13 Mart 2016

,

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Trendeki Kız
Orijinal Adı: The Girl On The Train
Yazar: Paula Hawkins
Sayfa Sayısı: 359
Yayınevi: İthaki
Çıkış Tarihi: 03/2016
Goodreads Puanı: 3.84/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;

Rachel her gün aynı trene binip aynı çifti izliyordu. Çiftin başına gelenleri bütün ülke duyduktan sonra, hayatlarına dâhil olmaya karar verdi.

Yorumum;
Bu kitabın kapağını görmelere doyamadım. Kime baksam okuduğunu gördükçe iyice şevklendim ve sonunda ben de alıp okuyabildim. Aslında dün gece 70 sayfa kala bıraktım çünkü evde herkes uyumuştu ve ben de biraz tırsak olduğumdan oturup okumak istemedim. Öncelikle kitap mükemmeldi. Tek kelimeyle bayıldım. Bazı distopyaları okurken bile bunu okuduğum kadar heyecanlanmadım. Artık polisiye kitaplara daha çok yer vereceğim.
Başımı vagonun penceresine dayamış, tıpkı filmlerdeki kayan çekimler gibi çekip giden evleri seyrediyordum. Onları, diğerlerinin görmediği gibi görüyordum, muhtemelen kendi sahipleri de bu açıdan görmüyorlardı. günde iki kez, bir anlığına da olsa bana başkalarının hayatlarından bir manzara sunuluyordu. Evlerinde güven içinde oturan yabancıları seyretmenin rahatlatıcı bir etkisi vardı.
Ana karakterimiz olan Rachel çok farklı bir karakterdi. Kitap da çok karışıktı. Hatta ilk yüz elli sayfasına kadar kendimi kaptıramadım kitaba. Ama sonra diğer iki kadın karakterin ağzından anlatılan sayfaların eklenmesiyle manyak merak etmeye başladım. Kitapta bir sürü karakter vardı. İlk başta olayı kaptım ve açık açık söylüyorum kesin bunu sarhoş Rachel yaptı dedim. Spoiler vermeye çalışmıyorum ama ben Rachel'de şüphelenip durdum. Bir şeyleri hatırlamaması beni deli etti. Ayrıca Rachel karakteri benim biraz zoruma geçti açıkçası. Şöyle ifade edeyim; çok silik bir karakterdi. Kitap boyunca ona öfkelenip durdum. Neden seni aldatıp boşayan kocanın gölgesinde yaşamaya hala bu kadar meraklısın diye düşünerek sinirlenip durdum, o yüzden de Rachel'i başlarda pek sevemedim. Ama sonradan öyle bir içime çektim ki kitaba atlayıp onu deli gibi savunmak istedim.
Şimdi trende oturmuş, kollarımı kendime dolamış, maceraya atılmış bir çocuk gibi titreyen ellerimi durdurmak için yanlarımda sabitlemiştim.
Kitap aslında üç ana kadın karakterin hikayesinin bir noktada birleşmesini anlatıyor. Çok değişik kitaptı. Böyle kendini diğer kitaplardan ayıranlara bayılıyorum. Aslında kesin çok beğenirim falan diye düşünmemiştim ama kitap ilerledikçe "hadi canım oradan, buraya da yapıştır post-it" durumlarına girdim. Bence kesinlikle mükemmel bir kitaptı. Bir sağ vurdu, bir sol gösterdi ve beni baya şaşırttı. Gerek anlatım şekli, gerek olayların birbiriyle çelişen durumları ve gerek aslında hiç de göründüğü gibi olmayan tüm karakterleriyle harika bir kitaptı.
Gerçek arkadaşlarının onun hakkında söylediklerini düşündüm: muhteşem, komik, güzel, sıcak kalpli. Sevilen. Bir hata yapmıştı. Böyle şeyler olurdu. Hiçbirimiz mükemmel değildik.
Tam da bir karakterlerin başına heyecanlı bir şey anlatacakken diğer karaktere geçip beni orta yerimden çatlattı. Böyle büyük bir merakla kitap okumaya bayılıyorum. Ama baya tırsmamı da sağladı açıkçası. Dün gece tek başıma oturup okumak istemedim, biraz tırstım. Kitapta olaylar o kadar hızlı geçiyordu ki okurken oturup düşünüp şu şunu yapıp diye tahmin bile kuramadım. Dopdolu bir kitaptı ve harika bir polisiye romanıydı. Bu kitaba dair hiçbir yerden spoiler yemedim ve kimsenin yorumunu tamamen okumadım bile. Bu kadar beğenildiğini ve Eylül'de filminin çıkacağını duyunca artık ben de okumalıyım deyip satın aldım ve iyi ki almışım. Azıcık gerilim polisiye türünü seviyorsanız kesinlikle okuyun! Bu kadar harika çıkacağını düşünmemiştim!

16 yorum:

  1. Bu kitabı o kadar çok gördüm ki blogger arkadaşlarım da, ister istemez okumak istiyorum şimdi.
    Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım okursan benim kadar beğenirsinn :)

      Sil
  2. Bu kitabın kapağına ben de bayılıyorum :D Sanırım kuzenimde var, okuyunca almayı planlıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kesinlikle oku. İç kapağına ben de bayıldım :)

      Sil
  3. Polisiye okumayı çok seviyorum. Yorumunu okuyunca da alıncaklar listeme ekledim bunu :)

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş yazmışsın.Klavyene sağlık :) .E- Posta na bir bakar mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Baktım döndüm hemen sana :)

      Sil
  5. Bende polisiye izlemeyi çok severim. Filmi çıksada izlesem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitabını böyle beğendikten sonra filmini büyük bir merakla bekliyorum

      Sil
    2. Ya canım internetten kardeşime kitap alıcam sen nerden alışveriş yapıyorsun internetten.

      Sil
    3. Kitapyurdu ya da okuoku dan yapiyorum :)

      Sil
  6. hihih ben çok sevmemiştiim :) benim göremediklerimi gördün belki de :) evet heyecanlıydı, akıcıydı ama bir şaheser de değildi ne biliym :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, herkes farklı bir bakış açısıyla yaklaşabilir kitaba :)

      Sil
  7. Ben de çok beğenmiştim kitabı. Dediğin gibi ana karakterimiz çok silik bir tipti ve bana da buhranlar geçirtti. Son kısımları bende büyük bir merak içinde okumuştum ki polisiye/gizem yoğunlukta okuduğum bir tür değildir. Güzel yorumlamışsın, eline sağlık :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. Senin de çok beğenmiş olmana sevindimm :)

      Sil