17 Mayıs 2016

,

Kayıp Ruhlar Şehri - Cassandra Clare | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Kayıp Ruhlar Şehri (Ölümcül Oyuncaklar #5)
Orijinal Adı: City of Last Souls
Yazar: Cassandra Clare
Sayfa Sayısı: 636
Yayınevi: Artemis
Goodreads Puanı: 4.31/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
Tabii Jace, Clary ve Simon’ın başındaki tehlikeler de…

Jace’le Clary yeniden karşılaştığında, Clary korkunç gerçekle yüzleşti. İblis Lilith’in büyüsü altındaki Jace, kötülüğün hizmetkarı olmuştu.
Gölge Avcıları şimdi ne yapacaktı?
Kaybedilen geri istenebilir miydi?
Aşk için ödenecek bedel, ne olabilirdi?
Günah ve kurtuluş işbirliği yaptığında, kime güvenmek gerekirdi?
Şimdi hepiniz şok olacaksınız ama ben bu kitabı çok beğendim. Cidden artık bu seriden ümidimi kesmiştim ama resmen Cassandra "Betül kuzum senin için tüm duygu patlamalarını beşinci kitapta topladım" demiş. Çok güzel bir kitaptı. Zırnık sıkılmadan okudum. Zaten ilk 70 sayfayı okuduğumda bile biliyordum böyle güzel olacağını çünkü ilk defa serideki bir kitap boyunca işlenecek koşuşturmalı olay bana mantıklı geldi. Ayrıca bu kitap sayesinde Simon'u da çok sevdim. İlk kitaplarda bana tam bir salak gibi gelmişti ama vampir olduktan sonraki mantıklı tavırları ve özellikle de Isabelle ile aralarında geçenler gözlerimden kalpler çıkarttı. Yani yazar bu kitapta öyle bir coşmuş ki biraz bile sıkılmama izin vermedi. Bir bölümde Simon ve Isabelle, bir bölümde Alec ve Marcus, bir bölümde Jace ve Clary, bir bölümde şu kurtadam çiftin aşkı derken tüm kitap çoook güzel geçti. Hatta inanamıyorum ama bir ara Jace ve Clary arasında geçen bir sahnede gözlerim doldu ve "Aman Tanrım" didim. "Cassandra sen nasıl bana bu kadar büyük bir duygu yoğunluğu yaşattın?!"
Son 150 sayfa desen ayrı heyecanlıydı. Bu kitapta yazarı önce şu yönden eksik buldum. Şöyle ki Sebastian bir ara çok kuzu gibiydi. İşte hep ailem olsun falan isterdim gibi şeyler söyledi. Yüreğim burkuldu yeminle oraları okuyunca. Hele de annesinin onu Jace'in canını yanmayacağını bilse bıçaklayacağına şahit olunca canının yandığını söyledi ya, Clary'in ona abi gibi yaklaşmasını bekliyordum. Clary de tam biraz yumuşamıştı ki şerefsiz Sebastian'ın asıl yüzü ortaya çıktı. Son kitapta geberip giderse ağlarsam yüreğim kurusun.
Tüm kitap gerçekten baya güzeldi. Hatta ilk defa bu kadar çok yer işaretledim. Bu yüzden son kitaptan çok umutluyum. O kadar ki ağlayabileceğimi bile düşünüyorum yani. Seriye başladığımdan beri bu kalabalık karakter ailesinin kavramak biraz zamanımı almıştı. Ama bu kitap sayesinde herkesi ayrı ayrı sevdim. Clary'i de harbi harbi sevmeye başladım çünkü Jace için yaptıklarını okumak çok güzeldi. Bu kadar övmek yeter sanırım. Hemen serinin son kitabını okuyacağım. Umarım sonu mutlu bitse bile bana dokunur da gözlerim şişene kadar ağlarım...

2 yorum:

  1. Bu seriyi o kadar çok seviyorum ki bitirebilmek için günlerce sabahlara kadar uykusuz kaldığımı hatırlıyorum. Seri de favorim olan bir kitap var ama uzun bir süre önce okuduğum için tam olarak hatırlayamıyorum bu muydu diye, şimdi bir şey sorup da spoiler niteliğinde de olsun istemiyorum. O yüzden son kitap yorumunu merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son kitabi da bitirdim. Cok guzeldi :(

      Sil