16 Mayıs 2017

,

Mavi Makara - Anne Tyler | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Mavi Makara
Orijinal Adı: A Spool of Blue Thread
Yazar: Anna Tyler
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 376
Goodreads Puanı: 3.40/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
Sarılarla ve yeşillerle bezeli, esintili, şahane bir öğleden sonraydı.
İşte Abby, kocası Red Whitshank’e âşık olduğu günü böyle anlatmaya başlardı. Birlikte dört çocuk büyüten Abby ve Red iyisiyle kötüsüyle nice anılar biriktirmişti. Geniş ailelerinde kahkaha ve neşeyle dolu günler olduğu kadar kıskançlıklar, hayal kırıklıkları ve büyük sırlar da vardı ancak ne yaşanırsa yaşansın onları bir arada tutan bağ asla zayıflamazdı. Ve şimdi 1900’lerin başından 21. yüzyıla uzanan bu sıradışı ailenin üçüncü kuşağı, Red ve Abby’den kalan gösterişli, eski Whitshank Evi’yle ve onlardan geriye kalan manevi mirasla baş başa…
Beklediğimden çok daha güzel, kavuracak samimiyetle yazılmış harika bir kitaptı. Baştan sona büyük keyifle, suratımda sürekli filizlenen sıcak bir tebessümle okudum. Eksikleri oldukça vardı fakat genel olarak öyle güzeldi ki çoğunu unutmaya çalıştım. En bariz eksik bulduğum kısım; başta detaylıca değindiği bir konuya kitabın ilerisinde bir daha asla değinmiyor oluşu oldu. Bir de yazarın böyle karman çorman yazmasını garip buldum. Ailenin iki kızının da kocalarının ismini Hugh diye yazması ve Abby'nin en yakın arkadaşının isminin Ree olmasıyla arada acaba kocasının takma adı Ree mi düşünüp okuyacak kadar aklımın bulanmasını sağladı. Arada oradan buraya atladığında daha keskin hatlarla kimi, niye okuduğumuzu belirtmesini isterdim.
Linnie Mae kızdığında bağıran, surat asan tiplerden değildi. Öfkelendiği kişinin yüzüne bakmama gibi bir huyu vardı. Gerekirse konuşur ama göz göze gelmemeye özen gösterirdi. İnadına Junior da böyle durumlarda karısı başını kaldırıp yüzüne baksın diye yanıp tutuşurdu. Sorun yokken karısının ona sık sık bakışının, hem de sırf onu seyretmekten haz duyarmış gibi gözünü ayırmadan bakışının değerini böyle zamanlarda daha iyi anlardı.
Kitaba ilk Stem'in küçüklüğünü okumakla birlikte tutuldum. Onu evlat edinmelerini ve boyun kısmına değinmelerine bayıldım. Denny'in yaşadığı sorunlar ve ailesinin onunla ilişkisini okumak da çok güzeldi. Asıl en ama en çok beğendiğim kısımsa hiç beklemediğim bir yerden oldu. Kitabın sonlarına doğru ana karakter Red'in anne babasına değiniliyor ve birkaç sayfayı dahi kimden bahsettiğimizi anlamadan okudum. Linnie Mae ile Junior arasında geçenler vurdu geçirdi beni. O Linnie'nin alttan alışları, Junior'un vurdumduymaz ama gizliden senelerce Linnie'ye aşık olup onu düşünüyor olmasını bayılarak okudum. Linnie'nin içe kapanışlarını okudukça boğazım düğümlendi resmen. Kitabın ismini aldığı "mavi makara" alıntısı ise ayrı güzeldi. Gerçekten kalabalık bir ailenin samimiyetini hakkıyla satırlara geçiren çok güzel bir kitaptı. Canı gönülden öneririm, keyifli okumalar..

0 yorum:

Yorum Gönder