21 Nisan 2016

, ,

Kaleidoscope Hearts - Claire Contreras | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Kaleidoscope Hearts (Hearts #1)
Yazar: Claire Contreras
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 295
Çıkış Tarihi: Şubat 2015
Goodreads Puanı: 4.09/5
Benim Puanım: 3.5/5
Arka Sayfa;
He was my older brother's best friend. 
He was never supposed to be mine. 
I thought we would get it out of our system and move on. 
One of us did. 
One of us left. 
Now he’s back, looking at me like he wants to devour me. And all those feelings I’d turned into anger are brewing into something else, something that terrifies me. 
He broke my heart last time. 
This time he'll obliterate it.
This is a standalone.
Yorumum;
Bu kitabı Yabancı Yayınlarından yakın zamanda çıkacak kitaplar arasında görüp araştırdım ve huyum kurusun merak edip okudum hemen. Aslında bu kitabı bir daha ki aya bırakmaya niyetliydim ama merak edip durduramadım kendimi. Çünkü young adult ve new adult romantik kitapları okumayı çok seviyorum. Öncelikle kitabın konusu okuduğunuz üzere çok ama çok klişe ama aslında kitapta bu konu o kadar klişe işlenmiyor. O bakımdan hoşuma gitti. Bir de kitap boyunca aklımda hep bir sürü soru oldu ve kitabın bunu yavaş yavaş açarak belirtmesi de ayrı hoşuma gitti. Mesela ilk okumaya başladığımda Oliver ile Elle'nın geçmişte aralarında bir şey geçti mi geçmedi mi anlam veremedim. Çünkü Elle'nin nişanlısı ölmüş ama Elle bunun acısından ziyade Oliver ile karşılaştığında daha uzun düşüncelere boğuluyordu. Bu yüzden aralarında geçmişte ne geçti ya da geçti mi diye merak ettim yarıya kadar. Kitap çoğunlukla Elle'nin ağzından ama arada Oliver'in ağzından geçmişi dinliyoruz ve oralar da güzeldi. Bir de kitap boyunca karakterlerin verdiği kararlar beni sinirlendirmedi, gayet mantıklı karakterlere sahipti kitap.
"Shattering hearts," he comments, his teeth grinding. "It's fitting."
"They're not shattering hearts, they're kaleidoscope hearts," I correct him.
"What's the difference? You make them with broken pieces."
"The difference is that it's already broken, but I use the pieces to rebuilt it. The differecense is that the heart has a second chance, and maybe it'll get broken again, but it's already shattered, so maybe the fall won't be as bad."
Hem geçmiş hem şimdiki zamana az çok bölündüğü için normalde kafamı biraz karıştırması gerekirken gayet açık bir kitaptı. Karakterlerin birbirlerine olan aşkını -özellikle de Oliver'inkini- çok güzel belirtmişti yazar. Beni aman aman tatmin etmedi. Sadece okurken severek devam ettim ama tabii ki çok daha güzel olmasını beklerdim. Bu yaza kalmaz zaten Yabancı Yayınları'ndan türkçe çevirisiyle okuyucularla buluşur. Daha derin olsa çok sevebileceğim bir kitaptı. Her zaman belirtiyorum. Kitaplar klişe olsa bile yazar klişe konuyu yazarken karakterler sayesinde veya kaleminin güzelliği sayesinde o klişelikten kitabı sıyırabilir. Bu yazar da o bakımdan çok iyi olmasa da bugüne kadar okuduklarımın çoğuna nazaran iyiydi. O yüzden kitabı genel olarak beğendim. Her ne kadar romantik bir kitap olarak çok eksiği olsa da romantik kitapları seviyorsanız öneririm. Bana çok dokunsaydı puanı kesinlikle daha çok verirdim. Suratımda hoş bir gülümseme oluştu kitap boyunca ama bana göre yeterli değildi. Umarım siz benden daha çok beğenirsiniz. Seriye devam edecek miyim? Şu ana kadar bu serinin dört kitabı çıkmış ama uzun bir süre için seriye devam etmeyi düşünmüyorum. Elimdeki young adultlar bittikten sonra bana göz kırparsa belki bakabilirim :)

ÖNEMLİ NOT: Sevgili blogumu takip eden kitap severleri. Fark ettiyseniz bir ay boyunca neredeyse 30u aşacak sayıda kitap okuyorum ama yorumlarının yarısını anca buraya ekleyebiliyorum. Bu kararımdan vazgeçiyorum. Artık her ay en az 10 12 İngilizce kitap okuduğum için neredeyse hepsinin yorumunu buraya eklemeye karar verdim. Ayrıca bir daha ki aylarda çok fazla Türkçe ekitap okuyacağım. Hepsinin yorumlarını buraya özenle eklemeye niyetliyim :)

0 yorum:

Yorum Gönder