6 Ekim 2016

,

Yabancı - Diana Gabaldon | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Yabancı #1
Orijinal Adı: Outlander #1
Yazar: Diana Gabaldon
Sayfa Sayısı: 752
Goodreads Puanı: 4.19/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Eşsiz bir hikâye anlatımı… Unutulmaz karakterler…
Zengin tarihi detaylar…
İşte bunlar Diana Gabaldon’ın romanlarına damgasını vuran en büyük özellikler.
Yayınlanır yayınlanmaz New York Times gazetesinin en çok satan kitaplar listesine hızlı bir giriş yapan Yabancı serisi, eleştirmenlerin büyük övgüsünü kazandı ve milyonlarca okuyucuyu etkisi altına aldı. Serinin başlangıç kitabı olan ve heyecanlı bir macera ile bir aşk hikâyesini başarıyla harmanlayan bu büyüleyici ve tutku dolu romanda olağanüstü iki karakterle tanışıyoruz;
Claire Randall ve Jamie Fraser.
"Saksonyalı?"
"Evet."
"Sana anlattığım içimdeki kaleyi hatırlıyor musun?"
"Hatırlıyorum."
"Onu yeniden inşa etmeye başladım. Yağmurdan korunacak derme çatma bir çatısı bile var."
Bu serisinin dizisine zaten ayrı aşıktım o yüzden kitabının da benim için ayrı mükemmel olacağını tahmin ediyordum. Ama bazı bölümler vardı ki diziden daha çok sevdim. Kitaptaki her şeye bayıldım ve her ne kadar dizi de Claire'nin iç seslerini oldukça duysak da kitapta daha dokunaklı işlenmişti her şey. Dizideki karakterler kitaba o kadar güzel oturmuştu ki kitabı okurken aklıma sahneleri getirmekte en ufak bir tereddüt yaşamadım. Ayrıca bu kadar kitaba bağlı bir uyarlama olduğunu hiç sanmıyordum. Çok ama çok güzeldi. Hatta güzeli geçin mükemmeldi. Yazarın kalemi genel olarak çok derin betimlemelerle süslü değildi ama Jamie ve Claire'nin aşkını daha güzel nasıl anlatabilirdi başka bir şey aklıma gelmiyor. Claire karakterini kitabı okumakla beraber daha çok sevdim. Açıkçası dizide en çok takdir ettiğim konu ikili arasındaki aşkın hemen yeşermemiş olmasıydı. O yüzden Claire'nin Frank'ı aldatmasına karşılık olarak Claire'i yargılayan bir izleyici de okuyucu da olmadım çünkü hiçbir zaman çabucak unutup hemen şefkati başka kollarda arayan bir kadın olarak görmedim onu. Dizide de konu harika işlenmişti ama kitapta daha akıcı ve insanın okudukça okuyası gelen türdendi.
Yazarın kalemi bana göre mükemmeldi. Serinin devam kitaplarında betimlemesini daha da derinleştireceğinden kuşkum yok ama bir insan her tadı insanın ağzında böyle bal gibi bırakabilir mi.. O kadar çok sırıttığım, kıkırdadığım, kaşlarımı çattığım, heyecanlanıp kendimi sıktığım, içimin eridiği satırlarla doluydu ki. Özellikle Jamie'nin dayak konusunda çektiği nutuklar, babasından yediklerini anlatması hele de yaptığım şey için değil, dayak yemeden önce söylediklerim için asıl kemer yerdim demesi bana kahkaha attırdı. Mizah anlayışı mükemmeldi. Aşk desen zaten ikilinin arasındaki o yoğun hisler elimden bırakamamı sağladı. Ah o üçüncü kitaptan spoiler yemeseydim ne güzel olurdu ama ilk kitabı okurken bu öğrendiğim spoileri sürekli geriye şutlamaya çalıştım.
Sonuç olarak bayıldım. Seriye çok açım şu anda, ikinci kitaba ufak bir ara verdikten sonra devam edeceğim ama böyle mükemmel sürükleyici bir konuya sahip bu seriyi birkaç ay içerisinde kendimi çok zorlamadan bitirmemek en büyük hayalim şu sıralar. Anlayacağınız diziyi izlemediyseniz ilk kitabı okumanızı da öneririm. Genel olarak bakıldığında hiçbir bölüm için dizide daha güzel, daha mükemmel işlenmişti diyemem çünkü kitabın da kesinlikle ayrı bir tadı vardı. Ya diziyi önce izleyin, ya kitabı önce okuyun ama bir an önce Outlander furyasına kapılın!

4 yorum:

  1. Çok merak ediyorum bu kitabı! Kitaplığımda duruyor,öyle mahzun mahzun bakışıyoruz :D Şu zorlu sürecimi bir atlatayım anında başlayacağım bu seriye,artık ben de Jamie Fraser aşıklarından olmak istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Jamie ah! Umarım bu stresli dönemini atlatır ve eline ilk aldığın kitaplardan biri olur çünkü kitap mükemmel, ikinci kitabı bitirdim üçüncü için sabırsızlanıyorumm

      Sil
  2. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil