19 Ocak 2016

Kışı Sevmek

İstanbul'da şu an kardan çok fazla eser kalmasa da kısa süredir yazmak istediğim bir konuya değineceğim. Bir önceki yazımda "İki Tarafı Dengede Tutmak" diye açıklarken mevsimleri de eşit derecede seven biri olmadığımı kanıtlamış oldum. İtiraf ediyorum; ben kışı seviyorum. Hem de çok seviyorum! Yazı da seviyorum elbette ama her türlü kış daha ağır basıyor. İmkansız olsa da yaz tatilleri kış tatillerine dönüşüp yazın eğitim görseydik inanın yazın adını ağzıma bile almazdım fakat birkaç konuda kışa olan aşkıma yetişemese de ağır bastığı oluyor.

1. Sıcak İçecekler
Yazın şöyle sıcacık içimizi ısıtacak bir çay içmek istemeyiz. Hatta sıcak içeceklerden uzak dururuz. Her ne kadar ben arada bu tabuları yıkıp gece gece kendime çay demlesem de bir anda hararet basar. Bir yandan kalorifere dayanıp parmaklarımızı kahve sayesinde ısınmış olan kupada gezdirerek içimize akan sıcaklık tarifsiz bana göre! Diğer türlü bir bardak çayın buharı yüzümüze vursa sanki başka bir şey giyiyormuşuz gibi kısa kollu bluzumuzu çekiştirmeye başlarız. Bu yüzden kışı çok severim.

2. Giysi Sorunu
Patik giymek bile harikadır kışın! Bu patikleri de anneannem örmüştü bana sağ olsun :) Açık bayanlar yazın serin serin kısa kollularla dışarıda gezebilirler. Ama şayet kapalıysanız yazlar kabusa dönüşebilir! Yazın feracesiz dışarı çıkmak istemeyebilirsiniz ve gayet doğaldır. Bu yüzden ben kışın giyinmeye bayılırım. Kalın eteklerimi, şifon gömleklerin üzerine giydiğim renk renk kazakları, boğazıma doladığım atkıları ve elbette farklı farklı kaban ve trençleri. Genel olarak her sene kışın daha çok alışveriş yaparız.

3. Yağmurlu Havalar
Etrafımdaki insanlardan bildiğim kadarıyla yağmurla arası çok iyi olan pek kimse yok. Aksine ben yağmurlu havaları severim. Şemsiyeyle yürümeyi ve eğlenerek cak cak yoldaki su damlalarıyla oynamayı. Hatta en komiği de yağmur sayesinde leş gibi olup şaftımı kaydıran başörtüme bakıp kahkahalarla gülmeyi severim. Ayrıca çok klasik olacak ama yağmurun sesini de çok severim. Benim gibi uyku sorunu olan bir insan bile yağmur sesi tüm kulağımı doldururken rahatça uyuyabilir.

4. Gezmek
Kışın havanın çok abartılı şekilde rüzgarlı olmadığı havalarda uzak bir yerlere gezmeye gitmeyi çok severim. Yazınsa tam tersi bir saat dışarı çıksam pişerek geri dönerim. Ama elbette kışın gezmeyi sevdiğim kadar yazın gezmeyi de severim. Kışın gezmek biraz riskli oluyor. Mesela Ekim itibariyle annem bizi asla adalara yollamaz. Olur da vapurlar iptal olur diye evhamlanır. Onun dışında geçen sene on beş tatil girmeden kar yağdığında akşam üstü arkadaşlarımla Sultanahmet'e gitmiştik ve harika bir akşam geçirmiştik.

5. Karlı Havalar

Her çocuk gibi ben de çocukken kar oynamaya bayılırdım. Şu an büyük sayılsam da hala oynamayı çok severim ve kar oynamak konusunda çok acımasızımdır. Hem bana isabet ettiremezsin hem de yüzünüze karı yersiniz. Tabii benim başka bir sevdam da kar yemek. Ciddi anlamda bardak bardak büyük bir zevkle yerim. Çok severim kar yemeyi. Bir keresinde biraz abartmıştım ve sonuç olarak çok mutlu bir şekilde hastalanıp eve gönderilmiştim.
Böyle güzel fotoğraflar çekeriz kışın. Kısacası kışı küçüklüğümden beri çok severim ve böyle de devam edecek sanırım. Siz de benimle aynı görüşteyseniz ya da ekleyecekleriniz varsa yorumlarda buluşalım. Hayırlı geceler :)

6 yorum:

  1. Bugün bilmem kaç derece içersinde dışarı çıkayım dedim ayaklarım dondu, sonbahar iyidir iyi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklemeyi unutmusum zaten kıştan kastım sonbahari da kapsiyordu :)

      Sil
  2. Ben hiçç sevmiyorum ama kışı :( Soğuk sinirlerimi bozuyor benim, dikkat ettim gerçekten kışın daha sinirli oluyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha ciddi misin :D Demek ki insanın ruh haline göre de değişebiliyor. Aslında ben de üşüdüğümde agrasif olurum ama kışı sevmeyecek kadar değil sanırım.

      Sil
  3. Kar güzeldir ama ben yazı severim.
    Sıcağı:D
    Kışın tek hoşuma giden atkı ve şapka takmak:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de yaz konusunda sevdiğim çok şey var ama kış ağır basıyor bir şekilde :D

      Sil