29 Mart 2016

, ,

Sahte Romeo - Leisa Rayven | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Bad Romeo (Starcrossed, #1)
Yazar: Leisa Ravyer
Sayfa Sayısı: 417 sayfa
Çıkış Tarihi: Aralık 2014
Goodreads Puanı: 4.16/5
Benim Puanım: 2/5
Arka Sayfa;
When Cassie Taylor met Ethan Holt at acting school, sparks flew. She was the good girl actress. He was the bad boy about campus. But one fated casting choice for Romeo and Juliet changed it all. Like the characters they were playing, Cassie and Ethan's romance seemed destined. Until he broke her heart and betrayed her trust. Now the A-list heartthrob is back in her life and turning her world around. One touch at a time. 

Cast as romantic leads once again, they're forced to confront raw memories of the heartbreaking lows and pulse-pounding highs of their secret college affair. But they'll also discover that people who rub each other the wrong way often make the best sparks.
Herkese merhaba! Şu yorumu girerken kahkahalar atıyorum çünkü sinir krizine girdim resmen. Şu anda psikopat gibi gülüyorum bir görseniz. Ah dostlar, ah! Bu kitabı gördükçe kalbim sıkışıyordu, İngilizce övgülerini okudukça kalbim çarpıyordu, nisan ayında ilk hafta çıktığı gibi sipariş edecektim. Öyle manyak gibi bekliyordum. Sonra kitap alışverişimin gecikeceğini anlayınca millet okur ortadan çatlarım diye dayanamadım dün gece oturup İngilizce okumaya başladım. Dördüncü bölümden itibaren de öğleden beri başına oturup bitirdim. Bir de kitap ilerledikçe güzelleşir diye kendimi avutup bu kitap için Fransızca dersimi ektim. Sormayın ne kadar akıcı olduğunu övmeye doyamam :D Dalga geçiyorum tabii ki!
Bu kadar düşük puan verdiğimi gördüğünüz için şaşırmış olmalısın. Ben ki öyle psikopat bir kitapyurduyumdur ki bir kitabın hakkını vermek için detaylı okuyup kitapta en ufak bir yere tutunup sevmeye çalışırım. Gerek anlatım, gerek karakterler ya da sadece bana dokunan tek bir sahne yüzünden çok beğendiğimi söylerim. Ya da kendimi beğendiğime dair zorlarım ama bu kitap var ya beni öyle büyüüüüüüüük bir hayal kırıklığına uğrattı ki sinirden ağlamak istiyorum.. Öyle güzel bir konusu var ki deli gibi merak ediyordum kitabı. Böyle fıs oldu işte beklentilerim. Her zaman için kitaptaki karakterle çok çabuk benimsediğimi ve hemen ısındığımı söylerim. Ama bu kitaptaki kız karakteri Cassie o kadar değişik bir karakterdi ki deli oldum. Kitabın genç yetişkin kısmına girdiğini belirtmeme gerek yok sanırım. Ee o yüzden elbette yakınlaşma sahneleri mevcut. Ama öyle böyle değil, resmen tüm kitap o konularla alakalı. Ben genç yetişkin okumayı çok seviyorum. İstedikleri kadar yakınlaşma sahneleri koysunlar hiç gözüme batmaz, tabii karakterlerinin aşkına beni inandırırlarsa ve gerçekten  o yakınlaşma sahneleri dışında mantıklı ve derin satırlara yer verildiğinde.
Ben böyle arsız bir kız karakteri görmedim. Gerçekten hafif midemi bulandırdı. Ne kendine öz saygısı var ne de utanması. Anna Todd'un After serisinde herkes Tessa'ya salak diye sövmüştü ama asıl salak kız karakteri sizi Bad Romeo kitabında bekliyor. Kitaplarda kız karakterlerini çook severim ama bu Cassie öyle salak öyle beyinsiz öyle... Normalde kitap yorumlarımda argo bile kullanmayan ben ne hallere düştüm görüyorsunuz. O kadar saçma o kadar amaçsız bir kitaptı ki sinirlerim bozuldu. Erkek karakter kıza bin basardı. En azından bir kişiliği vardı. Ne istediğini ve ne istemediğini biliyordu. Kitap ikiye ayrılmış şekilde. Bir günümüz, bir de altı yıl öncesi. Tabii altı yıl öncesine çiftimizin (bu iki salağın) nasıl tanıştığını anlatıyor daha çok. Oğlan kıza ne yaptıysa kalbini çok kırmış ve üç yıl aradan sonra da artık ondan af dilemeye geliyor. O kadar boş bir kitap ki alıntı yapabileceğim satırları bile yok diyebilirim. Aşk kitabı dediğin bu mudur yani? Yakınlaşma sahneleri olur da milletin bu kadar beğenip öve öve doymadığı ve goodreads'dan 11,089 oyla 4.16 gibi harika bir puan almış kitap bu mu? After serisine kurban olun. En azından After serisinde derin duygular hissetmiştim. Bu kitapta ne kız ne de oğlan bana bir şeyler hissettirebilirdi. Bu kitapta bir ara sadece şu Juliet ve Romeo oyununda sergiledikleri oyunu beğendim. O sırada yakınlaşmaları dışında 
hiçbir şekilde öz saygısı olmayan bir kızın kötü çocuk dediğimiz erkek karakteriyle 417 sayfa boyunca ne halt yediğini anlatıyordu. Bir tek kitabın sonunda çok hoş bir yer vardı aha da ona puan verdim işte.

Seri üç dört kitaptan oluşuyor ve ikincisi de Broken Juliet. Sizce okumayacak mıyım? Elbette okuyacağım çünkü bazen seriler gitgide güzelleşebiliyor. O yüzden bir şans daha vereceğim ama yine de kesinlikle bu Bad Romeo yani Türkiye'de Yabancı yayınlarından çıkacak adıyla Sahte Romeo kitabından şimdilik uzak durun. İkinci kitabından da hiç ümitli değilim ama birinci kitap kocaman bir boşluk olduğu için olayları oraya mı saklamışlar bekliyorum.
Not: Umarım bu manyak yorumumu okurken siz de benim kadar gülersiniz.

4 yorum:

  1. Şu kitap için o kadar yaygara kopmuştu ki kendimi meraklı bekleyişlerden alıkoyamıyordum. Ama arkasındaki yazar yorumlarını görünce (bkz. EL James, Alice Clinton ve Christina Lauren) (inşallah doğru yazarlardır...) direkt "erotik romans' dediğimiz türden olduğunu düşünmştüm. Ve nitekim haklı çıktım, keşke çıkmasaydım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen oyle oldu. Yalniz erotik olmasi onemli degil bana gore. Onemli olan değindiği ask hikayesinin de okunmaya deger olmasi ama bu kitap o bakimdan bomboş :(

      Sil
  2. Yaa hislerini ne güzel anlatmışsın, gayet samimiydi yorumun ve evet, güldüm okurken :D İşte puanlara filan kanmamak gerekiyor bazen.. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim begenmene :D Kitap turkiyede basildi ve begenenleri de bol. Onlari da ayri bir ruh haliyle izliyorum :D Hic genc yetiskin okumasam hadi neyse de o kadar cok okudum ki manyak klise geldi bu kitap

      Sil