10 Ağustos 2016

,

Arşiv - Victoria Schwab | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Arşiv
Orijinal Adı:
Yazar: Victoria Schwab
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 376
Goodreads Puanı: 4.03/5
Benim Puanım: 3/5
Arka Sayfa;
Dedesi dört yıl önce, on iki yaşındaki Mackenzie’yi Tarih adı verilen ölü bedenlerin son uykularına yattıkları Arşiv’e götürmüştür. Arşiv’de her bedenin, sadece Kütüphanecilerin okuyabildiği, görüntülere dökülmüş hikâyeleri bulunmaktadır ve Mackenzie’nin dedesi uyanıp kaçmayı deneyen Tarihleri durduran bir Koruyucu’dur.
Mackenzie kendini kanıtladıktan sonra, hayatını kaybeden dedesinin yerini alır ancak görevi yüzünden sevdiği insanlara yalan söylemek zorundadır ve korkunun ne olduğunu çok iyi öğrenmiştir: Hayatta kalmak için bir araç. Koruyuculuk görevi tehlikeli olmasının yanı sıra, Mac’e yitirdiklerini de hatırlatmaktadır. Henüz dedesinin ölümünün acısı dinmemişken kardeşi Ben’i de kaybedince Mac hayat ile ölüm, uyku ile uyanıklık arasındaki sınırları sorgulamaya başlar.
Görevi sırasında Arşiv’deki ölüleri asla rahatsız etmemelidir ama birileri bilinçli bir şekilde Tarihlerle oynamakta, hikâyelerinin bazı bölümlerini silmektedir. Mac bu gizemi çözemezse Arşiv çökme tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktır...

Basıldığından beri içimde ufak çaplı olsa da bir merakla bu kitabı okumak istiyordum. Öyle çok övgü dolu yorumlarını da okumadım ve o kişilere katılıyorum çünkü bana göre de orta şekerli bir kitaptı. Konusu gerçekten orijinaldi ama işleniş tarzı beni o kadar sıktı gözüm sürekli hangi sayfadayım ne kadar kaldı diye bakmakla geçti. Anlayacağınız akıcılık bakımından gözümde sınıfta kaldı. Ana karakter Mac'i de pek sevemedim, daha ziyade Wes'i çok sevdiğimi söyleyebilirim. Özellikle de saçıyla ilgili övgü dolu esprileri kitaba mizah katmıştı. Ortada dönen asıl olayın gerçekliği ortaya çıktığında şaşırdım ama iki tane erkek karakter olunca birisinin eninde sonunda bi halt yediği ortaya çıkacaktı zaten. Asıl olayın arka yüzü beni şaşırtmasaydı daha çok puan kırabilirdim ama yine de tahminim dışında geliştiği için kendimce bu puanı layık görüyorum. Ayrıca yazarın betimlemelerini beğendiğimi de belirtebilirim. Kitap farklı bir şüphe üzerine kuruluydu ama çok çok beğenimi kazanamadı. Serinin ikinci kitabını çok büyük bir heyecanla beklemesem de okuyabilirim.

0 yorum:

Yorum Gönder