4 Aralık 2016

,

Aplikasyon - Lauren Miller | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Aplikasyon
Orijinal Adı: Free to Fail
Yazar: Lauren Miller
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 408
Goodreads Puanı: 3.98/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
 Ya kiminle arkadaşlık edeceğini, hangi şarkıyı dinleyeceğini, kahveni nasıl içmen gerektiğini, kısacası nasıl bir hayat süreceğini söyleyen ve mutluluk garantili bir aplikasyon olsaydı? 
 YA ÖZGÜRLÜĞÜN BEDELİNİ ÖDEMEK ZORUNDA OLMASAYDIN? 

Apple ve Google’ın kullandığı tüm uygulamalar Gnosis adlı şirketin kontrolündedir ve şirket herkesin hayatını değiştiren bir teknolojik gelişmeye imza atmıştır: Lux; kişilere en iyi sonuçları sağlayacak kararları almaları için tasarlanmış bir aplikasyon.
Herkes gibi Rory Vaughn da mutlu, sağlıklı bir hayat sürmenin Lux’ın önerilerine uymaktan geçtiğini bilir. Elit öğrencilerin okuduğu Theden Akademisi’ne kabul edilinceyse mutluluğu garantilendiğini düşünür ancak hayaller okulunun parlak görüntüsünün altında yolunda gitmeyen bir şeyler vardır.
Bir gün Lux kullanmayan, yakışıklı North’la tanışan Rory, genç adamın farklı yaşantısından etkilenir ve kısa süre sonra Lux’ın tavsiyelerine uymamaya, onun yerine kulak vermemesi öğretilen iç sesi dinlemeye başlar. Bu kararı onu tüm dünyadan saklanan bir gerçeğe sürükleyecektir…
Kitabı çok beğendim. Hatta son sayfayı okuyup vedalaştığımda içime bir ferahlık yayıldı çünkü gerçekten beklediğimden kesinlikle daha kaliteli bir distopya romanı okuduğum için çok mutlu oldum. Kitabı bu kadar beğenmemi sağlayan bir sürü neden mevcut. Öncelikle karışık ve çözüme ulaşması zor bir olay olduğu halde seri olmak yerine hiçbir saçmalığa başvurmadan ve hiçbir şekilde basitçe rahata kavuşmayan bu harika konuyu tek bir kitapla başlatıp bitirmek bana göre kesinlikle büyük başarı. Okuyucunun aklında soru işareti bırakmadan, uzatan mevzularla can sıkmayan ve finali hop diye kucağa bırakmadığı için kitaba ayrı bayıldım. Bundan otuz sene sonrasını düşünün ve artık cep telefon markaları her sene bir yeni üst modellerini çıkarmak yerine sadece lux adında insanların sürekli öneri aldığı ufak bir teknoloji alet boyutunda bir buluş mevcut. Bazı insanlar lux'a tüm düşüncelerini onaylatıyor, bazıları da çok ciddiye almadan öylesine kullanıyor. Ama kitabın zaman dilinde artık lux iphone telefonlar kadar normal görünen yavaş yavaş insanların tüm benliğini, tüm seçimlerini, hatta rahatça onları ölüme götürebilecek kadar tehlikeli bir buluş. Kitap ilerledikçe o minicik aletin aslında neler doğurabileceğini görmek ve insanların buna körü körüne bağlı olduğuna şahit olmak ciddi anlamda korkmamı sağladı.
"Bana seçmemi söylüyorsun."
"Sana herhangi bir şey yapmanı söylememem gerektiğini biliyorum. Ama sen karar vermezsen, dünya senin adına seçim yapar."
Kitabı sırf bu yüzden bile beğenebilirdim çünkü özgün bir konusu, ders niteliğinde harika bir distopik kurgusu ve sizi gelecekle ilgili derin düşüncelere savuran korkutucu bir yanı vardı. Bunların dışında Rory karakterinin yeni girdiği okulla birlikte annesinin geçmişini araştırması, yeni başladığı mükemmel okulunda gizli bir örgütün ağına düşmesi, Şüphe denen duymaması gereken bir sese bazen şahip olması ve North ile arasında geçen aşka kadar her şey heyecanlı ve ölçüsünde çok güzel bir dille anlatılmıştı. Tabii bu kitapta sizi diğer konularla sıkmaması için gençlik anlatım tarzı da güzel değinilmişti.

2 yorum:

  1. Betülcüm ne güzel yorum o öyle :)
    ççekilişime katılmak istersen bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hemen bakıyorum çekilişine :)

      Sil