kitap okuyor olmam ne kadar sizin zorunuza gitse de karşılaştırma yapabildiğim için kitaplar hakkında gayet de yorum yapabilir olabileceğim anlamına gelir. Buyrun blogun sahibi betülün görüşleri de bunlardı

      Sil
  10. Ben bu postunu yeni gördüm ve sayende iki kitap indirdim.
    Biri Fangirl diğeri ise Senden Sonra Ben. Teşekkürler Betül :)

    YanıtlaSil
  11. sayende aradığım 5 kitabı buldum çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Benimde ücretsiz ekitap sitem var bedava e kitaplar paylaşıyorum pdf ve epub olarak günlük olarak ekitap paylaşıyorum eğer önerirsiniz çok mutlu olurum http://bedavaekitaparsivi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Merhaba.. bizimherseyimiz.blogspots girmek için ne yapmam gerekiyor bütün bağlantılarımı kaybetmişim

    YanıtlaSil
  14. Binlerce kitaba tek bir adresten ulaşmak ister misiniz? Pdf kitap indirme ve epub kitap okuma servisine hemen katılın. pdf kitap indir sitesi üzerinden arama yaparak tüm eserlere ulaşın.

    YanıtlaSil