1 Aralık 2015

Mutfağa Girmeyi Sevenlere Öneriler

Aralık'a bu yazımla merhaba diyorum! Her Şeyin Başlangıcı kitabını dün akşam gece yarısı olmadan bitirip yorumumu yazmak istiyordum ama kısmet olmadı. Mutfakla ilgili bu yazımı yazmak Yalova'da aklıma geldi. Orada oturup kafa patlayacak çok vaktim oldu. Kitap yorumlarımın arasına böyle bir yazı serpiştirmek istedim.
Evet, bu kadarcık işte bugüne kadar evi doldurduklarım. Öncelikle blogumu biraz bile takip edenler mutfakta neler yaptığımı iyi biliyordur. Bendeniz Betül canım çektiği için değil bir şeyler yapmak için mutfağa girerim. Canım çektiğinde girdiğim çok nadirdir. Tabii blogumdaki "Mutfaktayım" sekmesine tıkladığınızda önünüze benim özenle çektiğim fotoğrafları olan tatlılar, börekler, poğaçalar çıkıyor. Benim için görsel çok önemli. Tadı güzel olduğu halde güzel resmi olmadığı için buraya atmadığım bazı tariflerim bile var. Her neyse, bu yazımın amacı benim gibi mutfağa girmeyi sevenlere yardım amaçlı. Sizlere farklı şeyler denemek isteyen kişiler neler almalı, nereden bulabilir diyerek mutfaktaki malzeme dolabımı yatağıma boşaltıp fotoğraflarını çektim. İlk başta benim yapmayı en çok sevdiğim iki şeyden biri olan tart kalıplarıma bakalım.
İlk olarak geçen sene kışın başında Eminönü'ne giderek grili tart kalıbını almıştım. İlk defa Prenses Pasta tarifimi o kalıpta denemiştim. Keki çıkarmak baya zor olmuştu. Bu yüzden o kalıbımı belki bir kez daha kullanmıştım hatırlamıyorum. Eğer annem o gri kalıbı hiç kullanmadığımı ve o varken şu kremliyi aldığımı anlasaydı baya azar yiyebilirdim. Şu kremli kalıbımı ki en çok sevdiğim kalıbımdır. Elmalı tart, çilekli tart falan hepsini onda pişiririm. Esse'den almıştım sanırım ve hatırladığım kadarıyla fiyatı da uygundu. Şu siyahlıyı geçen sene Metro marketten aldım. Diğerleri varken niye mi aldım? Prenses Pasta tatlısını ben normalde kelepçeli kalıpta yapıyorum ama takip ettiğim tüm mutfak bloggarları prenses pastayı bu siyahlı kalıpta yapıyor çünkü etrafı göcük olduğu için kek piştikten sonra o ortadaki boşluğa krema döküyorsunuz. Bana sorarsanız hem kremliyi hem de siyahlı tart kalıplarını bulduğunuz gibi alın. İkisi de kesinlikle çok işe yarıyor.
Bu iki küçük kek kalıbını niye aldığımı sorarsanız ben de hala cevabını arıyorum. Sanırım ilk mutfağa girdiğim günlerin hevesiyle ve paramın bol olmasıyla almıştım. Bir tanesinde kakaolu kek yapmıştım ama saflık yapıp ağzına kadar malzemeyi koyduğum için piştiğinde her tarafa dökülerek fırını berbat etmişti. O gün yediğim azarı unutamıyorum. Bu kek kalıplarından keki çıkarmak işkenceydi. Ama sonra bir yöntem buldum. Önce tereyağla keki yağlayın, ardından da unu serpip elinizle dağıtıp sonra kek malzemesini ekleyin. Böylece kek daha kolay çıkıyor. Ha sorarsanız bu tip küçük kalıpları almasanız da olur.
Bu iki kalıbın yeri bende ayrı çünkü ilk kalıplarımdı. Hatta ilk kakaolu kekimi şu kalpli olanda yapmıştım. Hatta ilk tarifim olarak blogumda bulabilirsiniz. Bu kekli kalıbı sadece şeklinden ötürü alabilirsiniz. Ama almasanız da olur çünkü sadece kek pişirmeye yarıyor. Başka bir şey yapmayı hiç denemedim ama sütlü tatlıları da yapabilirsiniz. Eksi tarafı keki tamamen kalıptan çıkarmanız biraz zor olabilir ama yine de şekliyle insanın kalbini alıyor. Diğer uzunlamasına kalıbımı da çok seviyorum. Havuçlu keklerimi hep onda yaparım. Kalıptan tamamen çıkarması da kolay oluyor. Tek eksi tarafı üzerinin çok fazla çatlaması.
Evet, geldik herkesin bayılarak yaptığı cupcake ve minik kekler için evde kesinlikle bulundurması gereken minik kalıplara. Şu başta gördüğünüz plastik rengarenk kalıplar benim ilk kalıplarımdı. O tip kalıplarımı her yerden bulabilirsiniz. Sonra şu morlu kalıpları çok fazla sayıda ucuza Eminönü'nden almıştım. Uzun zaman kullanmadım ama sonunda bitirmeye başlamak için basit çikolatalı kekler yaptım onlarla. Bana sorarsanız çok fazla malzeme dökmediğiniz sürece yayılmıyorlar bu yüzden mutfağınızda her an için hazır bulunabilirler. Siyah benekli cupcake kaplarını görüyorsunuz. Ben cupcake yaparken ya o siyah beneklileri ya da plastik olan kaplarımı kullanıyorum. Benekli kapları da öneririm. Ve size kesinlikle önermeyeceğim ise ilk başta duran şu uzun muffle kalıpları. Sakın ama sakın alayım demeyin! Tam bir rezillik! Kendilerini Esse'den almıştım. Hatta poğaça malzemesi bile koyarım içlerine demiştim ama nerede? Geçen pikniğe giderken bir deneyeyim dedim ama kekin malzemesi ortaya geldiği gibi çiçek gibi pat diye açıldılar. Yani adilikte üstlerine yok. Sakın o muffle kaplarını almayın.
İşte benim tek aşkım! Bayılıyorum bu pasta kalıbına. Hem tipine hem de yeteneğine! Bu kalıbı kullanmak için altına yağlı kağıt koyup etrafını bantlıyorum. Bazen Cheescake ve pandispanyaları bunda yapıyorum. Bulursanız bu boyda bir kap kesinlikle alın!
Evet, işte sizi ahı gitmiş vahı kalmış kalbimin ikinci sahibiyle tanıştırıyorum. Bu kalıbı o kadar çok kullanıyorum ki her şeyde işe yarıyor. Bu kalıbınız olmadan mutfağa girmeyin. Zaten girseniz de yapabilecekleriniz kısıtlı.
Anneme yalvararak aldırdığım minik tart kalıplarım. Bunlar plastik oldukları için annem ısrarla almayacağını söyledi ama her yeri gezdik ama diğer türlü bulamadığımız için bunları almak zorunda kaldı. Bu kalıpları Esse'den almıştım. Çok rahat söylüyorum ki bu kalıplarla bir şey yapmaya bayılıyorum. En son ramazanda minik elmalı tartlar yaptım. Farklı şeyler denemek istiyorsanız kesinlikle mutfağınızda bulunsun!
Biraz da karışık yapıyorum ortaya. Şu üzerinde kurabiye resmi baskılı olan kutunun içinde minik harfler var. Kurabiyelere pişirmeden üzerlerine onları birleştirerek isim yazıyorsunuz. Ben sadece bir kere kullandım. Almayın bence. O minik kalıpları da Eminönü'nden aldım. Kurabiyeler için harika şekiller çıkarabiliyorsunuz. Şu uzun bıçağı görüyor musunuz? İşte onu bu yazın sonunda alabildim. Pandispanyalara krema sürmek için kendisinden daha harika bir şey henüz keşfedilemedi. Şu minik pembe sıpatulaya benzeyen şeyi görüyor musunuz? Aslında bir zamanlar sapı vardı ama ikinci kez kırınca böyle kullanmaya devam ettim. Kesinlikle alın çünkü sıyıramayacağı hiçbir şey yok. Aşığım kendisine! Şu minik şekerleri de akrabam Almanya'dan getirdi. Cupcakeleri süslemek için harika bir şey. Bu tip bir şey bulursanız kesin alın.
Geldik en çok karnımı ağrıtan kısma. Size krema sıkma destanımı anlatmayacağım. Tek söyleyeceğim şu başta gördüğünüz turuncu şeylerden kaçının çünkü çabucak bitip insanın sinirlerini zıplatıyor. Kesinlikle torba alın ama seçtiğiniz uçlara dikkat edin. Ben en son şu iki torbayı aldım ve gayet memnunum.
Bu yazımın da sonuna geldim umarım birilerine yardımım dokunmuştur. Görüşmek üzere.

0 yorum:

Yorum Gönder