24 Aralık 2014

Portakallı Kek Tarifi

Baktım aralık ayı bitmek üzere, üst üste bir kaç yazı yazayım dedim. Bir süre aradan sonra gene bir tarifle buradayım. Gene instagramda gezinirken gördüğüm deneyip tadına bayıldığım bir kek!


Malzemeler; 
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıkma portakal suyu
1 su bardağından bir iki parmak eksik sıvı yağ
1 portakalın rendelenmiş kabuğu
1,5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 su bardağı un

Yapılışı; Tüm malzemeler çırpıldıktan sonra önceden ısıtılmış 175 derece fırında kekler pişirilir. Ben kekleri cupcake  kaplarım da pişirdim. Yaklaşık 40-45 dakikada pişiyor. Her fırına göre değişir, kontrol etmekte fayda var elbette.

Bu yaptığım keklerin hepsini küçük kız kardeşimle yedik. Arada bir kaç tane de sağolsun babam yedi fakat annem ağzına bile atmadı. Çok şey yaptığım için bana kızıyor hep. Tabii ki büyük zevkle yedim kekleri fakat yakında kilo almaya başlayacağım gibi. Bu arada bu portakal kekin üzerine benmari usulü çikolata gezdirmiştim fakat bunu sadece bir kaç tanesine yaptım. Hiç gerek yok, sade haliyle bile harika!
Ayrıca Mutfakta Beter Anlar Part 1'in devamı yakında gelecek gibi gözüküyor. 

Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder