30 Kasım 2015

,

Benim Uzak Yıldızım - Meagan Spooner & Amie Kaufman | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Benim Uzak Yıldızım
Yazar: Meagan Spooner & Amie Kaufman
Orjinal Adı: These Broken Stars
Sayfa Sayısı: 520
Yayınevi: GO!
Goodreads Puanı: 3,96/5
Benim Puanım: 4,5/5

Arka Sayfa:
O gecenin, devasa uzay gemisi ikarus'taki diğer gecelerden hiçbir farkı yoktur. Ta ki o büyük felaket gerçekleşene ve İkarus yakınlardaki bir gezegene düşene dek. Elli bin yolcu kapasiteli gemiden yalnızca iki kişi kurtulmuştur: Evrenin en zengin adamının kızı Lilac LaRoux ve genç bir savaş kahramanı olan Binbaşı Tarver Merendsen.

Binbaşı Merendsen, Lilac gibi kızların insanın başına beladan başka bir şey getirmediklerini uzun zaman önce öğrenmiştir. Lilac da, Tarver'ın kendi iyiliği için, onu kendisinden uzak tutması gerektiğinin farkındadır. Ama ıssızlığın ortasında hayatta kalabilmek için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Açlık, soğuk ve vahşi hayvanlara bir de Lilac'ın duyduğu fısıltılar eklenince birbirlerine güvenmekten başka çareleri kalmaz. Ne var ki çok geçmeden, onları birbirlerinin kollarına iten bu trajediden büyük bir aşk doğar. Artık kurtulup kendi gezegenlerinde bir ömür ayrı kalmaktansa düştükleri bu ıssız gezegende birlikte olmayı tercih ederler.

Ama her adımda onları takip eden gizemli fısıltıların ardındaki gerçeği öğrenmeleriyle her şey bir anda değişir. Lilac ile Tarver o gezegenden ayrılsalar bile artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Nefes kesen bilim kurgu üçlemesinin ilk kitabı, Benim Uzak Yıldızım, zaman ve mekân tanımayan sonsuz bir aşkın hikâyesi…
"Ben de bundan korkuyorum." diye fısıldadım.
Öne eğildim, saçlarım yüzüne düştü ve dudaklarım onun dudaklarını buldu.
Bir anlığına, bana uzandığını hissettim. Tek istediğim ona yaslanmak, bana sarılmasına, beni yakınında tutmasına izin vermekti. Kimse onu benden almasın yeterdi.
Merhabalar! Dün söylediğim gibi Bıçak Sırtı blog yazım bittikten sonra hemen gidip Benim Uzak Yıldızım’ı okumaya devam ettim. Zaten sadece 20 sayfa okumuştum ve geriye kalan 500 sayfayı bir oturuşta bitirdim. Düşünün yani o kadar güzel, akıcı ve heyecanlı bir kitaptı. Tarver ve Lilac karakterlerine bayıldım gerçekten. Lilac’ın içinde yaralı ama kendini bilmiş bir kız gibi gösteren havasına, Tarver’ın ise mesafesini koruyarak yavaştan yavaşa kıza karşı artan ilgisini okumak çok güzeldi. Konuda bahsedilen uzay gemisi düştükten sonra bunlar nasıl yakınlaşacak diye çok merak ettim çünkü ikisi de birbirlerinden nefret ettiklerini sanıyorlardı.
Benim Uzak Yıldızım’ı okurken saçma bir hataya düştüm. Onu da belirteyim. Kitabın konusunda üçlemeden birincisi denildiği için ben de Tarver ve Lilac’ın hikayesi üç kitapta anlatılacak sandım. Bu yüzden ilk kitaptan çok beklentim yoktu. Ama ne yazık ki son yüz sayfada aklıma ikinci kitabın konusuna bakmak geldi. Meğerse diğer iki kitap başka karakterlerin hikayesini anlatıyormuş.
 Kitabı genel olarak aşırı beğendim. Beni fena ağlattı bir ara. Kitabı sadece romantik olarak düşünmeyin. Bilim kurgu içeriği de vardı. Konuda söz edilen fısıltıları da hafife almayın. Kitabın romantizmden kalan kısmında o fısıltılar işleniyor. Ama şunu demeliyim ki ikisinin yakınlaşması o kadar tatlıştı ki elimden bırakamadım doyamadım.
Ayrıca GO! yayınlarını ayakta alkışlıyorum. Hem böyle mükemmel bir kapak yapıp hem de bu fiyata satmaları harika gerçekten. GO! yayınlarına ait elimde Yabancı ve İşgalci kitapları da var. Onları da aralık ayında okuyacağım. GO! yayınları daha fazla kitap çıkarsın. Hem kapakları mükemmel, hem de fiyatları uygun. Bu üçlemenin diğer iki devam kitabını dört gözle bekliyorum. Spoiler kısmı yapmak isterdim ama neyse deyip geçiyorum. Keşke bu kitaplarla ilgili uzun uzun yorum yapabileceğim dostlarım olsa. Ne yazık ki şu anda yorum yapabileceğim tek kişi deli gibi üniversite sınavına hazırlanıyor.
Kitaba belki siz benim gibi tam puan vermezsiniz. Onun nedeni de kitabın sonlarına doğru gerçekleşen olay olur muhtemelen. Öyle bir şeydi ki benim bile tüylerim diken diken oldu. Kitap benim beklentilerimin double üstünde oldu. Yirmi sayfada bir hep sticker yapıştırıp beğendiğim yerleri işaretledim ama sonunda sticklerim bitti ne yazık ki. Aralığın girmesiyle birlikte kitap siparişi vereceğim. Annem de biraz katkı da bulunsun diye yalvarmakla meşgulüm bugünlerde. Harika on kitap var aklımda. Ayrıca muhtemelen yarın mutfağa girip bir şeyler pişirmeyi sevenler için malzemelere dair bir yazı yazacağım. Son olarak da şunu söyleyeyim. Bugün kısmetse kasım 2015’in son kitabını okuyacağım. O da Her Şeyin Başlangıcı olacak. Zaten 350 sayfa kadar. Anlayacağınız hemencecik bitiririm.
Benim Uzak Yıldızım kitabını kesinlikle alın ve okuyun. Ben kitaplığımda olduğu için çooook mutluyum. Görüşmek üzere.

0 yorum:

Yorum Gönder